V rozhovore sa dočítate:
- prečo chce Telekom pridávať ďalšie nové stanice a kde vidí priestor
- ktoré kanály sú u najsledovanejšie podľa dát zo set-top boxov a čo to znamená pre Markízu či Joj
- čo pre operátora znamenalo prísť o futbalovú Ligu majstrov a akú má stratégiu pri nákupe športových práv
- aké novinky v službách Magio sa pripravujú a aké je nastavenie operátora smerom k svojmu druhému brandu Digi TV
Ponuku staníc od polovice novembra dopĺňa Telekom o dokumentárny kanál BBC Earth. Prečo práve táto stanica?
Vieme, že dokumentárny segment je dlhodobo najsledovanejší, má najväčší zásah u divákov. BBC Earth je kanál, pri ktorom nemáme pochybnosti o kvalite, keďže je za ním vysielateľ, ktorému dôverujeme. Zároveň kanál na slovenskom a českom trhu nebol, hoci v okolitých krajinách je dostupný. Bavili sme sa preto o možnosti, ako túto stanicu dostať aj sem. Debaty viedli nakoniec k tomu, že by sme kanál mohli získať exkluzívne, čo sa podarilo. Aj keď na začiatku sme mali obavu, lebo BBC, samozrejme, robí v úplne iných rozpočtových súradniciach. Boli sme však aj pre nich výhodný partner – vstupná brána na trh. Dohodli sme sa na štvorročnej spolupráci vrátane lokalizácie. Malo to veľmi rýchly spád, vážnejšie sme o tom hovorili prvý raz len počas jarného festivalu v Cannes no a teraz po polroku už stanicu spúšťame.
Prečo stanica nebola na Slovensku doteraz?
To je dobrá otázka, ale odpoveď nepoznám. Náklady na lokalizáciu – dabing alebo titulky – nie sú zanedbateľné, zrejme aj preto. Podľa mňa je to najlepší dokumentárny kanál, ktorý má v pozadí silného vysielateľa, verejnoprávnu BBC. Vyrábajú veľa časozberných, veľkorozpočtových produkcií. Napriek tomu tu ten kanál nebol, zrejme oň nikto neprejavil doteraz záujem. A sama BBC nemá akútnu potrebu expandovať na relatívne malé trhy – v tomto prípade český a slovenský. Ale my sme tú debatu oživili a napokon s úspešným koncom.
Stanica bude v češtine. Slovenčina by bol priveľký luxus?
Pokiaľ cieľovkou nie sú deti a robí sa lokalizácia stanice pre česko-slovenský trh, čeština má prednosť, lebo na Slovensku funguje, kým naopak nie. Mali sme dve možnosti – buď stanicu lokalizovať pre dva trhy a mať dvojnásobné náklady, alebo ju v prvej fáze aspoň lokalizovať v češtine, pričom vieme, že slovenskí diváci to prijmú.
Bude viac dabingu alebo titulkov?
Na počet hodín mierne prevažujú titulky, ale najväčšie tituly – teda tie, ktoré bežia v prime-time a majú najväčšiu mieru reprízovanosti, sú nadabované. A keďže najväčšia sledovanosť je večer, divák môže mať skôr pocit, že väčšina obsahu je s dabingom.
BBC Earth má zaplniť „medzeru“ medzi Ťuki TV a Folklorikou?
Dá sa to tak povedať, okrem športového obsahu je naším cieľom vybudovať portfólio vlastného nešportového contentu. Ťuki sa orientuje na deti v predškolskom a mladšom školskom veku, Folklorika je pre strednú a staršiu cieľovku. Hľadali sme niečo, čo vyplní priestor pre aktívnu populáciu.
Ako sa získava do portfólia stanica typu BBC Earth? Koľko stojí?
Sú dva
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?