Ted Sarandos, ktorý je súčasťou Netflixu už 25 rokov, si spomína v rozhovore pre magazín Variety na začiatky, keď firma ešte rozposielala DVD poštou. Pod jeho vedením sa však Netflix premenil na streamovací gigant s globálnym dosahom. Je to práve on, kto divákom priniesol fenomény ako Stranger Things či Squid Game, presvedčil Adama Sandlera, aby sa pridal k Netflixu, a pretransformoval značku Shondaland z televíznej legendy na neporaziteľného hráča v streamovaní.

Svetový streamovací gigant v problémoch: Prídu Slováci o atraktívne seriály?
Prežitie dvoch kríz
Počas Sarandosovho pôsobenia Netflix prežil dva zásadné finančné otrasy. Prvý prišiel v roku 2011, keď sa vedenie rozhodlo rozdeliť služby DVD a streamovania, čo viedlo k veľkej nespokojnosti zákazníkov. Druhá kríza nastala v apríli 2022, keď Wall Street reagoval panikou na spomalenie rastu predplatiteľov v čase, keď do streamovania masívne investovali aj Disney, HBO a NBCUniversal. Výsledkom bol prepad hodnoty Netflixu o 54 miliárd dolárov za jediný deň.
Sarandos počas svojej kariéry tiež čelil tvrdeniam, že Netflix zničil filmový priemysel a premenil divákov na pasívnych konzumentov nekonečného obsahu na telefónoch a tabletoch. Kritici tvrdia, že jeho honba za globálnou dominanciou sploštila Hollywood. Fakt, že Netflix zatiaľ nezískal Oscara za najlepší film, podľa neho naznačuje, že vo filmovej akadémii stále existuje odpor voči streamovaciemu gigantu.
Hoci Netflix zmenil spôsob, akým ľudia sledujú filmy, a mnohých pripútal k obrazovkám doma, Sarandos tvrdí, že stále miluje kiná. Práve on stál za rozhodnutím odkúpiť historické Egyptské divadlo v Hollywoode a zrekonštruovať ho, aby Netflix mohol svoje filmy premietať aj na veľkom plátne a zvýšiť tak ich šance na ocenenia.
Konkurencia a budúcnosť Netflixu
Napriek rastúcej konkurencii v podobe Disney+ či Apple TV Sarandos verí, že Netflix má výhodu v rozsiahlej knižnici obsahu a v sofistikovanom algoritme odporúčaní. Apple a Amazon podľa neho momentálne nepredstavujú priamu hrozbu, pretože ich stratégia v oblasti streamovania nie je tak konkurencieschopná.
Vyjadril aj prekvapenie nad tým, že HBO upustilo od svojej ikonickej značky a globálne zaviedlo názov Max. „Nikdy by som si nemyslel, že HBO zmizne,“ povedal s tým, že očakával, že značka HBO zostane zachovaná. „Malo by to byť HBO,“ dodal.
Meghan Markle a Netflix
Sarandos tiež hovoril o lifestylovom seriáli S láskou, Meghan, pričom prezradil, že Netflix má podiel aj v jej biznise s jedlými kvetmi a zmesami na pečenie. „Sme v spoločnosti Meghan pasívnym partnerom a momentálne je to pre nás skvelý objavný model,“ vysvetlil.
Na otázku, prečo stavil práve na Meghan Markle, odpovedal: „Myslím si, že Meghan je podceňovaná, pokiaľ ide o jej vplyv na kultúru. Keď sme zverejnili upútavku na dokumentárny seriál Harry & Meghan (2022), všetko, čo mala na sebe – topánky alebo deka Hermès, ktorá bola na stoličke za ňou – sa vypredalo po celom svete. Ľudia sú Meghan Markle fascinovaní.“

S láskou, Meghan je egotrip roka: Kritici sa chytajú za hlavu, Netflix dal zelenú druhej sérii
Medzi Hollywoodom a Silicon Valley
Podľa Sarandosa musí byť Netflix jednou nohou v Hollywoode a druhou v Silicon Valley. Do budúcnosti plánuje rozšíriť svoje aktivity aj do oblastí ako sú živé prenosy, gaming a e-commerce. Dôležitú úlohu majú zohrať aj exkluzívne podujatia a partnerstvá so známymi osobnosťami.
Napriek tlakom a výzvam Netflix podľa Sarandosa stále nachádza spôsob, ako sa prispôsobiť a expandovať na nové trhy. Práve to považuje za kľúč k dlhodobej budúcnosti spoločnosti, ktorá sa chce udržať na čele zábavného priemyslu.

Kultová Narnia sa vracia: Nový film dostane veľkolepú premiéru a možno aj Jamesa Bonda

Netflix chystá veľkú novinku: George Clooney a Adam Sandler prvýkrát v spoločnom filme

Daniel Craig na nepoznanie v novom filme: Tretie "Na nože" s hviezdami Hollywoodu
