Google sa dohodol s Twitterom. Tweety zobrazí na mobiloch
Google začal do výsledkov vyhľadávania zahŕňať aj príspevky zo sociálnej siete Twitter. Tweety sa zobrazia iba prostredníctvom hľadania cez mobilné zariadenia iOS a Android, buď cez Google appku, alebo browser, píše The Verge. K heslu stačí zadať Twitter, vyhľadávať sa dajú aj hashtagy. V prípade oboch firiem ide o spoluprácu, aká fungovala do roku 2011. Ako dodáva The Verge, neskôr začal Google pretláčať svoju neúspešnú sieť Google+.
Zhudobnený Game of Thrones stojí za to
Game of Thrones ako muzikál? Nie úplne, jedna z hlavných hviezd Peter Dinklage ale vo štvrtok vystúpi s hudobným číslom v rámci charitatívneho programu Red Nose Day. Spolu so skupinou Coldplay si zaspieva špeciálne hudobné číslo, v ktorom vyzdvihuje, že veľa dôležitých postáv seriál neprežila, až na… Pozrite si teaser NBC vo videu nižšie.
Nový Wallraff pôjde 8. júna
Obsah dôležitejší ako ratingové body, tak Quotenmeter.de opisuje rozhodnutie nemeckej RTL, ktorá nové vydanie investigatívneho občasníka Team Wallraff odvysiela o takmer mesiac neskôr ako pôvodne avizovala. Relácia, ktorá napríklad odhalila kontroverzné praktiky Burger Kingu, sa mala pôvodne vysielať 11 . mája. Komerčná televízia napokon nasadenie zrušila – tvorcovia avizovali, že sa pri spracúvaní témy vyskytli aktualizácie, ktoré museli do reportáže zakomponovať. RTL im vyhovela a už stanovila aj nový termín. Nové vydanie ostro sledovaného programu pôjde do vysielania 8. júna. Televízia tému vždy až do posledného momentu tají. Wallraffov tím sa snaží odkrývať celospoločenské témy či kauzy, čím priťahuje pozornosť.
Magnum oceňoval šatami, ktoré by neprešli ani v „sekáči“
Britský regulátor ASA zakázal kampaň značky Magnum (Algida) po tom, čo sa výhercovia sťažovali na nekvalitu výhier, ktorú od spoločnosti dostali. Tou boli jedny z 25 šiat od návrhára Henryho Hollanda. Podľa viacerých výhercov chýbali na šatách flitre, mali zlý otvor na hlavu či rukávy respektíve nesedeli veľkosťou. To by sa u modelov od známeho návrhára nemalo stávať, zvlášť keď boli ohodnotené na 5-tisíc libier za kus. Výrobca zmrzliny tvrdil, že k poškodeniu šiat mohlo prísť pri transporte, keďže šaty mali byť z veľmi jemného, prírodného materiálu ručnej výroby. Takéto vysvetlenie u ASA neobstálo, spoločnosť navyše priznala, že náklady na výrobu šiat boli tisíc libier za kus. Zvyšok hodnoty výhry spočíval v tom, že išlo o limitovanú edíciu, ručnú výrobu a prispôsobenie mier výhercom. ASA kampaň zakázala, vyhrať šaty mohli pôvodne používatelia, ktorí na Twitteri, Facebooku či Instagrame zdieľali selfie, píše Guardian.
Eurovízia pozná ďalších finalistov
Utorkový večer patril vo viedenskej Stadthalle prvému semifinále jubilejného 60. ročníka pesničkovej súťaže Eurovízia. Zo 16 súperiacich krajín mohlo do záverečného finále postúpiť desať – podarilo sa to zástupcom Arménska, Belgicka, Grécka, Gruzínska, Estónska, Srbska, Maďarska, Albánska, Ruska a Rumunska, píše Etat.at. Naopak, v súťaži skončili Moldavsko, Holandsko, Dánsko, Fínsko, Macedónsko a Bielorusko. Postup do finále majú automaticky zabezpečené krajiny „veľkej päťky“ – Nemecko, Veľká Británia, Francúzsko, Španielsko, Taliansko, domáci rakúsky zástupca a premiérovo aj austrálska pesnička. Druhé semifinále je na programe vo Viedni vo štvrtok 21. mája, predstaví sa v ňom 17 krajín vrátane Česka. Celý záznam prvého semifinále na YouTube.
Zdroj: SITA/AP
Facebook pridal videohovory ďalším používateľom
Funkcia videohovorov prostredníctvom Messengeru od Facebooku je od utorka k dispozícii ďalším používateľom. Sociálna sieť pôvodne v apríli novú funkciu spustila v 18 krajinách, teraz pridala ďalšie. Zástupca Facebooku David Marcus hovorí o globálnom launchi s výnimkou niektorých krajín. Podľa Engadget.com k nim patria napríklad Filipíny, Egypt, Saudská Arábia či Bahrajn. V Spojených arabských emirátoch funkciu blokujú operátori. Videohovory cez Messenger sú dostupné pre iOS, Android aj desktopovú verziu na Messenger.com.
Spotify ide o krok ďalej. Pridáva videá
To, o čom pred pár dňami informoval Financial Times, teraz na ohlásenom evente potvrdila samotná hudobná služba. Spotify predstavil novinku – krátke videá, ktorými rozšíri svoj obsah postavený dosiaľ len na hudobných nahrávkach. Partnermi Spotify budú aj veľké televízie ako NBC, ESPN, stanica Comedy Central, ale aj ďalšie významné mediálne firmy ako Conde Nast Entertainment či Vice News, uvádza Variety. Šéf spoločnosti Daniel Ek zdôraznil, že Spotify zostáva v srdci stále najmä hudobnou službou, používatelia si však po novom budú môcť obohatiť svoje playlisty aj o videá. Už v tomto týždni majú byť dostupné pre používateľov v USA, Nemecku, vo Veľkej Británii a Švédsku. Spotify nepovedalo, či do videí predáva aj reklamu. Hudobná služba má vo videosegmente množstvo rivalov na čele s gigantom YouTube. Video sa zaradilo k ústredným platformám aj v prípade Facebooku, Twitteru či Snapchatu.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)