Televízna legenda CSI končí

Stanica CBS v stredu ohlásila, že hlavný seriál, z ktorého vzniklo niekoľko spin-offov, už nedostane ďalšiu sériu. Posledná, ktorá sa skončila v polovici februára, bola pätnástou. Kriminálka CSI sa však do televízie ešte vráti. CBS 27. septembra uvedie vo forme finále dvojhodinový film, píše The Wrap. Pôvodný seriál sa odohrával v Las Vegas, následne vznikli seriáli CSI: Miami a CSI: NY. Prvý z nich skončil v roku 2012, druhý o rok neskôr. Značka CSI však ešte nekončí. V marci tohto roka mala premiériu novinka CSI: Cyber, pre ktorú si CBS objednala aj druhú sériu. Do seriálu má podľa The Wrap prestúpiť aj hlavná postava z pôvodného CSI, herec Ted Danson.

V médiách vzniká nová pozícia - platforms editor

S nástupom čoraz väčšieho počtu platforiem, na ktorých sa dá zverejňovať obsah - desktopy, mobilné zariadenia, sociálne siete - vzniká v médiách potreba koordinovať vydávanie tohto contentu. Viaceré vydavateľstvá preto začali obsadzovať pozíciu takzvaného platform editora, všimol si AdAge. Aktuálne má vypísanú takúto voľnú pozíciu denník NY Times, ktorý hľadá „žurnalistu, technofila, kreatívneho mysliteľa a evangelistu“. Platforms editora už má web Quartz - jeho úlohou je hľadať a vyhodnocovať nové partnerstvá, kde publikovať obsah. BuzzFeed, ktorý obsah často nahadzuje priamo na sociálne siete, teda mimo svojho webu, má na tento účel dokonca 10-členný tím.

O How-to videá rastie na YouTube záujem

Na videoslužbe YouTube sa začína rozmáhať nový trend videoklipov - takzvaných How-to videí, ktoré prakticky vysvetľujú, ako niečo navariť či po domácky vyrobiť. Hoci nejde o žiadnu novinku, podľa Googlu v USA od začiatku tohto roka stúpol počet vyhľadávaní takéhoto druhu obsahu medziročne o 70 percent, len v Severnej Amerike sa prehralo 100 miliónov hodín vysvetľovacích klipov. Za nárastom je podľa Googlu najmä vplyv mobilov - podľa jeho prieskumov 91 percent používateľov vyhľadáva na smartfóne informácie pri vykonávaní rôznych úloh.

Google uviedol appku pre Apple Watch. Je nanič

Google vytvoril prvú aplikáciu pre smart-hodinky od Applu. Presnejšie, firma updatela iOS appku News & Weather, aby ju prispôsobila aj pre Apple Watch. Google neurobil okolo aplikácie veľké haló, uviedol ju úplne v tichosti, uvádza Marketingland.com. Na appke sa dajú čítať iba headliny, niektoré obsahujú aj obrázky. Podržaním prstu sa dá článok uložiť do Safari Readera na neskoršie prečítanie. V čase uvedenia updateu nefungovali informácie o počasí. Na Apple Watch sa vônec nepripravil Facebook - ten dosiaľ neuviedol hodinková aplikáciu. Na obrazovke Apple Watch sa zobrazia iba notifikácie zo sociálnej siete.

Televízna legenda CSI končí

Objednajte si pizzu cez Twitter a emotikon

Americká pizza-sieť Domino’s umožní objednávať si toto obľúbené jedlo aj prostredníctvom emoji ikonky a sociálnej siete Twitter. Objednávka sa dá spraviť prostredníctvom emotikonu v tvare pizze zaslaním na @Dominos, píše USA Today. Už polovica objednávok prichádza do reštauračnej siete online, tento krok môže zaujať mladú, na technológie zaťaženú generáciu. A zároveň vyvolať krátkodobú publicitu.

Firemné stránky na Facebook nezakapali. Naopak

Aj keď firemné stránky na Facebooku sa už dávno nemôžu spoliehať na to, že sa ich príspevky organicky (t.z. bez zaplatenia) zobrazia v News Feede ľudí, neznamená to, že sú mŕtve. Firmy sa zrejme zmierili s tým, že za šírenie na Facebooku musia platiť. Podľa prieskumu spoločnosti Simply Measured, ktorá skúmala FB stránky top stovky značiek podľa rebríčka Interbrand, engagement týchto značiek vlaní stúpla medziročne o 43,5 percenta. Značky pritom publikovali o 5 percent menej príspevkov, čo podľa webu Marketingland môže naznačovať, že sa viac zamerali na kvalitu postov ako ich kvantitu. Najlepšie fungujú odkazy na stránky a fotky, ako aj videá. Naopak samotné statusy, bez akéhokoľvek obsahu, fungujú najslabšie.

Bauer znižuje náklad časopisu People

Spoločenský týždenník People zatiaľ nie je v Nemecku žiadnym hitom. Vydávať ho tu v tomto roku začala spoločnosť Bauer Media, ktorá si licenciu kúpila od amerického vydavateľstva Time. Ako informuje DWDL.de, po dvoch mesiacoch ale Bauer Media znižuje tlačený náklad o zhruba 50-tisíc kusov. Do distribúcie tak pôjde po novom nie 300- ale len 250-tisíc výtlačkov. Zatiaľ ale nie je zrejmé, aký je presne predaný náklad titulu.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)