V úvode rozsiahlej analýzy sa TIS vracia k 16. októbru, keď dostali viaceré médiá audio nahrávku Gorily. Transparency poukazuje na to, že kým iné televízie sa jej venovali hneď v úvode hlavných spravodajských relácií a tému spracovali podrobne, RTVS jej dala priestor až neskôr.

Príspevok o kauze zaradila až po reportážach o rokovaní parlamentu v danom dni, bankovom odvode či príspevky ministerstva školstva na programy na prácu s mladými. Zachytila aj to, že SNS dala prísľub odborárom na rozšírenie podpory na podnikové byty.

„Kým Markíza venovala Gorile úvodnú štvrťhodinu správ (25 percent z celkovej plochy správ) a spravodajská Ta3 jedenásť minút (31 percent), RTVS ju vybavila za osem a pol minúty (17 percent),“ píše TIS.

RTVS stratila odvahu

Podľa TIS ide o jasnú ukážku toho, kde sa verejnoprávna inštitúcia ocitla po dvoch rokoch na čele s generálnym riaditeľom Jaroslavom Rezníkom.

„RTVS znovu stratila odvahu robiť v rámci televíznych správ kritickú novinárčinu a netúži byť prestížnym médiom, ktoré prináša divákom exkluzívne informácie. Namiesto toho opäť pravidelne nadržiava aktuálnej vládnej moci,“ myslí si organizácia s tým, že sa tak deje po pôsobení Václava Miku a Miroslavy Zemkovej, keď bol stav priaznivejší.

Analýza ukazuje na niekoľkých ďalších príkladoch najmä to, ako je RTVS naklonená vládnej SNS na čele s predsedom Andrejom Dankom.

„Naše zistenia ukazujú, že SNS dostáva za súčasného generálneho riaditeľa Jaroslava Rezníka v spravodajských reláciách väčší priestor, než tomu bolo v čase jeho predchodcu Václava Miku (medziročné porovnanie). Strana a jej politici dostávajú v RTVS viac miesta tiež v porovnaní s inými celoštátnymi televíziami,“ píše TIS.

Ďalej uvádza, že ako problém vníma aj spôsob, akým sú informácie

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa