Skupina JOJ, do ktorej patria televízne stanice JOJ, Plus, Wau, Jojko, JOJ 24, JOJ Šport a JOJ Svet, v decembri zvýšila svoj výkon. Voči predošlému mesiacu si polepšila v podieloch na trhu v obidvoch hlavných cieľových skupinách – v univerzálnom publiku 12+ a tiež v komerčnom, ktoré zahŕňa divákov vo veku 13 až 55 rokov. Zásluhu na tom mal sviatočný program aj športové prenosy MS v hokeji do 20 rokov.

V cieľovej skupine 12+ zaznamenala skupina JOJ nárast v celodennom vysielaní o 1 percentuálny bod a v prime-time (19:00-22:00 hod.) o 2,2 bodu. V cieľovej skupine 13-55 bol nárast ešte vyšší – o 1,7 percentuálneho bodu v celodennom vysielaní a až o 3,1 bodu v prime-time.

Hoci si tak skupina JOJ znížila odstup od konkurenčnej skupiny Markíza, na víťazstvo to nestačilo. Najsilnejšou televíznou skupinou bola aj v decembri skupina Markíza so svojimi piatimi stanicami – TV Markíza, Doma, Dajto, Krimi a Klasik, a to v oboch hlavných cieľových skupinách, v celodennom aj prime-time vysielaní. Skupina JOJ je naďalej silnou trhovou dvojkou a verejnoprávna STVR (Jednotka, Dvojka, :24 a Šport) je s odstupom tretia.

Komerčná cieľová skupina 13-55

V komerčnej cieľovej skupine 13-55 prekonala skupina Markíza konkurenčnú skupinu JOJ v celodennom vysielaní o 6,9 percentuálneho bodu , keď dosiahla priemerný podiel na trhu 30,2 % so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti. Lídrom bola 27 z 31 decembrových dní, ostatné 4 dni si prvenstvo pripísala skupina JOJ.

V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00) dosiahla skupina Markíza priemerný trhový podiel 31,8 % a prekonala skupinu JOJ o 6,3 percentuálneho bohu. Lídrom bola 25 z 31 decembrových dní, ostatných 6 dní si prvenstvo pripísala skupina JOJ. STVR nebola jednotkou na trhu ani jeden decembrový deň.

Najvyšší priemerný podiel na trhu si pripísala aj samotná TV Markíza. V celodennom vysielaní zaznamenala podiel na trhu 17,4 %, TV JOJ si pripísala 14,5 %. V prime-time dosiahla TV Markíza priemerný podiel na trhu 19,7 % a TV JOJ o 3 percentuálne body menej.

Univerzálna cieľová skupina 12+

Pozíciu lídra si skupina Markíza obhájila aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+. V celodennom vysielaní si pripísala priemerný podiel na trhu 25,7 % s odstupom o 3,6 percentuálneho bodu od skupiny JOJ. V hlavnom vysielacom čase zaznamenala skupina Markíza podiel na trhu 28,3 %, čo znamená o 3,3 bodu viac ako skupina JOJ. Verejnoprávna STVR zaznamenala priemerný celodenný podiel na trhu 16,3 % a v prime-time 17,5 %.

Bližšie pri sebe boli aj samotné najväčšie stanice televíznych skupín. Najvyšší priemerný podiel na trhu si však rovnako pripísala TV Markíza. V celodennom vysielaní zaznamenala podiel na trhu 14,6 %, TV JOJ dosiahla o 1,1 percentuálneho bodu menej (13,5 %.). V prime-time (19:00 – 22:00 hod.) zaznamenala TV Markíza priemerný podiel na trhu 18,0 % a TV JOJ o 1 bod menej (17,0 %). Jednotka STVR komerčné televízne stanice výraznejšie neohrozila.

Spravodajské televízie

V rámci trojice spravodajských televízií si v univerzálnej cieľovej skupine 12+ celodenné prvenstvo pripísala TA3 s podielom na trhu 1,5 %. JOJ 24 zaznamenala podiel 1,0 % a porazila tak STVR :24, ktorá mala podiel na trhu vo výške 0,9 %.

V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00 hod.) si už prvenstvo pripísala JOJ 24 s podielom 1,1 %. Dvojkou bola TA3 s podielom 0,9 % a trojkou STVR :24 s podielom 0,8 %.

V širšom prime-time (17:00 – 23:00 hod.) boli všetky tri televízie tesne pri sebe, prvenstvo patrilo TA3, dvojkou bola JOJ 24 nasledovaná STVR :24.

Top programy mesiaca

Najsledovanejšími nespravodajskými programami decembra sa stali tituly zo sviatočnej ponuky televízií. Absolútne najsledovanejším sa v oboch hlavných cieľových skupinách stali Tri oriešky pre Popolušku, na ktoré mala práva televízia Markíza. Rozprávku si pozrelo 761-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+, v komerčnom publiku 13-55 dosiahla sledovanosť 17,1 % a podiel na trhu 35,1 %. Markíza zabodovala aj s osvedčeným Mrázikom, silvestrovským Možné je všetko! a, samozrejme, so seriálom Dunaj, k vašim službám.

Jojka sa do dvadsiatky najsledovanejších programov zapísala s českými klasikami Pelíšky a S tebou ma baví svet, nechýba Sám doma 2 a zabodovala aj slovenská romantická komédia Šťastný Nový rok. V rámci komerčného publika 13-55 sa do rebríčka zapísali aj Perinbaba, Sám doma 1, premiérová Cruella a rodinná komédia Ako vytrhnúť veľrybe stoličku.

STVR si najviac divákov pripísala s finále Pečie celé Slovensko (626-tisíc), o pár tisíc divákov menej mala premiéra vianočnej rozprávky Čarovné jablko. Do rebríčka sa zapísalo aj silvestrovské vydanie tolkšou Petra Marcina Neskoro večer.

Poznámka: Meranie sledovanosti televízií realizuje od roku 2004 spoločnosť PMT elektronicky prostredníctvom píplmetrov. Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených minimálne 140 televíznych staníc.

  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 13-55 zahŕňa divákov vo veku od 13 do 55 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
  • Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
  • Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.
logo TV Markíza vs. TV JOJ
Neprehliadnite

Neľútostný boj Markízy a Jojky: Vojna o každého diváka! Ako dopadol Dunaj a Ranč?

dotyk života,
Neprehliadnite

STVR má nový seriálový hit: Neuveríte, čo všetko sledovanosť porazila!

ranč, pocisková, joj
Neprehliadnite

Recenzia: Jojka zaviedla divákov na Ranč. Nie každý tam bude chcieť zostať

dotyk života, jana kolesárová,
Neprehliadnite

Recenzia: STVR ukázala nový seriál. Zabudla však dodať dej a motiváciu pozerať ďalej

Tri oriešky pre Popolušku
Neprehliadnite

Vianočná sledovanosť: Šokujúci prepad kultovej Popolušky. Ako sa darilo novej rozprávke STVR?

televízor,
Neprehliadnite

Drsný Silvester: Väčšinu programov Slováci odignorovali. Šialené, čo pokorilo milión!

Sledovanie televízie.
Neprehliadnite

Dunaj alebo Pečie celé Slovensko? Ani jeden! Top programom roka 2024 sa stala úplne iná šou