Komisia sa venovala komunikácii reťazca priamo v predajni. Spomedzi všetkých produktov sa sťažovateľovi nepozdávala cena za XXL verziu toaletného papiera.
Lidl mal podľa neho zavádzať. Za 16 kusov papiera si pýtal sumu 5,55 eur, teda 0,35 centov za jednu rolku. Sťažovateľ poukazoval, že bežné balenie produktu obsahuje desať kusov za cenu 3,49 eura, čo je v prepočte rovnaká suma za kus.
Reťazec vraj neponúkal žiadnu akciu, ale iba väčšie balenie s rovnakou cenou za kus. V komunikácii teda netvrdil pravdu, že v danom prípade je väčšie balenie výhodnejšie.
AK RPR rozhodla, že komunikácia a akcia zastrešená sloganom „XXL – doprajte si viac“, nebola v rozpore s kódexom. Lidl pravidlá neporušil, ceny toaletného papiera uvádzal korektne.
„V reklamnej kampani ‚XXL – doprajte si viac‘ sa nikde explicitne neuvádza, že väčšie balenie, ktoré zadávateľ ponúka, je automaticky v nižších cenách ako obvykle a tomuto nenasvedčuje ani komunikácia produktu v mieste predaja. Pri produkte nie je uvedené, že ide o produkt v zľave alebo o produkt, ktorý je cenovo výhodný,“ uvádza Rada v správe zo zasadnutia.
Ani tvrdenie „časovo obmedzené“ na letáku primárne neznamená, že je produkt výhodný vo vzťahu k cene, respektíve, že je tovar v zľave.
Bez vulgarizmu
Podnet na možné porušenie kódexu prišiel aj na televízny spot na tyčový vysávač Electrolux od Nay. Sťažovateľ v reklame namiesto
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?