Lidl spustil kampaň Bilancovanie začiatkom apríla tohto roka. Pustil sa v nej do porovnávania cien produktov vo vlastných predajniach s tovarom konkurenčnej Billy.

„Počuli ste, že niekde nakúpite výhodnejšie? Tak si to zbilancujme! Porovnali sme bežné predajné ceny našich výrobkov s výrobkami spoločnosti Billa, s. r. o., aby ste mali istotu, že u nás nakúpite výhodnejšie,“ uvádzal Lidl v rámci svojej podstránky Bilancovanie, ktorá už momentálne nie je funkčná. „Prečo je Billa drahšia“, však na stránke vysvetľuje v rámci informácií pre médiá.

Už v čase štartu kampane sa Billa voči nej ohradila, reťazec vtedy avizoval, že zvažujú „ďalšie kroky“. S podnetom sa napokon obrátil na Radu pre reklamu.

Voči kampani Bilancovanie – letáku aj webovej stránke – prišli Komisii celkom dve sťažnosti. Billa v tej svojej namietala, že reklama Lidla obsahuje klamlivé údaje o výške cien a o povahe porovnávaných potravín. Lidl podľa konkurenčného reťazca porovnáva neporovnateľné výrobky a protiprávne používa obchodné meno spoločnosti, píše sa v správe zo zasadnutia.

Aj v druhom podnete – od fyzickej osoby – sa písalo, že tvrdenie o porovnávaných predajných cenách je zavádzajúce, nakoľko sú „vybrané porovnávané potraviny v skutočnosti predávané za akciové, znížené ceny“. Taktiež malo v reklame dôjsť k posmešnému narážaniu na názov konkurenta.

Komisia rozhodla, že 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa