Súťaž efektívneho marketingu a komunikácie Effie Czech Republic organizovaná Asociáciou komunikačných agentúr (AKA), vyhlásila víťazov 26. ročníka.
Pred samotným ceremoniálom však výkonná riaditeľka AKA Kateřina Hrubešová udelila in memoriam ocenenie Srdčiar českej reklamy Robertovi Peňažkovi. „Je to už rok, čo tu s nami nie je. Bol veľkou osobnosťou českého reklamného trhu aj efektívnej komunikácie, a takéto osobnosti si treba pripomínať," zdôraznila.
Počas slávnostného večera v pražskom kine Lucerna bolo rozdaných sedem zlatých, 16 strieborných a 17 bronzových trofejí spolu so štyrmi špeciálnymi oceneniami. Grand Prix získal projekt, ktorý najlepšie spojil overené postupy s novým prístupom a kreativitou. Prezidentka AKA Petra Jankovičová vyzdvihla účasť starších expertov a nováčikov v porote, ktorí prispeli k vysokému štandardu prác. Celkovo sa zišlo rekordných 114 prihlášok, informuje portál Marketing&Media.
Agentúra McCann Prague sa ukázala ako najúspešnejší prihlasovateľ ročníka a získala pätnásť trofejí vrátane dvoch zlatých a Ceny ADC - The Best of Creativity. Nasledovali agentúry Ogilvy a Publicis Group. Z pohľadu zadávateľov mali najväčší úspech projekty ČSOB a Plzenského Prazdroja.
Cenu najvyššiu Gold Effie si odniesla agentúra VCCP za projekt s reťazcom Albert a s agentúrami Line Art a Carat s názvom „Dve slová, ktoré pomohli transformovať značku". Tento projekt symbolizuje prerod brandu Albert od jedného z reťazcov sústrediaceho sa na komunikáciu akcií k lídrovi v ponuke „lepšieho a zdravšieho jedla". Projekt, ktorý prebieha kontinuálne od roku 2018, prispel k vyššiemu priemernému objemu nákupov, lojalite zákazníkov a imidžu brandu. Získal aj zlato v kategórii Dlhodobé budovanie značky.