Sťažovateľ podal podnet na SMS komunikáciu banky v súťaži „Zaplať mobilom“. Uviedol, že mu bol zaslaný e-mail, ktorý sprostredkoval možnosť získať sumu päť eur, a to v prípade troch platieb cez službu Apple Pay.
Dodal, že mu boli doručené dve správy. V prvej ho banka informovala, že vyhral 20 eur. V druhej Sporiteľňa písala, že výhra v skutočnosti nebola určená jemu. Napriek tomu, že postupoval podľa podmienok, k plneniu dobrovoľného záväzku podľa jeho slov nedošlo. Navyše boli zmenené podmienky záväzku počas obdobia, ktoré si banka určila.
SMS správa od banky pre klientov o výhre bola v nasledovnom znení: „Gratulujeme, vyhrali ste 20 eur v súťaži Zaplať mobilom od Slovenskej sporiteľne. Peniaze Vám dnes pripíšeme na účet. Ďakujeme, že s nami bankujete.“
O pár hodín neskôr sa ospravedlnila v ďalšej správe: „Ups, mrzí nás to, urobili sme chybu. Táto výhra nebola určená Vám. Ospravedlňujeme sa a veríme, že Vás poteší aspoň zľava do kina. Ďakujeme za pochopenie.“
Chybu uznali a ospravedlnili sa verejne
Slovenská sporiteľňa sa ospravedlnila aj na svojom profile na Facebooku. „Ups, mrzí nás to, urobili sme chybu. Esemesku o výhre v súťaži Zaplať mobilom sme dnes okrem 8-tisíc výhercom poslali aj takým klientom, ktorí na výhru 20 eur nemajú nárok. Ospravedlňujeme sa a veríme, že vás poteší zľava do kina vo výške desať percent, ktorú môžete využiť v sieti Cinemax. Stačí, keď sa pri platení preukážete našou kartou. Ďakujeme za pochopenie,“ napísala banka.
Ako kompenzáciu za nesprávne SMS správy ponúkla banka zľavu do kina Zdroj: Facebook
V tomto prípade sa Komisia s podnetom stotožnila a rozhodla, že banka porušila etický kódex reklamy. Posudzovala SMS správy, prostredníctvom ktorých Sporiteľňa komunikovala s výhercami v rámci spotrebiteľskej súťaže „Aktivuj si mobilné platby a vyhraj“. Ako približuje, cieľom bolo podporiť používanie debetných platobných kariet vydaných bankou prostredníctvom aplikácie Google Pay a Apple Pay.
Komisia vidí problém v
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?