Množstvo animovaných, dobrodružných a fantasy rozprávok, tanečná šou, veľkonočné požehnanie pápeža Františka či veľkolepý film Titanic. Komerčné aj verejnoprávna televízia prišli počas sviatkov Veľkej Noci s programom, ktorý zaujal státisíce divákov.
Rôznorodý štvrtok a Oteckovia v Top 3
Zloženie najlepšej pätice nespravodajských programov vo štvrtok bolo rôznorodé. Najúspešnejšia bola šou 2 na 1 z produkcie Televízie Markíza, ktorú si pozrelo 231-tisíc divákov s trhovým podielom 23,3 percenta.
O vyše stotisíc menej divákov sledovalo šou Bez servítky konkurenčnej Televízie Joj, ktorá obsadila druhé miesto a najlepšiu trojicu uzatvoril markizácky seriál Oteckovia so 104-tisíckami pozerajúcich ľudí.
Do top 5 sa dostal aj program verejnoprávneho Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS), keď vedomostnú šou Čo ja viem sledovalo 96-tisíc ľudí. Horných päť programov uzatvára film Kým si so mnou, ktorý TV Joj prispel sledovanosťou 91-tisíc divákov.
Piatok patril prevažne rozprávkam
Piatkové nespravodajské televízne programy celkovo zaznamenali vyššiu sledovanosť, keď deväť miest z desiatich získalo pozornosť viac ako stotisíc divákov. Rozdiely boli však minimálne. Najväčší úspech však dosiahla šou o varení Bez servítky, ktorá získala okrem najvyššieho trhového podielu, a to 22 percent, aj pozornosť 204-tisíc ľudí.
Celkovo veľký úspech mali v piatok rozprávky ako Snežný chlapec (200-tisíc divákov), Dora a stratené zlaté mesto (170-tisíc divákov), Ferdinand (141-tisíc divákov), Shrek Tretí (104-tisíc divákov) či Zakleté pírko (93-tisíc divákov).
Do najlepšej desiatky sa dostali aj dobrodružné fantasy filmy Jack, zabijak obrov (129-tisíc divákov), ale aj Percy Jackson: Zlodej blesku (106-tisíc divákov).
Sobotný súboj Markízy, Jojky aj RTVS
Sviatočný úspech pokračoval aj v sobotu. Televízia Joj sa určite tešila, keď tri z piatich programov sa v piatok dostali medzi najlepšiu päťku nespravodajského rebríčka. Inak tomu nebolo ani v sobotu, keď druhé, štvrté a piate miesto prispeli sledovanosťou práve televízii z bratislavskej Koliby.
Prvé miesto však zaujala animovaná rozprávka Hotel Transylvánia 3: Strašidelná dovolenka. Televízii Markíza prispela sledovanosťou 168-tisíc divákov s trhovým podielom 16,4 percenta. Druhé miesto si vybojovala iná animovaná rozprávka Mimoni, ktorá pritiahla pred televízne obrazovky 144-tisíc rodinných príslušníkov a ich deti.
Treticu však uzatvára RTVS a talkshow Petra Marcina Neskoro večer, ktorú si pozrelo 130-tisíc divákov.
Nedeľa patrila tancu a Karlovi Gottovi
Televízne programy Markízy, Joj a RTVS zrejme najviac prilákali divákov v nedeľu. Desiate miesto rebríčka, repríza filmu Mimoni, získalo pozornosť 104-tisíc divákov.
Prvá trojica však zostala takmer rovnaká. Výnimku tvorí dokumentárny film o zosnulej českej speváckej legende Karlovi Gottovi, ktorý si pozrelo 205-tisíc divákov s trhovým podielom 18,6 percenta, čím sa dostal na druhé miesto.
V nedeľných úspechoch pokračovali aj jojkárske relácie Nové bývanie a Na chalupe, pričom prvá z nich sa vďaka sledovanosti 173-tisíc ľudí dostala na tretie miesto.
Prvé miesto obhájila tanečná šou Let´s dance, ktorá TV Markíza priniesla pozornosť 262-tisíc divákov s vysokým trhovým podielom 24,3 percenta.
Za pozornosť stojí aj program verejnoprávnej RTVS. Veľkonočné požehnanie pápeža Františka Urbi et Orbi pozeralo 112-tisíc divákov s trhovým podielom 13,6 percenta. Rovnaký trhový podiel získala aj slovenská rozprávka Sokoliar Tomáš, ale s vyššou sledovanosťou.
Králik Peter a 200-tisíc divákov
Posledný sviatočný deň rovnako prial rozprávkam, keď markizácky animovaný Králik Peter prilákal pred televízne obrazovky 204-tisíc divákov. O dvetisíc menej oslovila jojkárska šou Bez servítky a na tretie miesto sa dostal seriál Hranica vďaka 185-tisíc pozerajúcich ľudí.
Markizáckych Oteckov prekonali nielen rozprávka Čertoviny (166-tisíc divákov), ale aj repríza Hotelu Transylvánia 3: Strašidelná dovolenka (169-tisíc divákov) či šou Milujem Slovensko verejnoprávnej RTVS (164-tisíc divákov).
Najlepšiu desiatku nespravodajských programov v cieľovej skupine 12 až 54 rokov uzatvoril veľkolepý film o lodi Titanic, ktorý si pozrelo 104-tisíc divákov s trhovým podielom 11,9 percenta.
