Netflix po piatich rokoch ukončuje lukratívnu spoluprácu s princom Harrym a Meghan Markle. Zmluva v hodnote 100 miliónov dolárov, ktorá priniesla niekoľko dokumentárnych projektov a lifestylovú šou, nebude predĺžená, informujú zahraničné médiá The Sun a People. Streamovací gigant však nevylučuje, že by si dvojica mohla v budúcnosti "strihnúť" nejaký samostatný projekt.
Znamená to aj nejasnú budúcnosť jediného stále aktívneho formátu S láskou, Meghan (With Love, Meghan), ktorého druhá séria je už síce natočená a čaká na jesenné uvedenie, ale ďalšie pokračovanie ostáva otázne. Prvá séria tejto šou strávila len jeden týždeň v top 10 najsledovanejších programov Netflixu a s 25,5 miliónmi hodín pozerania obsadil 389. priečku rebríčka za prvý polrok 2025.

Najväčší hit Netflixu sa vracia: Potvrdil aj tretiu sériu, ešte pred premiérou tej druhej
Najväčší úspech: výbušný dokument Harry & Meghan
Zmluva medzi streamovacou platformou a Archewell Productions, produkčnou spoločnosťou dvojice, odštartovala v roku 2020 po ich kontroverznom odchode z britskej kráľovskej rodiny. Najväčší divácky úspech zaznamenal hneď prvý projekt – šesťdielna séria Harry & Meghan, ktorá mapovala ich rozhodnutie vzdať sa kráľovských povinností a začať nový život v Kalifornii.
V čase uvedenia v decembri 2022 si séria vyslúžila rekordnú sledovanosť spomedzi všetkých dokumentov Netflixu v prvom týždni. Dokument o ich odchode z kráľovskej rodiny tak ostáva najúspešnejším projektom. A aj po takmer troch rokoch si drží pozornosť – len v prvej polovici 2025 ho diváci sledovali ďalších 7,3 milióna hodín.
Päť rôznorodých projektov
Zmluva s Netflixom priniesla spolu päť projektov. Okrem zmieneného dokumentu vznikol aj Heart of Invictus, sledujúci športové podujatie pre vojnových veteránov, ktoré založil princ Harry. Séria Live to Lead sa zas zameriavala na inšpiratívne osobnosti z celého sveta. Menej ohlasu mal dokument Polo, ktorý mapoval rovnomenný šport.
Posledným formátom je S láskou, Meghan (With Love, Meghan). Relácia mala premiéru na Netflixe 4. marca 2025 a jej cieľom bolo ponúknuť divákom osobnejší pohľad do sveta Meghan Markle. Bývalá herečka a vojvodkyňa zo Sussexu sa v nej delí o tipy na varenie, organizovanie stretnutí, ručné práce a záhradkárstvo. Každá epizóda zahŕňa aj rozhovory s priateľmi a známymi osobnosťami.
Pozrite si zábery zo šou v galérii.
Prvá séria má osem epizód, každá s dĺžkou okolo pol hodiny. Medzi hosťami sa objavujú herečka Mindy Kaling, šéfkuchár Roy Choi či Abigail Spencer, Meghanina kolegyňa zo seriálu Kravaťáci (Suits). Napriek ambíciám a veľkému mediálnemu ošiaľu relácia neoslovila kritikov ani divákov. Hodnotenia jej vyčítajú nedostatok autenticity – nenakrúca sa totiž v Meghaninom skutočnom dome, ale v prenajatom priestore asi tri kilometre od jej domova. Medzi kritikou rezonujú aj obvinenia z narcizmu, kde sa kladie príliš veľký dôraz na obdivovanie Meghan samotnej namiesto skutočného obsahu.
Čo bude ďalej s projektami?
Druhá séria relácie With love, Meghan už bola natočená a Netflix ju plánuje uviesť na jeseň 2025. O prípadnej tretej sérii zatiaľ nie sú známe žiadne rozhodnutia. Netflix ani produkčná spoločnosť Archewell sa nevyjadrujú o budúcnosti relácie.
Nejasný je aj osud ďalšieho ohláseného projektu, ktorým má byť filmová adaptácia bestselleru Meet Me At The Lake. Práva na knihu získala Archewell Productions a pred rokom oznámila spoluprácu s Netflixom, no odvtedy neprišli žiadne nové informácie.
Ešte v roku 2022 Netflix zrušil aj chystaný kreslený seriál Pearl (Perla), ktorý mala produkovať Meghan. Seriál mal rozprávať o dobrodružstvách 12-ročného dievčaťa, ktoré sa inšpiruje vplyvnými ženami z histórie. Firma bola v tom období kvôli prudkému poklesu predplatiteľov nútená šetriť a zastavila aj ďalšie projekty.
Už druhé zrušené partnerstvo
Zrušenie 100-milióvej zmluvy s Netflixom prichádza po tom, čo už v roku 2023 skončila aj ich spolupráca so Spotify. Dvojica mala podľa zmluvy v hodnote 20 miliónov dolárov produkovať viacero podcastov, ale podľa medializovaných informácií nesplnili dohodnuté "produkčné kritériá". Meghan neskôr presunula svoj podcast Archetypes pod značku Lemonada Media.
Meghanina značka zatiaľ bez úspechu
V tieni problémov so streamovacími projektmi bojuje Meghan Markle aj s rozbehnutím svojej lifestylovej značky. V marci 2024 predstavila prostredníctvom Instagramu brand American Riviera Orchard – video ukazovalo vojvodkyňu, ako aranžuje kvety, pečie a prechádza sa v záhrade. Zámerom bolo vytvoriť internetový obchod s dizajnovým riadom, zápisníkmi, kuchárkami či dekoráciami.
Lenže značka nenaplnila očakávania – produkty sa nikdy nedostali do predaja, žiadosť o ochrannú známku bola zamietnutá a firma nemala ani CEO. V roku 2025 prišiel rebranding na As Ever, no aj tu sa Meghan stretla s prekážkami: hoci zopár produktov sa objavilo v ponuke, všetky sú momentálne "vypredané".
Nárast tržieb aj zisku
Rozhodnutie Netflixu o ukončení spolupráce na projektoch Meghan a prica harryho prichádza v dobe, keď spoločnosť odhalila vo svojej správe výsledky. Uviedla, že v druhom štvrťroku zvýšila čistý zisk medziročne o 45,5 percenta na 3,13 miliardy dolárov a tržby sa medziročne zvýšili o 16 percent na 11,08 miliardy dolárov.
Firma zároveň zlepšila celoročný výhľad tržieb, čo odôvodňuje nárastom počtu predplatiteľov, vyššou cenou predplatného a vyššími príjmami z reklamy. Za celý rok teraz čaká tržby od 44,8 do 45,2 miliardy dolárov, zatiaľ čo doteraz ich odhadovala na 43,5 až 44,5 miliardy dolárov.