Adela Vinczeová patrí medzi najvýraznejšie tváre slovenského televízneho sveta, pričom jej prítomnosť na obrazovkách bola pre Markízu vždy zárukou vysokej sledovanosti. Po nedávnom ukončení druhej série improvizačnej šou Možné je všetko! a plánovanom odvysielaní ďalších dielov šou 2 na 1 sa množia špekulácie, že budúcnosť tejto známej moderátorky na Markíze nemusí byť už dlhodobá.

Zmizne v roku 2025? Užite si Adelu, zostávajú jej zrejme posledné týždne v Markíze
Adela zároveň nie je súčasťou tímu jubilejného desiateho ročníka tanečnej šou Let's Dance, ktorá sa vráti na obrazovky na jar. Je teda nejasné, ktoré programy budú prioritou Markízy a či pre Adelu ostane miesto v rámci pripravovaných projektov.

Zmierila sa Markíza, že príde o Adelu? Vyjadrenie televízie hovorí za všetko
Osobné rozhodnutia Adely môžu byť ovplyvnené aj napätou situáciou medzi vedením Markízy a jej manželom, Viktorom Vinczem. Vincze, ktorý je známym obhajcom novinárskej nezávislosti, sa v poslednom čase dostal do sporu s vedením televízie. Jeho verejné názory a aktívna účasť na formovaní nových odborov údajne viedli k obmedzeniu jeho pracovných aktivít. Pre Adelu, ktorá vždy dbala na osobnú integritu, sa situácia na pracovisku jej manžela môže stať silným dôvodom pre zváženie svojho vlastného pokračovania na Markíze.

