Financial Times predáva reklamy podľa zobrazeného času
Britský denník Financial Times uvádza úplne nový spôsob predaja reklamy. Namiesto zobrazení bannerov bude ponúkať vybraným inzerentom cenníky na základe času, počas ktorého bola reklama zobrazená cieľovej skupine, píše AdAge. Metrika sa volá cost-per-hour a FT ju označuje aj ako long-form reklamu. Čas zobrazenia sa začne započítavať po tom, čo sa zobrazí aspoň polovica reklamného formátu a počas viac ako piatich sekúnd aktívneho používania. Ak je teda banner zobrazený, no používateľ evidentne nie je na stránke (odišiel od počítača, otvoril si iný tab), neráta sa to ako zobrazovanie reklamy.
Podľa skoro tretiny Britov je v televízii priveľa sexu
Britský regulátor Ofcom sa zaujíma o postoj divákov k obsahu TV vysielania a možnosť vyjadriť názor ku konkrétnym otázkam dostali opäť. Z prieskumu vyplynulo, že až takmer 30 percentám Britov sa zdá, že v televíznom vysielaní je príliš veľa sexu. Tretina divákov si zároveň myslí, že explicitný obsah by v televízii nemal byť vôbec. Pálčivejšia je pre Britov otázka vulgarizmov a násilia, ktorých objem v televízii prekáža dvom pätinám opýtaných. Naopak, 52 percent respondentov uviedlo, že nadávok je vo vysielaní primerane, 47 percentám vyhovuje objem násilia a 57 percentám objem sexuálneho obsahu. Na násilie a explicitný obsah boli citlivejší starší diváci, pri ľuďoch nad 65 rokov uviedlo 44 percent, že v televízii je priveľa sexu, až dvom tretinám starších divákov prekážalo množstvo násilia, uvádza Guardian. Diváci napokon odpovedali aj na otázku ohľadom celkového vývoja televízie v poslednom roku. Traja z desiatich respondentov odpovedali, že televízia sa zhoršila, ako najčastejšie dôvody uvádzali nízku nápaditosť, zvyšujúce sa množstvo repríz, klesajúcu kvalitu či priveľa reality šou.
Z Charlie Hebdo odchádza autor prvej titulky po útoku
Karikaturista Renald Luzier tvoriaci pod pseudonymom Luz opúšťa redakciu francúzskeho satirického týždenníka Charlie Hebdo. V januári nakreslil portrét plačúceho Proroka Mohameda, ktorý v rukách držal nápis Je Suis Charlie. Ten sa stal symbolom odporu proti teroristickému útoku zo začiatku roka v redakcii periodika a zároveň heslom hlásajúcim slobodu slova. Plačúci Prorok Mohamed vyšiel na titulke Charlie Hebdo v prvom vydaní, ktoré redakcia vytvorila po útoku. Celosvetovo sa číslo predalo v miliónovom náklade, niekoľkonásobne vyššom, ako bol zvyčajný predaj časopisu. Luz podľa New York Times svoj odchod z Charlie Hebdo zdôvodňuje značným tlakom, ktorý sa nedá uniesť. V rozhovore pre denník Libération hovoril o pretrvávajúcej traume z práce bez kolegov, ktorí prišli o život rukou teroristov.
Prezident USA má vlastný účet na Twitteri. Konečne
Sociálne siete boli vždy dôležitou súčasťou komunikácie prezidenta Baracka Obamu, no možno prekvapí, že hlava USA dosiaľ nemala svoj vlastný účet na Twitteri. Konto mal sám B. Obama pod vlastným menom s 59 miliónmi followerov. To sa zmenilo - prezident USA dostal v pondelok svoje vlastné konto pod názvom POTUS (President Of the United States), čo naznačuje, že tento účet budú v budúcnosti používať aj jeho nástupcovia. Konto má prezidentovi umožniť priamu komunikáciu s občanmi.
Hello, Twitter! It's Barack. Really! Six years in, they're finally giving me my own account.
