Inzerenti majú nový nástroj na ochranu svojich reklamných kampaní pred dezinformačnými kanálmi na YouTube. Projekt Konšpirátori.sk, ktorý sleduje a identifikuje weby s dezinformačným obsahom už viac ako sedem rokov, rozširuje svoju pôsobnosť, informuje portál Živé.sk.

Obľúbený nástroj dezinformátorov

„S viac ako štyrmi miliónmi používateľov je YouTube na Slovensku väčší ako Facebook. Je teda prirodzene obľúbeným nástrojom dezinformátorov, ktorí na ňom hlavne pred voľbami šíria konšpiračné videá," zdôvodnil tento krok spoluzakladateľ projektu Peter Jančárik.

Projekt Konšpirátori.sk zostavuje verejný zoznam webov, ktoré obsahujú dezinformácie, konšpirácie, propagandu a klamlivý obsah. Tento zoznam slúži predovšetkým marketérom a zadávateľom reklamy, ktorí ho využívajú na ochranu dobrého mena svojich spoločností a produktov. Inzerenti môžu na základe dobrovoľnosti vylúčiť weby z tohto zoznamu zo svojich reklamných kampaní. Ponúka automatizovaný skript pre reklamnú platformu Google Ads, ktorý inzerentom umožňuje ľahko vylúčiť weby zo svojich kampaní na základe tohto zoznamu.

Najväčšia novinka od založenia iniciatívy

Zatiaľ sú na „čiernom zozname" uvedené len YouTube kanály, ktorých materské webstránky sú už v databáze projektu. Avšak projekt plánuje postupne zahrnúť aj najväčšie samostatne fungujúce YouTube kanály, ktorých konšpiračné videá dosahujú milióny prehratí každý mesiac.

Táto novinka je označovaná za najväčšiu od založenia iniciatívy. Projekt spolupracoval na tomto projekte s komunikačnou agentúrou New School Communications a startupom Elv.ai, ktorý sa zaoberá moderovaním online diskusií. Elv.ai poskytne hodnotiacej komisii automatizované prepisy videí a ďalšie podklady potrebné na zhodnotenie videoobsahu.

Databázu Konšpirátori.sk využíva viac ako 11-tisíc inzerentov pre viac ako 140-tisíc online kampaní.

Ďalšie správy na Mediálne.sk

Nová kampaň Nehnutelnosti.sk
Neprehliadnite

Portál Nehnuteľnosti.sk spúšťa novú kampaň, kreatíva vytvorila veselý príbeh