V britských vianočných kampaniach reťazec Aldi využíva od roku 2016 scenáristický a súčasne aj charakterový „device“ „Kevin the Carrot“ a rozpráva rôzne príbehy o dobrom Kevinovi Mrkve a zlom Petržlene a podobne.
Minulý rok sa podľa System1 stal víťazom britských Vianoc v spomínaných kritériách (predikcia rastu podielu na trhu, okamžitá nákupná konverzia a rozpoznanie značky) dramatický príbeh Kevina, ktorý čerpal námet z archetypálneho príbehu o Odyseovi: Kevin sa túžil vrátiť domov na Vianoce a musel prekonať mnohé nástrahy, prekážky a odporcov, ale získal si aj veľa pomocníkov.
Aldi ako vôbec prvá značka dokázala v hodnotení System1 zopakovať prvenstvo dva roky po sebe – v rebríčku System1 zvíťazil Aldi aj tento rok.
O účinnosti scenáristického fluent device svedčí fakt, že v Aldi tento rok odvážne upozadili Kevina Mrkvu a príbeh sa sústredil na novú postavičku Ebanana Scroogea. To je jasný odkaz na Ebenezera Scroogea, postavu poviedky Charlesa Dickensa Vianočná koleda. Hlavný spot dokonca divákov upozorní, že ide o príbeh z „dickensovských dní“.
Rozprávač hovorí krásnym rytmicky viazaným a rýmovaným jazykom a sprevádza nás príbehom obrátenia sa Ebanana Scroogea z niekoho, kto nenávidí Vianoce na toho, kto – presne ako Ebenezer Scrooge – vďaka Duchovi Vianoc zistí, čo je to rodinná láska a ako je dôležitá práve na Vianoce.
Teaser najskôr vysvetlí, že kedysi, keď bol Ebanana iba malým banánikom, utrpel traumu a tá ho zatvrdila.
V hlavnom spote sa však všetko na dobré obráti.