— President Obama (@POTUS) 18. květen 2015
Facebook našiel komerčné využitie pre WhatsApp
Facebook „konečne“ začne s komerčnými experimentmi na službe WhatsApp, ktorú kúpil vlani za 22 miliárd dolárov. Ako v pondelok informoval Bloomberg, sociálna sieť zvažuje, že umožní firmám, aby cez WhatsApp mohli priamo komunikovať so zákazníkmi. Či by to znamenalo, že firmy by cez WhatsApp posielali reklamný spam, alebo iba využili chatovaciu aplikáciu na priamu komunikáciu, nie je jasné - Facebook odmietol poskytnúť akékoľvek ďalšie detaily. WhatsApp má v súčasnosti 800 miliónov používateľov, no stále je vysoko stratový. Mashable pripomína, že v prvom polroku 2014 utŕžila appka 16 miliónov dolárov, no kvôli výdavkom súvisiacim s obchodovaním na burze stratila 232 miliónov USD.
Cez Messenger sa bude dať hrať
A ešte jedna facebooková - sociálna sieť zvažuje, že chatovaciu aplikáciu Messenger rozšíri o novú funkcionalitu - hry, zistil web The Information. Facebook má intenzívne rokovať s vývojármi hier v tomto smere. Sociálna sieť vlani vyčlenila chat do samostatnej aplikácie Messenger, aby zaistila jej lepšiu stabilitu. Že aplikácia má dokázať viac, ako posielanie správ, videí a obrázkov, Facebook potvrdil tento rok, keď ohlásil novú funkciu - posielanie platieb. Vyriešenie tohto problému by tak mohlo dať priestor aj pre implementáciu nových komerčných služieb, na čo sa hry hodia ako ušité.
Ako vymazať z Facebooku spoilery
Ak sledujete americké seriály a zároveň máte na sociálnych sieťach likenuté mnohé zahraničné weby, zrejme to poznáte - v News Feede začnú vyskakovať deň po odvysielaní headliny, ktoré sa síce snažia nevyzradiť detaily, no z mien postáv sa aj tak dá často vytušiť, k čomu včera došlo. Mashable si všimol aplikáciu Spoiler Shield, ktorá dokáže na základe kľúčových slov zablokovať obsah na sieťach. Z feedu síce nezmiznú, prekryje ich ale logo aplikácie. Appka je použiteľná v podstate na akýkoľvek obsah pri zadaní správnych kľúčových slov.
Ostatná časť Game of Thrones nahnevala internet
A propos spoiler - ak nechcete vedieť, čo sa stalo v najnovšej časti Game of Thrones, nečítajte už ďalej…
Ak ste ostatnú časť naopak videli, viete, že na záver úchyl Ramsey Bolton znásilnil svoju novú manželku Sansu Stark hneď počas svadobnej noci, kým Theon Greyjoy sa na strašné divadlo musel pozerať. Scénka vyvolala obrovskú vlnu nevôle od fanúšikov aj médií, podľa ktorých išlo o zbytočnú scénu na efekt, ktorá ponížila hlavnú hrdinku (Independent, Slate, Bloomberg, Entertainment Weekly, ...).
Sama herečka nemala so scénou problém, práve naopak, ako uviedla v rozhovore pre Entertainment Weekly, nápad sa jej páčil, pretože išlo o chorú situáciu, ktorá bola pre ňu ako herečku výzva.
Na negatívnu odozvu nakoniec zareagoval na blogu aj autor knižnej predlohy George R. R. Martin. Ako napísal, kritiku očakával, hoci názory na seriál nakoniec zo svojej stránky vymazal, pretože televízny seriál žije svojím životom a odlišuje sa od kníh. „Próza a televízia majú odlišné silné aj slabé stránky, majú rozličné požiadavky. David, Dan a Bryan a HBO sa snažia urobiť čo najlepší televízny seriál. Ja sa zas snažím písať čo najlepšie romány. Oba sa od seba čoraz viac vzďaľujú. Povedal by som, že ide o dve cesty, ktoré sa rozchádzajú v tmavom lese… No všetci sa stále snažíme o to, aby sme dorazili na to isté miesto.“
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)