Na vonkajšiu a online kampaň siete fitnescentier Fitinn Rada zaevidovala dve sťažnosti. V prvej sťažovateľ uviedol, že reklama je plná nevhodných sloganov a „fatshamingu“, teda ponižovania ľudí na základe ich váhy. Tento prístup je podľa neho škodlivý a podsúva negatívny odkaz.

Predmetné vizuály sú podľa druhého podnetu urážajúce a dehonestujúce voči tým, ktorí nemajú dokonalé telo a a môžu tiež podporovať nenávisť voči ľuďom s vyššou váhou. Vizuál s týmto sloganom má zároveň šíriť nebezpečný odkaz, a to najmä pre mladých, ktorých môže negatívne ovplyvniť a vyvolať v nich skreslené vnímanie seba samých.

Sťažovateľ taktiež poukazuje na to, že dospelá osoba sa vie nad veci povzniesť. Ak ale reklamu uvidí napríklad dievča v puberte, môže začať vnímať seba samú cez prizmu krásy a dokonalosti. Slogan je napísaný na podklade zobrazujúcom ženu s vyšportovanou postavou otočenú chrbtom a s činkami v rukách.

Komisia vyhodnotila podnety ako čiastočne opodstatnené a kampaň posilňovní Fitinn ako porušujúcu kódex. Nestotožnila sa s názorom, že reklama podporuje nenávisť voči ľuďom, ktorí nemajú dokonalé telo. Negatívny dopad mohla mať na vybranú skupinu, teda ženy.

Kampaň mala rovnako 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa