V krátkych videách tiež rodáci z účastníckych krajín šampionátu pozývajú svojich krajanov v rodnom jazyku nielen na hokejové zápasy, ale aj návštevu Bratislavy a Košíc. Sprievodcu im pri tom robí Sajfa, ktorý približuje aj turistické atrakcie.

„Naším cieľom bolo vytvoriť niečo zaujímavé, čím podporíme hokejové majstrovstvá sveta a zároveň predstavíme mestá a miesta, kde sa tohtoročný šampionát koná. Fanúšikovia k nám pricestujú prioritne za hokejom, no naša krajina im toho môže ponúknuť oveľa viac,“ priblížil marketingový manažér 2019 IIHF MS v ľadovom hokeji Lukáš Donoval.

V spolupráci s reklamnou agentúrou Wiktor Leo Burnett vzniklo dokopy 16 videí. S ôsmimi z nich im pomáhala organizácia Bratislava Tourist Board, zachytené sú v nich aj lokality hlavného mesta. Na ďalších spotoch sa podieľala košická organizácia Visit Košice.

„Videá budú prioritne využívané na sociálnych sieťach, no prejavila o ne záujem i medzinárodná hokejová federácia IIHF, ktorej sa nápad veľmi páči,“ dodal L. Donoval.

„Majstrovstvá sveta vnímame ako veľkú príležitosť ukázať to krásne, čo doma máme. Využili sme pri tom cudzincov žijúcich v Bratislave, ktorí pochádzajú z krajín zúčastňujúcich sa šampionátu,“ uviedla predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board Alžbeta Melicharová.

Šesť z bratislavských spotov je natočených v anglickom jazyku. Pre Čechov je video v slovenčine a češtine, v ruskom videu sa Sajfa prihovára v ruštine.

Moderátor, ktorý sa zhostil role turistického sprievodcu, absolvoval nakrúcanie aj v brankárskom výstroji a na niektorých miestach si zajazdil na rolbe.

„Nikdy predtým som sa v rámci jedného dňa nemusel po meste presúvať v kompletnom brankárskom výstroji, či na rolbe, ale čo človek nespraví pre slovenský hokej. Myslím si, že celá práca na ‚hokejových videách‘ bola veľmi podarená. Teším sa na majstrovstvá sveta, lebo som veľký fanúšik hokeja a našich chlapcov si veľmi vážim,“ povedal Sajfa.

Natáčalo sa v lokalitách ako Bratislavský hrad, Devín, nábrežie Dunaja, Slovenské národné divadlo, Sad Janka Kráľa či múzeum Danubiana. Ľudia pozývajú do hlavného mesta svojich krajanov aj mimo hlavnej sezóny.

Videá sú určené predovšetkým pre online propagáciu na sociálnych sieťach v dĺžke jednej minúty. Okrem toho sú vytvorené aj krátke reklamné šesťsekundové pozvánky.

Bratislava Tourist Board pri tejto príležitosti spustil aj priebežne aktualizovanú informačnú podstránku a aktualizoval aj aplikáciu Bratislava app. Ich úlohou je informovať všetkých fanúšikov o oficiálnych fanzónach, sprievodných podujatiach, ako aj možnostiach ubytovania a stravovania. Ponúkajú tiež turistickú kartu Bratislava CARD – city and region.

V Košiciach sa Sajfa fanúšikom prihovorí z miest ako veža Dómu sv. Alžbety či Štátne divadlo Košice, z bývalej tabakovej továrne Tabačky aj nevyužitých kasární, ktoré sa v roku 2013 zmenili na Kulturpark.

„Košice si každým rokom získavajú čoraz väčšiu obľúbenosť medzi zahraničnými turistami. Preto veríme, že okrem kvalitných hokejových zápasov si fanúšikovia vychutnajú aj krásne centrum mesta, ktoré bude v máji pokryté zeleňou a kvetinovými záhonmi,“ hovorí výkonný riaditeľ Visit Košice Miloslav Klíma.

Organizačný výbor majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji, Bratislava Tourist Board a Visit Košice začali spolupracovať už v minulom roku. Okrem spomínaných videí spoločne vydajú pre návštevníkov špeciálne mapy s vyznačením fanzón, liniek MHD, záchytných parkovísk, atraktivít, ako aj bedeker pre zástupcov hokejových delegácií a akreditovaných novinárov.

Propagácia sa už začala na jednotlivých veľtrhoch cestovného ruchu za účasti maskota Macejka. V pláne je taktiež otvorenie infopointov na vstupných bodoch do destinácií a v centrách miest. Dohodnutá je tiež spolupráca s dobrovoľníkmi.

Cez víkend organizátori MS predstavilo aj novú hokejovú hymnu. Macejkova pieseň sa volá výstižne Hokejová a naspieval ju Ondrej Kandráč. 

Tohtoročné majstrovstvá sveta v hokeji sa začnú 10. mája, prvý zápas si Slováci zahrajú proti tímu z USA vo večerných hodinách. Nový šampión bude známy 26. mája po finále na štadióne Ondreja Nepelu v Bratislave.