Veľkolepá šou Let’s Dance a seriálové megahity Dunaj, k vašim službám a Sľub sa stali aj v apríli najúspešnejšími programami na celom trhu. Skupina Markíza si tak potvrdila pozíciu trhového lídra v každý deň uplynulého mesiaca.
„Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI a Markíza KLASIK aj v uplynulom apríli 2025 udržala a medziročne zároveň výrazne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu,“ potvrdil PR manažér Markízy Lukáš Kočišek.
Vysoké podiely na trhu
V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla skupina Markíza priemerný celodenný trhový podiel 34,5 % a medziročne, v porovnaní s aprílom 2024, si polepšila až o 2,9 percentuálneho bodu. Konkurenčnú skupinu Joj (21,4 %) tak predstihla s vysokým rozdielom až 13,1 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola každý jeden z 30 aprílových dní.
Aprílové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00-22:00, keď zaznamenala vysoký priemerný podiel na trhu 34,6 % a zároveň si medziročne polepšila o 1,6 percentuálneho bodu. Konkurenčnú skupinu Joj (25,1 %) predstihla s výrazným rozdielom 9,5 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza taktiež v každom jednom z 30 dní uplynulého mesiaca. Rovnako aj samotná televízia Markíza bola najsilnejšou spomedzi televíznych staníc.
Univerzálne publikum
Skupina Markíza bola v apríli 2025 jednotkou na trhu aj v prípade univerzálnej cieľovej skupiny 12+ (diváci starší ako 12 rokov) s priemerným celodenným trhovým podielom 29,2 % a odstupom o 8,4 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,8 %). V porovnaní s aprílom 2024 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila, a to o 1,8 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v každý jeden z 30 dní uplynulého mesiaca.
Prvenstvo patrilo skupine Markíza taktiež v prime-time 19:00-22:00 s priemerným podielom na trhu 30,9 % a náskokom o 5,8 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (25,1 %). Skupina Markíza si medziročne polepšila o 1,3 percentuálneho bodu. Nárast zaznamenala aj skupina Joj, ktorá si vďaka športovým prenosom polepšila medziročne o 1,5 bodu. Jednotkou na trhu bola v 26 z 30 aprílových dní skupina Markíza, ostatné 4 dni si prvenstvo pripísala skupina Joj.
Let’s Dance si zapínalo milión divákov
Absolútne najsledovanejším programom v rámci celého trhu sa v apríli 2025 v oboch hlavných cieľových skupinách stala tanečná šou Let’s Dance. Jubilejnú 10. sériu si v nedeľné večery zapínalo takmer milión divákov.
Divácky najúspešnejší bol v apríli deviaty priamy prenos (6.4.), ktorý dosiahol v komerčnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti rating 10,2 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 33,5 %. V čase vysielania si ho zaplo dokonca až 1 035 000 divákov (AvRch v CS 12+), čo je suverénne najväčší dosah programu za celý uplynulý mesiac. Celkovo pritiahol k obrazovkám až 635-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Let's Dance vo finále lámalo rekordy. Kedy sa vráti na obrazovky?
Dunaj najsledovanejším seriálom na trhu
Ďalšími najúspešnejšími programami na celom trhu sa v uplynulom mesiaci stali seriálové megahity Dunaj, k vašim službám a Sľub.
Dunaju patril v apríli v oboch hlavných cieľových skupinách status absolútne najsledovanejšieho seriálu na celom slovenskom trhu. V cieľovej skupine 14-56 sa najlepšie darilo epizóde odvysielanej v utorok 29. apríla, ktorá zaznamenala vysoký rating 9,9 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,9 %. Nenechalo si ju ujsť 608-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V širšej cieľovej skupine 12+ bola ešte o niečo úspešnejšia epizóda odvysielaná v utorok 15. apríla 2025, ktorá k obrazovkám pritiahla až 610-tisíc divákov. Zaplo si ju 746-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Markíza chystá pokračovanie Dunaja: Tieto exkluzívne informácie chcete vedieť!
Podvečerný neporaziteľný fenomén
Podvečerný rodinný seriál Sľub má za sebou štvrtý mesiac svojho vysielania, za tento čas sa stihol stať novým televíznym fenoménom a mimoriadne obľúbeným diváckym megahitom. Absolútne najsledovanejšia epizóda uplynulého mesiaca si vo štvrtok 10. apríla 2025 pripísala rating 9,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 38,8 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ patrilo aprílové prvenstvo časti odvysielanej v utorok 15. apríla 2025, ktorú si nenechalo ujsť až 583-tisíc divákov, pričom si ju zaplo dokonca až 666-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Veľká novinka v Sľube: Do seriálu prichádza veľká herecká hviezda
Televízia Markíza zaznamenala nadštandardné výsledky aj s dramatickým seriálom Vina, ktorého štyri aprílové epizódy dosiahli v cieľovej skupine 14-56 priemerný rating 7,7 % a trhový podiel na úrovni 24,9 %. V priemere si ich zapínalo až 585-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), pričom celkový počet divákov starších ako 12 rokov dosiahol v priemere 457-tisíc.
Stredajšie večery patrili aj v apríli 2025 štvrtej sérii obľúbenej kuchárskej reality šou Na nože. Päť premiérových aprílových epizód dosiahlo v cieľovej skupine 14-56 priemerný rating 8,4 % a trhový podiel 28,9 %. K obrazovkám pritiahli v priemere 403-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Aspoň na tri minúty si Na nože zapínalo dokonca až 616-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Na nože sa lúči s divákmi. Markíza prezradila, aké má ďalšie plány so šou
Jojka bodovala s Rančom a športom
Najsledovanejšími nespravodajskými programami TV JOJ sa v apríli 2025 v oboch hlavných cieľových skupinách stali seriál Ranč, magazín Nové bývanie a šport.
Divácky najúspešnejším programom Jojky bolo Nové bývanie, ktorého najsledovanejšie vydanie v nedeľu 6. apríla dosiahlo v komerčnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti rating 7,5 % a trhový podiel 26,1 %. V čase vysielania si ho zaplo 659-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo pritiahol k obrazovkám 479-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Ranč, ktorého prvá séria sa uzavrela 17. apríla, si pripísal najvyšší výkon pri epizóde odvysielanej 2. apríla, ktorá dosiahla v komerčnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti rating 5,8 % a trhový podiel 19,1 %. V čase vysielania si ju zaplo 554-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo pritiahla k obrazovkám 445-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Prvé veľké odhalenie o pokračovaní Ranču: Jojka avizuje nové tváre!
Jojka v apríli zabodovala aj so športovými prenosmi na svojej stanici JOJ Šport. Finále hokejovej Tipos Extraligy prilákalo k obrazovkám stovky tisíc divákov. Záverečné zápasy finálovej série play-off medzi Košicami a Nitrou sa zaradili medzi najsledovanejšie programy.
Finále, v ktorom Košice získali po predĺžení jubilejný 10. titul, čo je najviac v ére samostatnosti, zasiahlo až 525-tisíc divákov. Tretiu tretinu si zaplo 435-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo si ju pozrelo 319-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. V komerčnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla rating 6,6 % a trhový podiel 25,3 %.

