Keď Denník N začal v printovej podobe vychádzať koncom januára 2015, počítalo vydavateľstvo N Press s nákladom 17-tisíc výtlačkov, ktorý sa mal postupne ustáliť na 11-tisícoch. Predajnosť denníka však dosiahla vrchol zhruba na 5,5-tisíca kusoch, na jeseň minulého roka sa predaj hýbal okolo 4-tisíc kusov denne a v súčasnosti je to ešte o niečo menej.
„Predaj tlačených novín sa stabilne pohybuje medzi 3- a 4-tisíc kusmi,“ informoval Lukáš Fila, riaditeľ vydavateľstva N Press. To predajnosť meria samostatne mimo ABC SR a svoje výsledky neaudituje.
Takto nízky predaj radí Denník N na chvost medzi celoplošne predávanými novinami, všetky však tiež strácajú printových čitateľov. Trhu stále jednoznačne dominuje Nový čas, ktorého predajnosť dosiahla v máji 88 776 kusov, nasleduje Plus jeden deň (39 901), Sme (27 113), Új Szó (17 406), Hospodárske noviny (11 625) a Korzár (9 323). Denník Pravda, ktorý nevyužíva systém overovania nákladov tlače ABC SR, podľa vlastného auditu predal v máji 39 092 výtlačkov.
Denníku N však stabilne rastie počet predplatiteľov, podľa L. Filu dosahuje ich počet 19 400. Za pol roka sa zvýšil o vyše 4-tisíc, za posledné tri mesiace o vyše 2-tisíc.
Návštevnosť webu sa vrátila po náraste, ktorý spôsobili parlamentné voľby, na čísla z jesene minulého roka a pohybuje sa okolo 650-tisíc reálnych užívateľov mesačne.
Hospodárenie vydavateľstva sa zlepšuje, no stále je v strate. Minuloročná dosiahla zhruba pol milióna eur, v červených číslach sa skončili aj prvé dva kvartály tohto roka. V prvom štvrťroku evidovalo vydavateľstvo stratu takmer 55-tisíc eur, čo medziročne znamená zlepšenie o takmer 165-tisíc, v druhom kvartáli to bola strata vyše 36,5-tisíca eur oproti 108,5-tisíca spred roka.
„Dobrý vývoj nášho hospodárenia spolu s faktom, že z pôvodnej investície 1,2 milióna eur máme stále k dispozícii viac ako polovicu, nás napĺňa optimizmom ohľadom našej budúcnosti,“ informoval L. Fila s tým, že vo vydavateľstve vidia potenciál pre ďalší rozvoj.