Aj v máji, mesiaci, keď Slovensko žilo hokejovým ošiaľom, si skupina Markíza udržala pozíciu lídra televízneho trhu. So seriálovými hitmi Sľub a Dunaj, k vašim službám či finále Let’s Dance si v mimoriadne silnej športovej konkurencii udržala podiely na trhu a zároveň zaznamenala medziročný rast.

Ktoré večerné správy si zvolí najviac divákov? Pozrite si čísla, ktoré hovoria za všetko
Jasné prvenstvo na trhu
Skupina Markíza (zahŕňajúca stanice Markíza, Doma, Dajto, Krimi a Klasik) dominovala v máji 2025 v oboch hlavných cieľových skupinách. V komerčne dôležitej skupine 14–56 dosiahla celodenný trhový podiel 32,7 %, čím o 8,1 percentuálneho bodu predstihla konkurenčnú skupinu Joj (24,6 %) s jej širokým portfóliom staníc zahŕňajúcim, TV JOJ, Plus, Wau, Jojko, JOJ Šport, JOJ 24 a JOJ Svet. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka si polepšila až o 5,5 bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 24 z 31 májových dní, ostatných 7 dní patrilo prvenstvo skupine JOJ.
Rovnaký trend sa potvrdil aj v prime-time (19:00 – 22:00), kde skupina Markíza získala trhový podiel 33,5 % a medziročný nárast o 4,6 bodu. Skupina JOJ si pripísala o 6,8 bodu nižší podiel na trhu (26,7 %). Lídrom trhu bola skupina Markíza v 25 májových dňoch, ostatných 6 dní patrilo prvenstvo skupine JOJ.
Silné výsledky zaznamenala aj samotná hlavná stanica TV Markíza – s podielom 20,3 % v cieľovej skupine 14-56 dominovala nad TV Joj (14,5 %), a to s náskokom o 5,8 bodu. V prime-time dosiahla podiel 22,1 % a porazila konkurenciu o 5,1 percentuálneho bodu.
Skupina Markíza bola v máji 2025 jednotkou na trhu aj v univerzálnej cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 27,8 % a odstupom o 5,0 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (22,8 %). V porovnaní s májom 2024 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 3,6 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v 23 májových dňoch, ostatných 8 dní patrilo prvenstvo skupine JOJ.
Prvenstvo patrilo skupine Markíza taktiež v prime-time 19:00-22:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 30,3 % a náskokom o 5,2 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (25,1 %). Medziročne si tak v tomto parametri polepšila skupina Markíza o 3,5 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 24 z 31 májových dní, ostatných 7 dní patrilo prvenstvo skupine JOJ.
Najsledovanejší hokej
Najsledovanejšími programami mája boli majstrovstvá sveta v hokeji, pričom divákov tradične najviac lákali duely slovenskej reprezentácie, ktoré vysielala TV JOJ Najsledovanejšou bola 2. tretina zápasu Slovensko – Lotyšsko (18. mája), ktorá si pripísala sledovanosť až 21,2 % a podiel na trhu 55,9 % v cieľovej skupine 14-56. Pri obrazovkách JOJky bolo až 1,211 milióna divákov vo veku nad 12 rokov.
Tento duel zaznamenal aj najväčší divácky zásah – až 1,538 milióna divákov spolu s komentármi zo štúdia (AvRch v CS 12+). Zároveň sa stal najsledovanejším programom tohto hokejového roka v univerzálnej cieľovej skupine (sledovanosť 18,0 % a trhový podiel 43,2 %) aj v obchodne relevantnej cieľovej skupine 14-56 (sledovanosť 18,3 % a podiel na trhu 54,7 %).