64 zápasov, 3 stanice: JOJka prináša kompletné MS v hokeji 2025
STVR: Najsledovanejšie zábavné klasiky
Najsledovanejšími programami jednotky boli v apríli zábavné programy Záhady tela, Milujem Slovensko a Neskoro večer. Najsledovanejšie vydanie Záhad tela (5.4.) si v čase vysielania zaplo 573-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo pritiahlo k obrazovkám 421-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Milujem Slovensko pritiahlo najviac divákov v piatok 4. apríla. V čase vysielania si ho zaplo 608-tisíc divákov, celkovo pritiahlo k obrazovkám 376-tisíc divákov. Trojicu najsledovanejších programov Jednotky uzatvára tolkšou Neskoro večer s vydaním z 19. apríla, ktoré si v čase vysielania zaplo aspoň na 3 minúty 519-tisíc divákov, celkovo pritiahlo k obrazovkám 339-tisíc divákov.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 14-56 zahŕňa divákov vo veku od 14 do 56 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.

Potvrdené: Seriál, ktorý nakrútila aj Jojka, dostane americkú verziu!

Vracia sa šou, ktorej sa bojí Markíza aj Jojka: STVR avizuje novinky!

Zostanú Slováci sklamaní, nebude Let's Dance turné? Markíza posiela odkaz
