Google za posledné dva roky zarobil milióny dolárov na reklamách, ktoré zavádzali používateľov. Pri vyhľadávaní interrupčných služieb ich odporúčali do „tehotenských krízových centier“, ktoré v skutočnosti nijaké interrupcie neposkytujú a skôr od nich odrádzajú. Upozorňuje na to britský Guardian.

Podľa novej správy Centra pre boj s digitálnou nenávisťou (CCDH) technologický gigant takto za dva roky zinkasoval odhadom desať miliónov dolárov. Zavádzanie zasiahlo státisíce používateľov. „Ide v podstate o to, že Google povoľuje extrémne klamlivé správanie a robí veľmi málo pre to, aby skutočne zabezpečil informovanosť verejnosti,“ povedal spoluzakladateľ a generálny riaditeľ CCDH Imran Ahmed.

Centrá pre rizikové tehotenstvo definovala Americká akadémia pôrodníkov a gynekológov ako zariadenia, ktoré „fungujú neeticky“. Predstavujú sa ako legitímne kliniky reprodukčnej zdravotnej starostlivosti, no v skutočnosti sa snažia odradiť ženy od podstúpenia interrupcie. Počet skutočných „potratových“ kliník prevyšujú v USA v pomere tri ku jednej, pričom ich celoštátne funguje približne 2 600.

„Podstatou týchto falošných zdravotných stredísk –, ktoré sa často zavádzajúco nazývajú centrá rizikového tehotenstva – nie je nič iné ako klamstvá a dezinformácie,“ povedala hovorkyňa americkej organizácie pre reprodukčné práva NARAL Ally Boguhnová. „Sú notoricky známe tým, že používajú klamlivé správy a donucovacie taktiky na manipuláciu ľudí, aby sa im pokúsili zablokovať prístup k interrupčnej starostlivosti.“

Google je popredným zdrojom informácií o umelom prerušení tehotenstva. Američania každoročne uskutočnia odhadom 102 miliónov dopytov súvisiacich s potratmi. Kliniky následne platia za reklamu po viac ako 15-tisíc klikoch.

Zásady spoločnosti Google vyžadujú, aby každá organizácia, ktorá chce inzerovať ľuďom hľadajúcim informácie o interrupčných službách, „bola certifikovaná a jasne uviedla, či interrupcie poskytuje, alebo neposkytuje“, povedal hovorca spoločnosti Michael Aciman. Google si podľa neho preštudoval správu CCDH z roku 2022 a podnikol kroky proti porušovaniu princípov uverejňovania reklamy. Spoločnosť však dospela k záveru, že uvedení inzerenti jej pravidlá neporušujú.

Dodal, že Google nepovoľuje reklamu propagujúcu znemožňovanie potratov a zakazuje inzerentom zavádzať verejnosť ohľadom služieb, ktoré ponúkajú.

Ďalšie dôležité správy

WA 42 archív Peking - Na archívnej snímke z 23. decembra 2013 žena si prezerá telefón a kráča okolo loga americkej spoločnosti Apple v Pekingu. Americká spoločnosť Apple plánuje zvýšiť produkciu iPhonov v 1. polroku tohto roka zhruba o desatinu. Jej plány však môže zhatiť nový koronavírus, ktorý sa šíri v Číne. Uviedol to v utorok Nikkei Asian Review. FOTO TASR/AP   

FILE - In this Dec. 23, 2013, file photo, a woman using a phone walks past Apple's logo near its retail outlet in Beijing. The FB
Neprehliadnite

Najhodnotnejšou značkou je Apple, nasledujú Google a Microsoft