STVR stopla Pečie celé Slovensko: V nedeľu novú časť nečakajte. Toto je náhradný program
Adela sa verejne vyjadrila, že možnosť odísť vníma ako súčasť prirodzeného vývoja. Hoci moderovanie tanečnej šou Let's Dance odmietla, tento krok odôvodnila vnútorným presvedčením a lojalitou voči hodnotám, ktoré zastáva. Podľa Adely by účasť v projekte bez súladu s jej hodnotami bola väčším bremenom než samotné rozhodnutie o odchode. Tento postoj zároveň ukazuje, že jej profesionálne kroky sú čoraz viac ovplyvnené aj osobnými hodnotami a rodinnými okolnosťami.
„Televízia Markíza má vždy záujem spolupracovať s najlepšími, samozrejme, aj s Adelou, preto sa tešíme na možnosť spolupráce pri iných programoch a príležitostiach v budúcnosti,” povedala pre Mediálne vedúca PR televízie Markíza Andrea Macáková.
Redakcia Mediálne oslovila viacerých odborníkov z prostredia marketingu a komunikácie, aby zhodnotili vývoj situácie medzi Adelou Vinczeovou a televíziou Markíza.
Slovák: Nový manažment nezvláda komunikáciu
„Televízia Markíza najprv vybudovala hviezdy, aby ich následne stiahla zo svojich obrazoviek – to je mimoriadne neefektívna stratégia na konci dňa poškodzujúca dobré meno televízie. Nový manažment evidentne nezvláda komunikáciu ani interne, a už to vyzerá tak, že ani smerom k externému publiku. Pani Vinczeovú to nepoškodí, ona dokázala robiť hodnotné projekty aj mimo kamier, vidím to skôr na väčšie škody pre televíziu Markíza,“ povedal pre Mediálne Róbert Slovák, CEO agentúry Slovák & Friends.
Kukoľ: Markíza si vytvorí ďalšiu hviezdu
„Adela je silná etablovaná značka, ktorá dokáže fungovať v akejkoľvek televízii, pokojne aj v online svete. Zmiznutie z obrazoviek Markízy jej dramaticky neublíži. Ak bude chcieť, určite si nájde priestor. V boji inštitúcia versus človek sa môžu fanúšikovia prikloniť na jej stranu a vo výsledku jej to dlhodobo môže pomôcť. Odmietla byť beznázorová a usmievavá tvár, čo plynulo potvrdzuje jej doterajšie názory a hodnoty. Na druhej strane – Markíza je veľký stroj, ktorý si bez problémov vytvorí ďalšiu tvár, moderátora, osobnosť a karavána pôjde ďalej,“ povedal pre Mediálne Martin Kukoľ, managing director agentúry Call Crispy.
Abrahám: Markíza a Adela si nič nedlhujú
„Odchod Adely z obrazoviek Markízy by bol aj bez tejto kauzy prirodzený vývoj. Áno, je akcelerovaný dianím okolo Viktora. Ale televízia, ktorá investuje značné prostriedky do rozvoja svojej online platformy Voyo, sa stále viac zameriava na spolupráce s influencermi, ktorí sú kľúčovou súčasťou jej obchodnej stratégie. Lineárne vysielanie teda nie je priamo závislé od Adelinej prítomnosti, či už ako porotkyne, moderátorky alebo účinkujúcej,“ hovorí Daniel Abrahám, CEO agentúry International Effectivity.
„Z hľadiska wear-out efektu je značka Adela Vinczeová absolútnym fenoménom – brilantná profesionálka, ktorej humor, prejav a improvizačné schopnosti sú jedinečné. Spolupráca s ňou je pre každý produkčný tím potešením. Na druhej strane, netreba podceňovať schopnosť Markízy priniesť nové tváre, ktoré nasledujúcu dekádu potiahnu jej lineár. Markíza ani Adela si vzájomne nič nedlhujú. Ich spolupráca bola produktívna a prospešná pre obe strany. Verím, že Adela ako skúsená profesionálka toto chápe. Je na škodu pre obe strany, že sa táto situácia pošpiňuje pseudo-politickou, resp. odborársko-aktivistickou agendou. Táto v koncovke poškodzuje reputáciu oboch značiek. Som presvedčený, že to nie je zámerom ani želaním Markízy ani Adely,“
doplnil pre Mediálne Abrahám.
Markíza si vytvorí nové hviezdy
„Markíza má také silné postavenie, že dokáže v priebehu niekoľkých mesiacov vytvoriť nové superhviezdy. Avšak, treba oceniť, že dlhodobé partnerstvá si váži a svoju dominantnú pozíciu na trhu nezneužíva. Nepredpokladám prepad sledovanosti kvôli neúčasti Adely. Vzhľadom na koncentrovaný trh lineárnej televízie na Slovensku, to považujem za prehnané očakávanie. Dominatná časť divákov, ktorí tvoria core vyprodukovanej TV sledovanosti, nebude bojkotovať svoje obľúbené programy. Bude však výzvou pre produkcie priniesť také tváre, ktoré dajú zabudnúť na túto kauzu a jej pachuť prebijú chutným a sviežim menu v najbližšom období,“
uzavrel Abrahám.
Smik: Reputácia televízie v poslednom období utrpela
„Nemyslím si, že odchod Adely z TV Markíza, aj keď ide o momentálne najsledovanejšiu televíziu, zásadne ovplyvní jej kariéru. Adela má svoj personal branding veľmi dobre vyprofilovaný, čo jej teraz otvára priestor na nové spolupráce a projekty. Je pravda, že každý je nahraditeľný, a som presvedčený, že si Markíza s touto situáciou poradí. Na druhej strane, musím povedať, že reputácia televízie v poslednom období utrpela. Prekvapuje ma, že si tento repositioning v rámci spravodajstva a následné zmeny nepredpripravili lepšie – či už z hľadiska internej komunikácie k zamestnancom, alebo externej komunikácie smerom k verejnosti,“ povedal pre Mediálne Alexander Smik, managing director agentúry ApplePie.

Česká televízia čelí útoku podvodníkov. Diváci hromžia na StarDance turné

Obľúbili ste si tento program? Markíza vám spraví škrt cez rozpočet. Koniec je za rohom

Raketový úspech, skvelá sledovanosť: Seriál, ktorý natočila aj Markíza, dobyl USA

Na východe je všetko! Bratislavčanka nájde v Košiciach viac, než očakávala

Smutná správa: Markíza potvrdila dátum konca dlhoročného seriálu. Je to skôr, ako si myslíte

V Bratislave sa chystá niečo veľké: Po hlavnom meste budú premávať gigantické električky
