Verejnoprávna inštitúcia, ktorá bola od 1. júla premenovaná z Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) na Slovenskú televíziu a rozhlas (STVR), je v procese príprav rebrandingu. Po výmene vedenia, kde Ľuboša Machaja na pozícii generálneho riaditeľa nahradil dočasne Igor Slanina, sa zmeny dotkli aj ďalších manažérskych pozícií v inštitúcii. Napriek týmto zmenám si diváci ani poslucháči zatiaľ nevšimli zásadné zmeny vo vizuálnej identite značky.
Viditeľnou zmenou je len odstránenie loga RTVS z televíznych obrazoviek, webových stránok a sociálnych sietí. Nové logo však doposiaľ predstavené nebolo. Andrea Pivarčiová, poverená vedením Sekcie marketingu a komunikácie STVR, ešte začiatkom júla uviedla, že tieto grafické úpravy sú len dočasné a nesúvisia priamo s avizovaným rebrandingom. Cieľom bolo eliminovať staré logo RTVS z aktuálnych grafických a audiovizuálnych výstupov.

Chaos okolo loga STVR pokračuje: Šimkovičová mlčí, telerozhlas musí improvizovať
Kedy bude mať STVR novú vizuálnu identitu?
Rebranding značky STVR je v štádiu príprav. V inštitúcii bola vytvorená interná pracovná skupina, ktorá má na starosti prípravu rebrandingu. Ten zahŕňa zmeny zvučiek relácií, programové upútavky, vizuál spravodajstva, logá na mikrofónoch či autách, označenie budov, ďalej zmenu webových stránok a aká bude vlastne nová doména, keďže stvr.sk je obsadená, a množstvo ďalších vecí. Predstavenie novej vizuálnej identity tak nie je otázkou najbližších dní ani týždňov.
Rebranding by mal priniesť pozitívne vnímanie značky a dôležitosti verejnoprávneho média. Ako Pivarčiová uviedla, situácia, v ktorej sa nachádza STVR, je neštandardná a je preto pochopiteľné, že kroky súvisiace s prechodom z RTVS na STVR vyvolávajú nielen očakávania, ale zároveň aj rôzne reakcie.
Celý tento proces si vyžaduje dôkladnú prípravu, identifikáciu všetkých potrebných krokov a vymedzenie časového harmonogramu, vysvetlila Pivarčiová. S ohľadom na časovú náročnosť a objem práce je pravdepodobné, že sa uskutoční až pod vedením nového generálneho riaditeľa STVR. Igor Slanina bol do funkcie menovaný dočasne, do 30. septembra 2024, a jeho kompetencie sú obmedzené. O voľbe generálneho riaditeľa bude rozhodovať až nová deväťčlenná Rada STVR, ktorú zvolí parlament.
Ministerstvo sa odmlčalo
Ministerka kultúry Martina Šimkovičová ešte začiatkom júla avizovala, že nové logo, resp. tri samostatné logá pre Slovenskú televíziu, Slovenský rozhlas a spoločné logo STVR, by mali byť predstavené do týždňa. Podľa Centrálneho registra zmlúv ministerstvo za ich vyhotovenie zaplatilo grafickému dizajnérovi Danielovi Zacharovi 9 800 eur. Avšak verejnosti, ani samotnému telerozhlasu, tieto logá doposiaľ neboli predstavené. Rezort na naše otázky ohľadom loga a celkového rebrandingu neodpovedal. „S týmito otázkami sa prosím obráťte na STVR,“ uviedla riaditeľka Odboru komunikácie ministerstva kultúry Petra Bačinská.
Aktualizácia: O vyjadrenie sme požiadali aj STVR: „Nová vizuálna identita verejnoprávnej inštitúcie je zásadná vec, ktorá si vyžaduje dlhší čas na prípravu, ale aj na samotnú implementáciu. V STVR vznikla interná pracovná skupina, ktorá má na starosti prípravu rebrandingu značky. Jej základnou úlohou je nateraz zvoliť efektívny procesný postup, identifikovanie všetkých krokov potrebných k realizácii a vymedzenie časového harmonogramu jednotlivých bodov tohto procesu. S ohľadom na časovú náročnosť a objem práce spojenej s týmito krokmi je pravdepodobné, že samotná realizácia spomínaných plánov sa uskutoční už pod vedením nového generálneho riaditeľa Slovenskej televízie a rozhlasu," uviedla Andrea Pivarčiová, poverená vedením Sekcie marketingu a komunikácie STVR.
Kedy bude teda mať STVR nové logo? Zdá sa, že na odpoveď si budeme musieť ešte nejaký čas počkať. Televízie Markíza, Jojka, ale aj česká Nova na svojich rebrandingoch v minulosti pracovali takmer rok. Taký veľkorysý časový priestor zrejme verejnoprávna inštitúcia mať nebude, aj keď zmena bude otázkou niekoľkých mesiacov.