Televízia Markíza oficiálne potvrdila informáciu, o ktorej sa niekoľko mesiacov šepkalo a portál Mediálne o nej informoval aj prostredníctvom exkluzívneho rozhovoru s Petrom Gažíkom, riaditeľom televízie Markíza. Svoj štart chystá kľúčový spravodajský online projekt roka 2025 – TN LIVE. Dlhodobo najsledovanejšie televízne spravodajstvo tak dostane novú digitálnu platformu, ktorej cieľom je zvýšiť jeho atraktivitu a dostupnosť najmä pre mladšie publikum.

„Tradičná televízia prechádza obdobím výraznej digitalizácie. Markízu preto posúvame dopredu, prinášame inovácie a investujeme do nových formátov tak, aby sme boli čo najatraktívnejší pre našich divákov na všetkých platformách. Spravodajstvo je dlhodobo kľúčovou súčasťou našej programovej ponuky a považujeme ho za jeden z našich pilierov. Nový spravodajský online projekt je preto dôležitý pre budúcnosť Markízy,“ hovorí generálny riaditeľ skupiny Markíza Peter Gažík.

Prvé detaily

V Záhorskej Bystrici sa aktuálne finišuje s prípravami na spustenie nového spravodajského online projektu. Pre tieto účely je už v televízii postavené úplne nové, prvé plne digitálne štúdio, ktoré spája prvky televíznej aj internetovej technológie. Zároveň bude využívať prvky umelej inteligencie. V týchto dňoch prebiehajú skúšky s moderátormi a technikmi. Online spravodajstvo TN LIVE bude vyzerať inak, než boli diváci doteraz zvyknutí.

„Chceme byť obsahovo atraktívni pre čo najviac mladých ľudí, ktorí dnes konzumujú spravodajstvo úplne inak, ako v minulosti,“ vysvetľuje Michal Kratochvíl, riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky skupiny Markíza a dodáva: „Chystáme digitálnu ofenzívu spravodajského obsahu. Obsah bude ľahko a zadarmo dostupný cez mobil kedykoľvek a kdekoľvek. Verím, že tento nový projekt zbúra na Slovensku hranice medzi spravodajstvom v televízii a na internete.“

Moderátorské zmeny

Projekt TN LIVE prinesie aj zmeny vo fungovaní moderátorov spravodajstva. Dôležitosť projektu pre Markízu potvrdzuje fakt, že v TN LIVE sa objavia osvedčené tváre z Televíznych novín.

S cieľom osloviť mladé publikum sa na moderátorskú stoličku nového projektu posadia štyri známe mená: Daniel Očenáš, Zuzana Čimová, Dominik Matulaj a Viktor Vincze, pričom Viktor bude mať v novom projekte špeciálnu vlastnú dennú spravodajskú reláciu Televízne noviny Špeciál.

Pôjde o súhrn kľúčových udalostí, ktorý sa bude v online vysielať dvakrát denne.
Nový projekt a zároveň zvýšenie efektivity práce ovplyvní aj počet moderátorských dvojíc hlavného televízneho spravodajstva. Po novom budú Televízne noviny o 19:00 hod. moderovať už len dve dvojice Marianna Ďurianová – Jaroslav Zápala a Lenka Vavrinčíková – Patrik Švajda.

„Rozhodli sme sa pre dve moderátorské dvojice, na ktoré sú diváci roky zvyknutí. Najmladšia moderátorská dvojica Viktor Vincze a Zuzana Čimová sa presunie do spravodajského projektu, ktorým chceme osloviť najmä mladých ľudí. V projekte TN LIVE chceme mať kvalitné moderátorské osobnosti, ktoré zvládnu niekoľkohodinové živé vysielanie,“ hovorí Michal Kratochvíl, riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky skupiny Markíza.

Nová pozícia

Od začiatku júna vznikne v Centre spravodajstva a publicistiky Markízy aj nová pozícia šéfmoderátorky. Stane sa ňou Marianna Ďurianová, ktorá je jednou z najskúsenejších moderátoriek televízneho spravodajstva na Slovensku. „Sme radi, že Marianna sa do Markízy vrátila a patrí ku kľúčovým tváram nášho spravodajstva. Má schopnosti, aby viedla moderátorský tím a prichádzala s návrhmi, ako zlepšiť Televízne noviny,“ dopĺňa Michal Kratochvíl.

Televízne noviny aj v apríli 2025 potvrdili status trhového lídra, keď v sledovanosti zvíťazili nad konkurenciou vo všetkých 30 dňoch uplynulého mesiaca. V komerčnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti zaznamenali Televízne noviny priemerný trhový podiel 26,1 %. Konkurenčná relácia Noviny TV JOJ zaznamenala v rovnakej cieľovej skupine výrazne nižší priemerný podiel na trhu 15,3 %. V priemere si súhrn najaktuálnejších informácií z domova i zo sveta nenechávalo ujsť 404-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom priemerne si Televízne noviny zapínalo až 686-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).