Aj v máji, mesiaci, keď Slovensko žilo hokejovým ošiaľom, si skupina Markíza udržala pozíciu lídra televízneho trhu. So seriálovými hitmi Sľub a Dunaj, k vašim službám či finále Let’s Dance si v mimoriadne silnej športovej konkurencii udržala podiely na trhu a zároveň zaznamenala medziročný rast.

hlavné spravodajské relácie, televízne noviny markíza, noviny tv joj, správy stvr
Neprehliadnite

Ktoré večerné správy si zvolí najviac divákov? Pozrite si čísla, ktoré hovoria za všetko

Jasné prvenstvo na trhu

Skupina Markíza (zahŕňajúca stanice Markíza, Doma, Dajto, Krimi a Klasik) dominovala v máji 2025 v oboch hlavných cieľových skupinách. V komerčne dôležitej skupine 14–56 dosiahla celodenný trhový podiel 32,7 %, čím o 8,1 percentuálneho bodu predstihla konkurenčnú skupinu Joj (24,6 %) s jej širokým portfóliom staníc zahŕňajúcim, TV JOJ, Plus, Wau, Jojko, JOJ Šport, JOJ 24 a JOJ Svet. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka si polepšila až o 5,5 bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 24 z 31 májových dní, ostatných 7 dní patrilo prvenstvo skupine JOJ.

Rovnaký trend sa potvrdil aj v prime-time (19:00 – 22:00), kde skupina Markíza získala trhový podiel 33,5 % a medziročný nárast o 4,6 bodu. Skupina JOJ si pripísala o 6,8 bodu nižší podiel na trhu (26,7 %). Lídrom trhu bola skupina Markíza v 25 májových dňoch, ostatných 6 dní patrilo prvenstvo skupine JOJ.

Silné výsledky zaznamenala aj samotná hlavná stanica TV Markíza – s podielom 20,3 % v cieľovej skupine 14-56 dominovala nad TV Joj (14,5 %), a to s náskokom o 5,8 bodu. V prime-time dosiahla podiel 22,1 % a porazila konkurenciu o 5,1 percentuálneho bodu.

Skupina Markíza bola v máji 2025 jednotkou na trhu aj v univerzálnej cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 27,8 % a odstupom o 5,0 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (22,8 %). V porovnaní s májom 2024 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 3,6 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v 23 májových dňoch, ostatných 8 dní patrilo prvenstvo skupine JOJ.

Prvenstvo patrilo skupine Markíza taktiež v prime-time 19:00-22:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 30,3 % a náskokom o 5,2 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (25,1 %). Medziročne si tak v tomto parametri polepšila skupina Markíza o 3,5 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 24 z 31 májových dní, ostatných 7 dní patrilo prvenstvo skupine JOJ.

Najsledovanejší hokej

Najsledovanejšími programami mája boli majstrovstvá sveta v hokeji, pričom divákov tradične najviac lákali duely slovenskej reprezentácie, ktoré vysielala TV JOJ Najsledovanejšou bola 2. tretina zápasu Slovensko – Lotyšsko (18. mája), ktorá si pripísala sledovanosť až 21,2 % a podiel na trhu 55,9 % v cieľovej skupine 14-56. Pri obrazovkách JOJky bolo až 1,211 milióna divákov vo veku nad 12 rokov.

Tento duel zaznamenal aj najväčší divácky zásah – až 1,538 milióna divákov spolu s komentármi zo štúdia (AvRch v CS 12+). Zároveň sa stal najsledovanejším programom tohto hokejového roka v univerzálnej cieľovej skupine (sledovanosť 18,0 % a trhový podiel 43,2 %) aj v obchodne relevantnej cieľovej skupine 14-56 (sledovanosť 18,3 % a podiel na trhu 54,7 %).

Na snímke slovenský hokejista Sebastián Čederle sa raduje po góle lotyšskému brankárovi Kristersovi Gudlevskisovi počas zápasu základnej A- skupiny Slovensko - Lotyšsko na 88. majstrovstvách sveta v ľadovom hokeji v Štokholme 18. mája 2025.
Zdroj: Jakub Kotian
Na snímke slovenský hokejista Sebastián Čederle sa raduje po góle lotyšskému brankárovi Kristersovi Gudlevskisovi počas zápasu základnej A- skupiny Slovensko - Lotyšsko na 88. majstrovstvách sveta v ľadovom hokeji v Štokholme 18. mája 2025.

Medzi ďalšie divácky najúspešnejšie zápasy patrili aj duely Slovenska proti Kanade (17. 5.), Rakúsku (12. 5.) a Švédsku (9. 5.), ktoré si so štúdiami zaplo vždy viac ako 1,3 milióna divákov. Skupina JOJ má k dispozícii vysielacie práva na Majstrovstvá sveta v hokeji až do roku 2034. Významným bude rok 2029, kedy bude Slovensko hostiť majstrovstvá sveta na domácej pôde.