Medzi ďalšie divácky najúspešnejšie zápasy patrili aj duely Slovenska proti Kanade (17. 5.), Rakúsku (12. 5.) a Švédsku (9. 5.), ktoré si so štúdiami zaplo vždy viac ako 1,3 milióna divákov. Skupina JOJ má k dispozícii vysielacie práva na Majstrovstvá sveta v hokeji až do roku 2034. Významným bude rok 2029, kedy bude Slovensko hostiť majstrovstvá sveta na domácej pôde.
Finále Let’s Dance takmer s miliónom divákov
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ sa najsledovanejším nešportovým programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa stalo stalo veľkolepé finále dlhoročne obľúbenej tanečnej šou Let’s Dance. Najvýpravnejšia šou jarnej televíznej sezóny vyvrcholila v nedeľu 4. mája 2025 a doslova si podmanila divákov televízie Markíza.
Víťazné ťaženie troch finálových tanečných párov si vychutnalo 630-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je rekordom v rámci 10. série. V čase vysielania si Let's Dance zaplo až 978-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), čo je s výnimkou hokeja najväčší dosah programu za celý uplynulý mesiac. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 sa Let's Dance rozlúčilo so sledovanosťou 9,1 % a nadpriemerným trhovým podielom 33,2 %.

Seriálový fenomén Sľub
Podvečerný rodinný seriál Sľub má za sebou piaty mesiac vysielania a za tento čas sa stihol stať novým televíznym fenoménom. Jasnou jednotkou medzi nešportovými programami bol aj v máji. V priemere si Sľub zapínalo až 599-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo lákal k obrazovkám až 499-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Najsledovanejšia epizóda zo 6. mája 2025 dosiahla rating 10,2 % a trhový podiel 43,3 % v komerčnej cieľovej skupine 14-56, pričom si ju zaplo až 690-tisíc divákov (AvRch v 12+) a celkovo si ju vychutnalo 574-tisíc divákov. Absolútne rekordným, až 44,4-percentným podielom na trhu sa môže pochváliť epizóda odvysielaná v piatok 30. mája 2025.

Dunaj stále na vrchole
Dobový hit Dunaj, k vašim službám pokračoval v máji ďalšími siedmimi epizódami, ktoré zaznamenali priemerný rating 8,9 % a trhový podiel 29,8 % v CS 14-56. Dobový seriál s hviezdnym hereckým obsadením si v priemere zapínalo 559-tisíc divákov, pričom najúspešnejšia bola epizóda zo 16. mája – sledovalo ju 578-tisíc divákov starších ako 12 rokov, s výborným ratingom 9,4 % a trhovým podielom 30,2 % v cieľovej skupine 14-56.
Silná Vina aj Na nože
Kriminálna dráma Vina počas mája ponúkla štyri nové epizódy, ktoré si udržali vysokú úroveň. Priemerný rating v cieľovej skupine 14-56 dosiahol 7,1 % a podiel bol 24,7 %. V priemere si seriál zapínalo až 589-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), pričom celkový počet divákov dosiahol 442-tisíc.

Svoju silu potvrdila aj reality šou Na nože s Martinom Novákom. Finále štvrtej série si v skupine 14-56 vyslúžilo rating 9,3 % a podiel 30,3 %. Aspoň na 3 minúty si ho zaplo až 639-tisíc divákov (AvRch v 12+), celkovo k obrazovkám pritiahlo 475-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Markíza kontinuálne pokračovala vo vysielaní Na nože s reprízami epizód predchádzajúcej série.
Najsledovanejšie programy JOJky a STVR
Medzi najsledovanejšie nespravodajské programy JOJky mimo športu patrili v máji Nové bývanie (4. mája, 596-tisíc divákov v CS 12+) a štart 12. série Nemocnice (21. mája, 454-tisíc divákov).
Na Jednotke STVR patrili medzi najsledovanejšie programy Záhady tela (3. mája, 606-tisíc divákov v CS 12+), tolkšou Neskoro večer (24. mája, 519-tisíc divákov) a Milujem Slovensko (23. mája, 597-tisíc divákov).
- Vysvetlivky k sledovanosti
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 14-56 zahŕňa divákov vo veku od 14 do 56 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
- Sledovanosť (Rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
- Trhový podiel (Share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.
- Zásah, dosah (Reach 000) udáva počet divákov cieľovej skupiny, ktorí sledovali danú reláciu alebo stanicu minimálne 3 minúty.