Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max a mesačníky Emma a Zdravie patrili na prelome rokov 2021 a 2022 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI.

Zber dát sa uskutočnil od 13. septembra do 12. decembra 2021 a od 3. januára do 27. marca 2022 na vzorke 4 148 respondentov. TASR o tom informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.

Čítanosť mesačníkov je na úrovni 44 percent

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 28 percent opýtaných - pri metodike ,,čítal som posledné vydanie". Za posledných 14 dní denníky čítalo 57 percent opýtaných.

Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 13 percentami. Nasledujú denníky Plus jeden deň (6 percent), Pravda a Sme (po 5 percent). Denník Šport má 4-percentný podiel, Denník N a Hospodárske noviny dosiahli 3 percentá.

Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 28 percent opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (5 percent). Štvorpercentnú čítanosť majú týždenníky Život a Báječná žena. O jedno percento menej obyvateľov SR číta Nový Čas Nedeľa, Nový Čas pre ženy, Eurotelevíziu a Slovenku.

Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 14 percent vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV max (6 percent). Nasleduje Relax so 4 percentami, Tele plus má o percento menšiu čítanosť.

Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 44 percent. Najviac (5 percent) mali časopisy Emma a Zdravie. Štvorpercentnú čítanosť mal Záhradkár, Nový Čas krížovky a Evita Magazín. Tri percentá dosiahli mesačníky Eva a Urob si sám.

V Top 3 aj Fun rádio

Celková počúvanosť rádií v parametri ,,počúval včera" predstavovala 53 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 17 percentami, nasleduje Rádio Slovensko (15 percent), Fun rádio (10 percent). Rádio Europa 2 a Rádio Vlna dosiahli 7 percent.

Rádio Melody (predtým Rádio Jemné) malo počúvanosť na úrovni 6 percent. Siedmou najpočúvanejšou stanicou bolo Rádio Regina (5 percent).

Celková počúvanosť rádií v parametri ,,počúval posledný týždeň" dosiahla hodnotu 94 percent. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (39 percent), nasleduje Rádio Slovensko (27 percent) a Fun rádio (26 percent).

Dvadsať percent počúvalo až raz týždenne Rádio Vlna, 19 percent Rádio Europa 2 a 15 percent Rádio Melody. Sedmičku uzatvára Rádio Regina s deviatimi percentami.

Tri milióny divákov

Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 69 percent, čo predstavuje viac ako tri milióny divákov.

Najsledovanejšou bola TV Markíza s 35 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 27 percent a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 24-percentnú sledovanosť.

Rovnaké poradie predstavuje aj trhový podiel, TV Markíza (28 percent), TV Joj (18 percent), Jednotka RTVS (15 percent).

Ďalšie dôležité správy

KK7 Menlo Park - Spoločnosť Facebook odhalila nové logo a nový názov Meta v sídle spoločnosti 28. októbra 2021 v Menlo Parku. Generálny riaditeľ americkej spoločnosti Facebook Mark Zuckerberg vo štvrtok oznámil, že jeho firma sa premenuje na Meta. Ide o súčasť jeho snahy obsiahnuť v názve spoločnosti svoju víziu virtuálnej reality pre budúcnosť, ktorú Zuckerberg nazýva metaverzum. FOTO TASR/AP 
Facebook employee take a photo in front of new Meta Platforms Inc. sign outside the company headquarte
Neprehliadnite

Spoločnosť Meta bude zdieľať viac údajov o zacielení politických reklám