Súboj televízií o najúspešnejší slovenský seriál pokračuje. V rámci našich rebríčkov sledovanosti sa však do tohto miešajú aj denné zábavné aj reality šou, či vedomostné kvízy.

Seriály vs reality šou

Pondelkové vysielanie v rámci nespravodajského rebríčka pre cieľovú skupinu 12+ ovládol seriál Druhá šanca II, ktorý si pozrelo až 490-tisíc divákov. Markíze v tom čase konkurovala aj televízia Joj, ktorá do svojho programu nasadila komediálny seriál Hranica. Ten si však pozrelo len 323-tisíc divákov a v rebríčku sa umiestnil na druhom mieste.

Ostatné dve miesta si taktiež rozdelili tieto televízie, avšak v inom type programu. Až 271-tisíc divákov sledovalo reality šou Farma. Pomerne úspešná bola aj denná kulinárska šou Bez servítky so sledovanosťou 268-tisíc divákov.

V pondelok vysielala Televízia Markíza aj poslednú rozlúčku s britskou kráľovnou Alžbetou II, pohreb sledovalo v priamom prenose 256-tisíc divákov.

Pohreb Alžbety II s vysokým trhovým podielom

Druhá cieľová skupina vo veku 12 až 54 rokov volila podobnú skladbu programov. Tak seriál Druhá šanca získal trhový podiel 30,4 percenta, seriál Hranica 17 percent, Farma 24,7 percenta a Bez servítky 20,4 percenta.

Pohreb kráľovnej Alžbety II klesol v tomto rebríčku pod sledovanosť 100-tisíc divákov, zároveň dosiahol vyšší trhový podiel, a to 28,7 percenta. Na vyšších priečkach sa umiestnili už len markizácke programy, a to relácia Reflex (21,7 percenta) a Rodinné prípady (18,2 percenta).

Čo sa týka celkového trhového podielu, Skupina Markíza prekročila hranicu 30 percent, za ňou nasleduje Joj Group (21 percent), RTVS Group klesla pod desať percent a TA3 stúpla na 2,5 percenta.