Vianočná reklama Telekomu vyvolala na sociálnych sieťach rôzne reakcie Slovákov. Kým niektorí oceňujú kreativitu aj posolstvo, iných dráždia použité slová, pričom niektoré si vysvetlili v úplne inom kontexte. Index spravodajského webu Sme sa rozprával s riaditeľom divízie spotrebiteľského trhu Slovak Telekomu Mladenom Mitičom nielen o reklame, ale aj o ďalších marketingových aktivitách operátora.
„Aj vďaka tejto kampani vidíme, čo sa v spoločnosti deje, a že eskalácia nenávistných prejavov je niečo, s čím sa budeme stretávať,” hovorí Mitič a vysvetľuje, že kampaň nemala cieľ rozvíriť debatu, skôr chceli upozorniť na otázky, ktoré sú typické v prípade rodinnej situácie, no zároveň sú nepríjemné. „Namiesto nich sme chceli upriamiť pozornosť na otázku‚ Si šťastný?‘, ktorú považujeme za zásadnú,” dopĺňa s tým, že neočakávali takú veľkú publicitu od niektorých skupín ľudí.
Cieľom podľa neho nebolo ani otvoriť kontroverzné témy, problém očakávali len pri použití slova „spermie”. „Neočakávali sme, že 90 percent negatívnych reakcií sa bude týkať hypotetickej situácie, ktorá tam v skutočnosti nie je, a to, že chlapec v šote je gej,” rozpráva Mitič.
Dôvod, prečo niektoré scény pôsobili pre niektorých divákov kontroverzne, by mohli podľa Mitiča súvisieť s polarizáciou, ktorá bola citeľná aj pred parlamentnými voľbami. „Chceme prispieť k tomu, aby sa v spoločnosti vytvorilo povedomie o tom, že sme si všetci rovní a mali by sme mať rovnaké práva. Ale nebol to zámer vianočnej kampane.” Mitič zároveň odmieta, žeby za kampaňami bola propaganda a skôr má pocit, že „ľudia vedia byť veľmi kreatívni v tom, ako sú veci pospájané.”
Počet nenávistných komentárov pod kampaňou dosiahol podľa TrollWall úroveň 16,5 percenta, teda približne každý šiesty komentár bol nenávistný. „Ak ste čítali komentáre, mnohé sú veľmi vulgárne, čo len ukazuje, ako veľmi je potrebný rešpekt. Naším cieľom nie je ešte viac polarizovať,” vyhlásil Mitič.