Na Eurovízii sa tento rok nedá bučať pri ruskej pesničke
Organizátori tohto ročníka pesničkovej súťaže Eurovízia nainštalovali do sály, odkiaľ sa vysielajú prenosy, špeciálnu technológiu, ktorá dokáže redukovať zvuky obecenstva a eliminovať prípadný nadmerný hluk. „Utišovadlá“ v Stadthalle nie sú náhodou – ide o prevenciu proti fanúšikom, ktorí by sa rozhodli vypískať zástupkyňu Ruska v súťaži. Rusi verejnému poníženiu museli čeliť vlani v súvislosti so situáciou na Kryme, ale aj postoju krajiny k sexuálnym menšinám.
Hovorca Eurovízie Jarmo Slim podľa DailyMail povedal, že použitie redukcie hlasov z publika je len plán B, ktorý, verí, že nebudú musieť použiť. „Vlani to bol pre nás veľmi trápny moment, keďže niečo také nepatrí k duchu tejto súťaže. Sme tu, aby sme tvorili mosty, ako hlása naše motto,“ povedal. Ruská speváčka Polina Gagarinová sa zúčastnila utorkového semifinále vo Viedni, z ktorého postúpila do sobotného finále. Aj vtedy budú „antivypískavače“ v pohotovosti. Ako upozorňuje Moscow Times, ktorý s informáciou pôvodne prišiel, Rakúšania pre homofóbiu Rusov nemajú pochopenie – aj preto bolo súčasťou kampane k pesničkovej súťaži nainštalovanie semafórov pre chodcov, na ktorých sa tradičný piktogram osamelého chodca v červenom respektíve zelenom sfarbení premenil na dvojicu rovnakého pohlavia.
Google sa musel ospravedlniť za rasistické mapy
Google sa ospravedlnil za tohtotýždňový škandál na svojich Google mapách. Ako vyšlo najavo, po zadaní spojení „nigger house“ či „nigger king“ vo Washingtone sa na mapách internetovej firmy zobrazí Biely dom či Lincolnov pamätník, čo možno chápať ako jednoznačné rasistické narážky. Google podľa Mashable uviedol, že pracuje na rýchlom odstránení tejto chyby, no aj vo štvrtok poobede k náprave stále nedošlo. Ako sa tento prešľap stal, nie je jasné, no je možné, že je za tým algoritmus vyhľadávača, vychádzajúci z predchádzajúcich zadaní. Google takto ponúkne mnohé kontroverzné návrhy aj v hlavnom vyhľadávači.
Zdroj: Screenshot z Google Maps
Pád lietadla priniesol rekordy nemeckým portálom
Tak ako prezidentské voľby v roku 2014 navýšili mesačnú návštevnosť slovenským spravodajským portálom, rovnaký efekt mala tento rok v Nemecku tragická udalosť s pádom lietadla Germanwings. Ako píše DWDL.de, hlad po informáciách bol u ľudí zrejmý, s čím súviselo viacero rekordov, ktoré weby zaznamenali v marci. Najčítanejším bol bulvárny Bild.de patriaci k denníku Bild, ktorý obsah čiastočne spoplatňuje. V treťom mesiaci roka ho čítalo 17,59 milióna unikátnych návštevníkov, čo oproti februáru predstavovalo nárast 7,5 percenta. Pre web Bildu však nešlo o historický rekord. Dvojkou medzi online spravodajskými portálmi bol Focus Online, ktorý medzimesačne rástol až o vyše 18 percent na návštevnosť 15,53 milióna unikátov. V jeho prípade išlo o doterajšieho maximum, rovnako ako pri treťom Spiegel Online, ktorý takisto výrazne stúpol - na návštevnosť 12,7 milióna unikátov, čo bolo o 14,4 percenta viac ako vo februári. Celkovo historické maximum zaznamenalo sedem z desiatich najčítanejších nemeckých spravodajských webov.
