Televízia JOJ priniesla v apríli na obrazovky seriál Lásky v Istanbule, ktorý kombinoval romantiku, drámu i diplomatické intrigy. Novinka odštartovala na Veľkonočný pondelok a v programe nahradila ukončenú prvú sériu úspešného Ranču. Vo vysielacej štruktúre dostali Lásky v Istanbule priestor v pondelkové a stredajšie večery.

Na streamovacej platforme JOJ Play bol desaťdielny seriál dostupný už od augusta minulého roka a stal sa jej najpopulárnejším obsahom. Podľa vyjadrenia televízie ho sledovala takmer polovica všetkých predplatiteľov. Jojka svojmu seriálu verila a odvážne ho nasadila do konkurencie kriminálno-dramatického seriálu Vina a reality šou Na nože, ktoré vysiela konkurenčná televízia Markíza.

Mimoriadna epizóda s názvom Dunaj, k vašim službám: Príbeh, ktorý ožil ponúka exkluzívny pohľad do zákulisia jednej z najväčších televíznych produkcií uplynulých rokov.
Neprehliadnite

Odhalenie veľkého finále Dunaja: Špeciálna epizóda prezradí, čo ste doteraz netušili

Prekvapenie už pri štarte

Už prvé epizódy Lások v Istanbule v lineárnom vysielaní však naznačili problém. Mimoriadne vlažný štart zaznamenala hneď prvá epizóda, ktorá v cieľovej skupine 14-56 zaznamenala sledovanosť len 3,8 % s podielom na trhu 11,9 %. Celkovo si úvod do seriálu pozrelo 267-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom zasiahla 400-tisíc divákov (počet divákov, ktorí si seriál zapli aspoň na 3 minúty). Pre seriál to však boli najlepšie výsledky zo všetkých desiatich epizód.

Druhá epizóda odvysielaná v ten istý deň hneď po prvej epizóde uhrala ešte nižšiu sledovanosť 2,9 % s podielom na trhu 11,7 % v mladšom publiku 14-56. Túto časť si pozrelo 228-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+.

joj, tv joj, jojka,
Neprehliadnite

Jojka chystá veľkolepú novinku: Na Slovensko prichádza niečo, čo tu ešte nebolo!

Suverénne prvou diváckou voľbou sa v tento deň stala úvodná epizóda 2. série konkurenčného seriálu Vina, ktorá si pripísala sledovanosť 7,1 % s podielom na trhu 22,9 % v cieľovej skupine 14-56. Pozrelo si ju celkovo 416-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom zasiahla až 565-tisíc divákov.

Tretia epizóda Lások v Istanbule, odvysielaná v stredu 23. apríla, potvrdila pokles diváckej priazne. V cieľovej skupine 14-56 zaznamenala sledovanosť 2,9 % s podielom na trhu 11,2 %. Pozrelo si ju celkovo už iba 211-tisíc divákov, pričom zasiahla 322-tisíc divákov.

Slabnúce Lásky v Istanbule navyše pomohli konkurenčnej reality šou Na nože, ktorá v tento deň na Markíze uhrala svoj dovtedajší sezónny rekord. Celkovo ju sledovalo 399-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+, pričom zasiahla až 570-tisíc divákov. V cieľovej skupine 14-56 zaznamenala sledovanosť 7,5 % s podielom na trhu 29,2 %.

Ďalšie epizódy Lások v Istanbule boli na tom ešte horšie. Od štvrtej epizódy sa ich podiel na trhu v cieľovej skupine 14-56 prepadol pod 10 percentnú hranicu a až do konca sa hýbal okolo 8 %. Seriálu zostalo verných už iba 160- až 170-tisíc divákov. Seriál tak za týždeň stratil až 100-tisíc divákov.

Desať epizód seriálu si pripísalo v cieľovej skupine 14-56 priemernú sledovanosť 2,5 % a podiel na trhu 8,9 %. Priemerne si Lásky v Istanbule pozrelo 189-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+, ďalších zhruba 30-tisíc divákov si seriál našlo v trojdňovej oneskorenej sledovanosti. Priemerne jednotlivé epizódy zasiahli 304-tisíc divákov (počet divákov, ktorí si seriál zapli aspoň na 3 minúty).

O čom boli Lásky v Istanbule?

Romantický seriál s unikátnym slovensko-česko-tureckým hereckým obsadením zaviedol divákov do nádherných orientálnych zákutí Istanbulu, kde sa odohrávali príbehy plné lásky a vzťahových zvratov. Hlavné postavy stvárnili Marián Mitaš ako ceľvyslanec Martin Skala a Lívia Bielovič ako konzulka Zuzana Mrázová, ktorí sa po rokoch stretli na slovenskej ambasáde v Istanbule. Celým seriálom sa prepletal ich komplikovaný vzťah, ktorý v minulosti neskončil šťastne, no ich vzájomné city boli stále silné.

Okrem Mariána Mitaša a Lívie Bielovič sa v hlavných úlohách predstavili Daniel Žulčák a Jana Labajová, v epizódnych rolách sme mohli vidieť Simonu Kollárovú, Michala Režného, Annu Šiškovú, Maroša Kramára, Veroniku Žilkovú, Ester Geislerovú, Juraja Baču, Barboru Bezákovú, Petra Marcina, Gregora Hološku, Sáva Popoviča, Mateja Landla, Mariána Labudu ml. a mnohých ďalších.

Jojkárska Nemocnica sa po svojej historicky najdlhšej pauze vracia do vysielania.
Neprehliadnite

Na tento deň fanúšikovia Jojky dlho čakali: Prvé zábery z novej Nemocnice!

Každá epizóda prinášala nové nevšedné príbehy a problémy ľudí ďaleko od domova, ktoré zamestnanci ambasády museli riešiť. Seriál prekypoval emóciami, humorom a krásnymi tureckými lokáciami. Nakrúcanie prebiehalo v historických štvrtiach, luxusných diplomatických priestoroch aj v rušných uliciach mesta.

Seriál vznikol v spolupráci s produkčnou spoločnosťou NUNEZ NFE. Producentka Oľga Núñezová pre Mediálne.sk vysvetlila, prečo si tvorcovia zvolili Istanbul: „Vždy nás lákalo nakrútiť seriál, kde by sme trošku zmenili prostredie, ale so slovenskými hercami. Orientálna atmosféra Istanbulu bola pre nás mimoriadne atraktívna.“

Televízia JOJ už nakrútila aj druhú sériu – Lásky v Tunise, ktorá nadviaže na prvú. Osudy hrdinov z Lások v Istanbule sa tak presunú s novými príbehmi do Tunisu. Kedy ich uvidia diváci na Jojke alebo na streamovacej službe JOJ Play, zatiaľ televízia neprezradila.

Vysvetlivky k sledovanosti
  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 14-56 zahŕňa divákov vo veku od 14 do 56 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
  • Sledovanosť (Rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
  • Trhový podiel (Share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.
  • Zásah, dosah (Reach 000) udáva počet divákov cieľovej skupiny, ktorí sledovali danú reláciu alebo stanicu minimálne 3 minúty.