Práva na futbalovú Ligu majstrov, ktorá patrí k najsledovanejším športovým podujatiam, získal pred uplynulou sezónou český operátor O2 vďaka trojročnému kontraktu.
O2, ktoré u nás nemá takú veľkú zákaznícku bázu digitálnej televízie ako v Česku, sa dohodlo na spolupráci s Orangeom. Tomu tak „patrí“ Liga majstrov na Slovensku.
Rovnako na tri roky sa stal Orange exkluzívnym distribútorom súťaže a založil aj tematické športové kanály Orange Sport, ktorých pilierom je práve najprestížnejšia európska klubová súťaž.
Časť obsahu musia poskytnúť voľne
Na premiérový športový obsah chcel Orange lákať nových zákazníkov svojej digitálnej televízie. Čiastočne týmto spôsobom doháňa konkurenta Slovak Telekom, ktorý Ligu majstrov vysielal v minulosti a aj potom, čo o ňu prišiel, mu na staniciach Digi Sport ostalo množstvo športového obsahu vrátane najsledovanejších futbalových líg.
Športový obsah patrí k pilierom ponuky Magia respektíve Digi TV, ktorá Telekomu priniesla v uplynulých rokoch rast. Vlani už magentový operátor evidoval vyše 600-tisíc zákazníkov digitálnej televízie.
Orange si relatívne rýchlejšiu akvizíciu zákazníkov mohol sľubovať aj od toho, že sa u nás prvýkrát stalo, že Liga majstrov je pre slovenských divákov dostupná len na platených staniciach. Konkrétne len tých, ktoré patria Orangeu.
Trend bohatších pay TV hráčov, ktorí sú ochotní preplatiť konkurentov, je vidno aj v zahraničí. V minulosti boli fanúšikovia zvyknutí aspoň na jeden zápas v rámci kola na RTVS, tá však už práva nedokázala zaplatiť. Ich cena totiž neustále rastie, vlani si UEFA pýtala zhruba dvojnásobnú sumu ako v predošlom cykle. RTVS vlani v lete vysielala iba predkolá Ligy majstrov s účasťou trnavského Spartaka.
Napriek tomu musí české O2 respektíve Orange podľa dohodnutých licenčných práv sprístupniť časť obsahu nakúpenej Ligy majstrov na free-to-air kanáloch.
V čase, keď práva k Lige majstrov vlastnili Slovak Telekom a RTVS, bežalo finále na oboch televíziách. Prenos si vlani na Jednotke pozrelo vyše 400-tisíc ľudí a bol lídrom trhu.
V tejto sezóne si ale Orange na spoluprácu nevybral verejnoprávnu televíziu, ktorá
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?