Transparency upozorňuje, že primátorka Sliača má byť podľa štatútu Mestských noviniek len ich zriaďovateľkou a obsah riadiť nemá. Jej úlohou je kontrolovať redakčnú radu, či si noviny plnia poslanie.
Ľ. Balgová však tri čísla novín z veľkej časti sama napísala a v tiráži figuruje ako jediná redaktorka.
TIS cituje aj pasáže z posledného vydania Mestských noviniek. „Nenechajme sa odrádzať nečinnosťou mesta v minulosti ... musíme ísť ďalej,“ napísala Ľ. Balgová, ktorá sa o post primátorky uchádzala ako nezávislá kandidátka.
V periodiku radnice sa napríklad objavilo aj to, čo sa novému vedeniu mesta podarilo doteraz zmeniť. Ide napríklad o „ostrihanie prebujnených kríkov“, alebo „premenu nepekných záhonov na skalky“. „Nebojím sa povedať, že na ani nie rok v úrade je to bravúrny výkon,“ uvádza sa v novinách podľa TIS.
TIS: ide o konflikt záujmov
TIS hodnotí písanie sliačskych novín primátorkou ako konflikt záujmov a zneužitie postavenia, ktoré „nemá v nami sledovanej v praxi radničných novín žiadnu obdobu“.
Organizácia tiež pripomína, že úlohou akéhokoľvek primátora je riadiť mesto a nemôže o tom zároveň informovať. Poukazuje na to, že politici by mohli Ľ. Balgovej len „ticho závidieť“.
„Predstavte si, že by premiér Peter Pellegrini otvoril ako moderátor dnešné televízne správy verejnoprávnej RTVS a potom v prvých ôsmich reportážach informoval výlučne v pozitívnom svetle o svojich úspechoch. Niečo také sa deje v Sliači,“ píše Transparency, ktorá pripomína, že úlohou akéhokoľvek primátora je riadiť mesto a nemôže o tom zároveň informovať.
„Primátorku Ľubicu Balgovú verejne vyzývame, aby od tejto poľutovaniahodnej praxe bezodkladne upustila a zabezpečila dodržiavanie základných žurnalistických princípov pri tvorbe mestských novín, čo má byť tvorba nestranného, neskresleného, overeného, vyváženého a pluralitného spravodajstva,“ dodáva.
Chýbajú ľudia
Podľa samotnej primátorky Ľ. Balgovej je
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?