Online, televízie aj bilbordy v Nemecku rástli, printy stále najsilnejšie
Reklamný trh v Nemecku bol v minulom roku stabilný. Celkové výdavky zisťované podľa Zentralverband der deutschen Werbewirtschaft dosiahli 25,27 miliardy eur, čo znamenalo medziročný nárast o 0,1 percenta. Najvyšší rast dosiahol segment onlineu a mobilov (o 6,6 percenta), výraznejšie rástla aj vonkajšia reklama (+3,9 %) a televízia stúpla o 4 percentá, pričom stále je s odstupom najsilnejším mediatypom. Print klesal, no ako poznamenáva Meedia.de, rast sa oproti predchádzajúcim rokom výrazne spomalil. Navyše, denníkom stále patrí druhé miesto v mixe. V súhrne je tlač ako taká stále najsilnejší mediatyp. V tomto roku očakáva väčšina zapojených médií nárast príjmov z reklamy.
Zdroj: Meedia.de / ZAW
Letterman sa lúčil s 10-ročným maximom sledovanosti
Podľa prvých odhadov sledovanosti agentúry Nielsen sa zabávač David Letterman lúčil v stredu večer na stanici CBS s najvyšším ratingom od decembra 2005. Vtedy vo svojej šou hostil Oprah Winfrey, s ktorou sa predtým naposledy vo svojej šou rozprával v roku 1989. Odhadovaný priemerný rating 9,3 percenta by znamenal spomínané, takmer desaťročné maximum. Presné dáta zverejní Nielsen neskôr. Záujem o šou s Lettermanovým blížiacim sa koncom podľa Variety stúpal, v predošlom týždni reláciu v priemere sledovalo 3,82 milióna Američanov, čo bol najlepší výkon od roku 2011. Viac o poslednej relácii D. Lettermana.
Magazíny experimentujú s audio verziami obsahu
Viaceré tlačené médiá celkom úspešne experimentujú s formou distribúcie obsahu, ktorá sa zdá byť zastaraná - vo forme audia. Médiá ako Economist, Forbes, Quartz a od minulého októbra Time časť obsahu (Economist dokonca celý magazín) dajú načítať a tieto nahrávky ponúkajú vo forme podcastov. Ako píše Digiday, Time.com napríklad ponúka ako zvukovú nahrávku denný newsletter The Brief. Magazín je s výsledkami spokojný - v audiopodobe má newsletter 20 až 25 minút, pričom priemerný strávený čas je 14 minút. Väčší problém majú médiá s monetizáciou a šírením. Audionahrávky sa nezdieľajú tak dobre ako online články. Cenu za reklamu stanovili médiá vyššie ako pri iných kanáloch, no záujem inzerentov nie je ohromujúci, pretože taká nie je ani veľkosť publika. V prípade Economistu môže ísť o menej než 20 percent predplatiteľov, ktorí tento servis využívajú. Pre časopis tak ide skôr o predplatiteľský bonus ako ďalšiu formu monetizácie.
Google chystá novú fotoslužbu
Keď už zlyhala sociálna sieť Google+, tak internetový koncern to skúsi aspoň s fotkami, ktoré používatelia odjakživa radi vešali na jeho služby. Koncern sa v tomto smere rozšupol - iba nedávno ohlásil na Google+ novú funkcionalitu, kopírujúcu sieť Pinterest, ktorá umožňuje zoraďovať fotografie podľa rôznych tém. Teraz Google chystá podľa Bloombergu úplne novú službu na zdieľanie a ukladanie fotografií, ktorá bude fungovať mimo Plus. Používatelia by mohli z tejto novinky zverejňovať fotky priamo na sociálne siete ako Facebook a Twitter. Kroky Googlu sú v tomto smere značne chaotické - firma už má dlhšie službu Picasa na ukladanie fotografií. Obrázky odtiaľto boli neskôr presmerované do služby Photos, ktorá bola integrovaná do profilu Google+.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)