Celosvetovo úspešná podnikateľská reality šou Dragons' Den mieri na obrazovky televízie Markíza pod slovenským názvom Jama levova. V spolupráci so Slovenskou sporiteľňou ponúkne odvážnym a ambicióznym podnikateľom, vynálezcom a autorom revolučných myšlienok jedinečnú šancu získať významnú finančnú investíciu do ich originálnych projektov, informuje Lukáš Kočišek, PR manažér TV Markíza.
Pomoc talentovaným podnikateľom
Podnikatelia predstavia svoj nápad či existujúci biznis piatim ostrieľaným investorom. Tí sa následne rozhodnú, do tých najlepších produktov alebo služieb zainvestovať svoje vlastné peniaze a pomôžu talentovaným podnikateľom preraziť.
„Dragons' Den, Shark Tank, Die Höhle der Löwen, Imperiul Leilor, Den D – to je len niekoľko názvov, pod ktorými je šou Jama levova známa v zahraničí. Tento výnimočný formát sa dočkal už viac než štyridsiatich adaptácií a s úspechom sa vysielal v krajinách po celom svete vrátane USA, Veľkej Británie, Kene, Fínska, Nemecka či všetkých našich susedných štátov. Som preto veľmi rád, že už túto jeseň sa k nim pridá aj Slovensko a pevne verím, že sa divákom a diváčkam bude naša verzia šou páčiť,“ povedal Matthias Settele, generálny riaditeľ skupiny Markíza.
Počas dvadsiatich dvoch rokov vysielania bolo na svete preinvestovaných približne 600 miliónov dolárov a z programu vzišlo množstvo úspešných biznisov.
Investícia výmenou za podiel
Teraz tento formát prichádza aj na Slovensko. Piatim bohatým a mimoriadne úspešným investorom, ktorí sa vypracovali od piky, budú predstavené originálne podnikateľské nápady a existujúce firmy, do ktorých sa oplatí investovať nemalé čiastky výmenou za podiel vo firme. Investori okrem financií ponúkajú aj svoje odborné rady a sprostredkovanie cenných kontaktov.
„Ako najväčšej banke na Slovensku nám záleží na úspešnom príbehu krajiny. Jeho súčasťou by malo byť zdravé podnikateľské prostredie. Veríme v budúcnosť podnikania, dobrých nápadov, inovácií, a preto sme radi, že spolu s TV Markíza prinášame na Slovensko túto skvelú svetovú šou, ktorá môže prispieť k rozvoju podnikavosti Sloveniek a Slovákov,“ dodala Dáša Juríková, riaditeľka Brand hubu Slovenskej sporiteľne.
Drobné biznisy, rodinné podniky, etablované značky
Reality šou odprezentuje príbehy talentovaných, zručných a vynaliezavých Slovákov a Sloveniek, ktorí sa neboja zariskovať. Svoj priestor dostanú jednotlivci aj firmy so zaujímavým predmetom podnikania, s prekvapivým príbehom alebo s nezvyčajnými nápadmi. Môže ísť o drobné biznisy, rodinné podniky, etablované značky, ktoré chcú expandovať, aj miliónové startupy so záujmom o silného partnera. Ani oblasť podnikania nie je nijako ohraničená. Môže ísť o jedinečné produkty, módu, gastro, ekologické riešenia, projekty s edukatívnym presahom, služby či technológie a aplikácie.
„Pre tento feel-good formát je mimoriadne dôležitá vysoká kvalita castingu. Záleží nám na čo najväčšom počte investícií, preto hľadáme nápady a projekty, ktoré našich neúprosných investorov presvedčia, že za to stoja. Môžu byť z akéhokoľvek odvetvia a v ktoromkoľvek štádiu podnikania, od roviny prvotnej idey až po fungujúce firmy s existujúcim produktom,“ vysvetľuje Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza.
Prihlasovanie do konca apríla
Záujemcovia o účasť v šou sa môžu až do konca apríla 2023 prihlásiť prostredníctvom dotazníka na adrese https://talent.markiza.sk/jamalevova. Okrem možnosti zinkasovať finančnú investíciu od niektorého z pätice investorov dostanú vybraní kandidáti a kandidátky aj jedinečný mediálny priestor v najsledovanejšej televízii Markíza. Môžu tak osloviť nových klientov a získať tiež množstvo kontaktov priamo z brandže.
Formát Dragons' Den má pôvod Japonsku, kde ho vyvinula a v roku 2001 prvý raz uviedla na obrazovky tamojšia Nippon TV, celosvetovo ho distribuuje spoločnosť Sony Pictures Television. Na konte už má viac než 30 ocenení, napríklad v USA získal štyri roky po sebe prestížnu cenu Emmy.
Novú šou Jama levova uvedie TV Markíza na svoje obrazovky už na jeseň 2023.