Lidl spustil kampaň Bilancovanie začiatkom apríla tohto roka. Pustil sa v nej do porovnávania cien produktov vo vlastných predajniach s tovarom konkurenčnej Billy.
„Počuli ste, že niekde nakúpite výhodnejšie? Tak si to zbilancujme! Porovnali sme bežné predajné ceny našich výrobkov s výrobkami spoločnosti Billa, s. r. o., aby ste mali istotu, že u nás nakúpite výhodnejšie,“ uvádzal Lidl v rámci svojej podstránky Bilancovanie, ktorá už momentálne nie je funkčná. „Prečo je Billa drahšia“, však na stránke vysvetľuje v rámci informácií pre médiá.
Už v čase štartu kampane sa Billa voči nej ohradila, reťazec vtedy avizoval, že zvažujú „ďalšie kroky“. S podnetom sa napokon obrátil na Radu pre reklamu.
Voči kampani Bilancovanie – letáku aj webovej stránke – prišli Komisii celkom dve sťažnosti. Billa v tej svojej namietala, že reklama Lidla obsahuje klamlivé údaje o výške cien a o povahe porovnávaných potravín. Lidl podľa konkurenčného reťazca porovnáva neporovnateľné výrobky a protiprávne používa obchodné meno spoločnosti, píše sa v správe zo zasadnutia.
Aj v druhom podnete – od fyzickej osoby – sa písalo, že tvrdenie o porovnávaných predajných cenách je zavádzajúce, nakoľko sú „vybrané porovnávané potraviny v skutočnosti predávané za akciové, znížené ceny“. Taktiež malo v reklame dôjsť k posmešnému narážaniu na názov konkurenta.
Komisia rozhodla, že
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?