Finále Let’s Dance takmer s miliónom divákov

V univerzálnej cieľovej skupine 12+ sa najsledovanejším nešportovým programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa stalo stalo veľkolepé finále dlhoročne obľúbenej tanečnej šou Let’s Dance. Najvýpravnejšia šou jarnej televíznej sezóny vyvrcholila v nedeľu 4. mája 2025 a doslova si podmanila divákov televízie Markíza.

Víťazné ťaženie troch finálových tanečných párov si vychutnalo 630-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je rekordom v rámci 10. série. V čase vysielania si Let's Dance zaplo až 978-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), čo je s výnimkou hokeja najväčší dosah programu za celý uplynulý mesiac. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 sa Let's Dance rozlúčilo so sledovanosťou 9,1 % a nadpriemerným trhovým podielom 33,2 %.

Kráľom a kráľovnou tanečného parketu sa na základe diváckeho SMS hlasovania stala súťažná dvojica Kristián Baran a Dominika Rošková.
Zdroj: TV Markíza
Kráľom a kráľovnou tanečného parketu sa na základe diváckeho SMS hlasovania stala súťažná dvojica Kristián Baran a Dominika Rošková.

Seriálový fenomén Sľub

Podvečerný rodinný seriál Sľub má za sebou piaty mesiac vysielania a za tento čas sa stihol stať novým televíznym fenoménom. Jasnou jednotkou medzi nešportovými programami bol aj v máji. V priemere si Sľub zapínalo až 599-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo lákal k obrazovkám až 499-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Najsledovanejšia epizóda zo 6. mája 2025 dosiahla rating 10,2 % a trhový podiel 43,3 % v komerčnej cieľovej skupine 14-56, pričom si ju zaplo až 690-tisíc divákov (AvRch v 12+) a celkovo si ju vychutnalo 574-tisíc divákov. Absolútne rekordným, až 44,4-percentným podielom na trhu sa môže pochváliť epizóda odvysielaná v piatok 30. mája 2025.

Jana Pilzová stvárňuje v seriáli Sľub mamu Michala Andráša (Kristián Baran).
Zdroj: TV Markíza

Dunaj stále na vrchole

Dobový hit Dunaj, k vašim službám pokračoval v máji ďalšími siedmimi epizódami, ktoré zaznamenali priemerný rating 8,9 % a trhový podiel 29,8 % v CS 14-56. Dobový seriál s hviezdnym hereckým obsadením si v priemere zapínalo 559-tisíc divákov, pričom najúspešnejšia bola epizóda zo 16. mája – sledovalo ju 578-tisíc divákov starších ako 12 rokov, s výborným ratingom 9,4 % a trhovým podielom 30,2 % v cieľovej skupine 14-56.

Silná Vina aj Na nože

Kriminálna dráma Vina počas mája ponúkla štyri nové epizódy, ktoré si udržali vysokú úroveň. Priemerný rating v cieľovej skupine 14-56 dosiahol 7,1 % a podiel bol 24,7 %. V priemere si seriál zapínalo až 589-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), pričom celkový počet divákov dosiahol 442-tisíc.

Gabika Marcinková a Tomáš Maštalír v seriáli Vina.
Zdroj: TV Markíza
Gabika Marcinková a Tomáš Maštalír v seriáli Vina.

Svoju silu potvrdila aj reality šou Na nože s Martinom Novákom. Finále štvrtej série si v skupine 14-56 vyslúžilo rating 9,3 % a podiel 30,3 %. Aspoň na 3 minúty si ho zaplo až 639-tisíc divákov (AvRch v 12+), celkovo k obrazovkám pritiahlo 475-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Markíza kontinuálne pokračovala vo vysielaní Na nože s reprízami epizód predchádzajúcej série.

Najsledovanejšie programy JOJky a STVR

Medzi najsledovanejšie nespravodajské programy JOJky mimo športu patrili v máji Nové bývanie (4. mája, 596-tisíc divákov v CS 12+) a štart 12. série Nemocnice (21. mája, 454-tisíc divákov).

Na Jednotke STVR patrili medzi najsledovanejšie programy Záhady tela (3. mája, 606-tisíc divákov v CS 12+), tolkšou Neskoro večer (24. mája, 519-tisíc divákov) a Milujem Slovensko (23. mája, 597-tisíc divákov).

Vysvetlivky k sledovanosti
  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 14-56 zahŕňa divákov vo veku od 14 do 56 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
  • Sledovanosť (Rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
  • Trhový podiel (Share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.
  • Zásah, dosah (Reach 000) udáva počet divákov cieľovej skupiny, ktorí sledovali danú reláciu alebo stanicu minimálne 3 minúty.