Prvý víkend po sviatkoch Veľkej noci sa aj ponuka slovenských televízií vrátila do svojho víkendového štandardu, avšak s niekoľkými zaujímavými momentmi.
Markizácky piatok
Zdá sa, že seriál Oteckovia naskočil na pomyselnú vlnu úspechu, keď sa v piatkovom rebríčku nespravodajských programov ocitol v najlepšej trojici, vďaka 153-tisíc divákom a trhovému podielu 19,6 percenta. Jeho priama konkurencia, šou Bez servítky, ktorú vysiela v tom čase Televízia Joj získala sledovanosť 148-tisíc divákov s trhovým podielom 19,1 percenta.
Televízia zo Záhorskej Bystrice si dobre viedla aj neskôr večer, keď vysielal program s názvom Chart Show, ktorý prilákal 186-tisíc divákov s trhovým podielom 19,5 percenta, vďaka čomu obsadil prvé miesto rebríčka. V tomto súboji opäť skončila TV Joj na druhom mieste, keď komediálny seriál Hranica si pozrelo 163-tisíc divákov s trhovým podielom 15 percent.
Celkovo Markíza Group dominovala počas celého piatku, keď jej celkový trhový podiel dosiahol úroveň 26 percent. Na porovnanie Joj Group dosiahla 18,7 percenta, RTVS Group 10,2 percenta a TA3 1,5 percenta.
Dominancia RTVS v sobotu
Sobotné vysielanie patrilo zábavným šou, slovenskému seriálu, filmom a miesto si našli aj športové programy.
V najlepšej trojke nespravodajských programov v cieľovej skupine 12 až 54 rokov sa objavila zaujímavá situácia. O prvé miesto sa pobili dve relácie, ale veľmi tesným rozdielom zvíťazil vedomostný kvíz Záhady tela, ktorý vysielal Rozhlas a televízia Slovenska.
Druhé miesto obsadila relácia Smotánka, ktorá oproti vedomostnej šou RTVS získala vyšší trhový podiel, a to 20,6 percenta.
Tretie miesto si zabezpečila šou Neskoro večer, ktorá RTVS prispela sledovanosťou 139-tisíc divákov s trhovým podielom 14, 6 percenta.
Jojkársky seriál Ultimátum prilákal pred televízne obrazovky 128-tisíc divákov s trhovým podielom 12,1 percenta a päticu najúspešnejších sobotných programov uzatvára repríza markizáckej šou 2 na 1, ktorú si pozrelo 116-tisíc ľudí.
Jojkárska nedeľa
Najúspešnejším nedeľným programom sa v poslednej dobe stáva tanečná šou Let´s dance, ktorá tentokrát prilákala 255-tisíc divákov s vysokým trhovým podielom až 29,1 percenta.
Sledovanosť TV Joj však v nedeľu stúpa aj pri jej programoch, ktoré sa dostanú do najlepšej trojice, ako sa podarilo relácii Nové bývanie (194-tisíc divákov), ale úspech zažila aj relácia Na chalupe (124-tisíc divákov), alebo aj Nová záhrada (88-tisíc divákov).
Zaujímavý moment nastal pri politických reláciách. Kým program O 5 minút 12 verejnoprávnej RTVS oslovil 113-tisíc divákov, markizácka relácia Na telo sa dostala do top 3, keď duel ministra zahraničných vecí Ivana Korčoka a poslanca za stranu Smer-SD si pozrelo až 174-tisíc ľudí s trhovým podielom 21,4 percenta.
Posun v sledovanosti badať aj pri hodnote celkového trhového podielu za nedeľu, keď rozdiel medzi Joj Group a Markza Group je len 0,7 percenta.
