Reality šou plná romantiky, vášne, ale aj intríg a napätia. Tretia séria Ruže pre nevestu, ktorú TV Markíza priniesla od marca 2025, potvrdila, že slovenskí diváci majú o tento typ formátu stále veľký záujem. Po dvoch úspešných sériách sa reality šou nielen udržala v hre, ale do nej doslova vletela s novou porciou prekvapení.

Od štartu na streamovacej platforme Voyo (6. marca) a následnej televíznej premiéry na Markíze (7. marca) si dokázala tretia séria udržať stabilný divácky záujem porovnateľný s výkonmi v predchádzajúcich dvoch sériách. Na Voyo sa zaradila medzi najsledovanejšie reality šou, pričom k obrazovkám lákala najmä mladšie ročníky.

Rasťo a jeho cesta za láskou

Tento ročník priniesol ešte viac prekvapení a zaujímavých momentov ako predchádzajúce série. Hlavný hrdina, 33-ročný Bratislavčan Rasťo Zvara, si vyberal zo zatiaľ najvyššieho počtu uchádzačiek. Až 20 žien zabojovalo v priebehu 12 epizód o jeho srdce, no nie všetky boli v hre od začiatku. Niektoré súťažiace sa zapojili do boja neskôr, čo pridalo na napätí, prinieslo nové konflikty, spojenectvá a vyhrotené situácie.

Ruža pre nevestu III
Zdroj: TV Markíza

Novinkou bola aj ceremoniál čiernych ruží, ktorý sa odohral po prvýkrát v celosvetovej histórii formátu a priniesol najdramatickejší moment série. Dievčatá si počas neho medzi sebou odovzdali čierne ruže ako symbol nedôvery a odhalených tajomstiev, ktoré Rasťovi dovtedy zostávali skryté. Dej sa opäť odohrával v exotickom prostredí Srí Lanky a moderátorom bol už tradične Krištof Králik, ktorého s Rasťom spája dlhoročné kamarátstvo, čo dodalo šou autenticitu.

12 epizód plných emócií

Tretia séria Ruže pre nevestu si pripísala priemernú sledovanosť 5,3 % a podiel na trhu 19,9 % v cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti. Rekordom tejto série bola sledovanosť už spomenutej 7. epizódy s ceremoniálom čiernych ruží.

Pripísala si rating 7,1 % a podiel na trhu 24,1 % v cieľovej skupine 14-56, celkovo si ju pozrelo 354-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom zasiahla až 616-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). V priemere si každú z dvanástich epizód pozrelo 274-tisíc divákov a zasiahli 521-tisíc divákov.

Prekvapením bolo finále šou, ktorého sledovanosť bola najnižšia v rámci celej série. Pripísala si rating len 3,5 % a podiel na trhu 15,9 % v cieľovej skupine 14-56. Odhalenie Rasťovej finálovej voľby pre Karolínu sledovalo na Markíze 215-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom zasiahla 424-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Počet divákov na Voyo televízia Markíza neuvádza.

Špeciálna bonusová epizóda

Ruža pre nevestu sa však v tomto ročníku neuzavrela veľkým finále. Dvanásť epizód prvýkrát doplní špeciálna epizóda, ktorá je dostupná na Voyo od 12. júna a v TV Markíza bude odvysielaná v piatok 13. júna. Pre kamerou sa po mesiacoch opäť stretnú najvýraznejšie dievčatá, aby si povedali pravdu. Diváci sa môžu tešiť na epizódu plnú emócií a konfrontácií bez cenzúry a pretvárky. Nebude chýbať ani veľké odhalenie, či Rasťo a Karolína zostali spolu aj po skončení nakrúcania.

„Tento špeciál je výnimočným bonusom pre všetkých fanúšikov Ruže pre nevestu – nielenže sa dozvieme, ako to celé dopadlo, ale zároveň nazrieme aj do zákulisia šou a súkromia dievčat, ktoré si diváci obľúbili. Bude to emotívne a úprimné,“ uviedla Alexandra Dubovská, riaditeľka Centra výroby skupiny Markíza.

Rasťo si síce vybral, avšak Ruža pre nevestu nepovedala ešte posledné slovo.
Neprehliadnite

Zrada, slzy a veľké odhalenie: Špeciál Ruže pre nevestu otrasie emóciami

The Bachelor je jednou z najobľúbenejších a najdlhšie vysielaných zoznamovacích šou na svete. Tvorcom formátu je americký producent a scenárista Mike Fleiss, medzinárodne ho distribuuje spoločnosť Warner Bros. International Television Production. Lokálne adaptácie vznikli v takmer 40 krajinách po celom svete.