Začalo sa to podpichnutím Billy na začiatku roka, keď nasadila reklamu so smutnými smotanami z Lidla a Kauflandu, ktoré neuspeli v „súboji“ so smotanou z Billy. Tú „zbalilo“ polotučné mlieko na lacnú cenu, a nie lacné reči. Balené smotany si ešte medzi sebou vysvetlili, že im chýba to, čo má smotana v predajniach Billy – okrem ceny je to vraj aj pekné prostredie a skvelý výber.

Že ide o smotany zo sesterských reťazcov Lidl a Kaufland, naznačil v kampani od rakúskej agentúry Mark4 tvar a farebnosť loga na obale hovoriacich potravín a tiež narážka na „diskontný produkt“. Lidl s reakciou dlho nečakal a pripravil kampaň Bilancovanie, v ktorej porovnáva svoje ceny s tými v Bille. Reťazec tvrdí, že je lacnejší ako konkurent.

Porovnávanie neporovnateľného?

Porovnávanie toho, kto je lacnejší a kto drahší, je jadrom sporu. Niet sa čo čudovať, cena patrí u zákazníkom k hlavným faktorom výberu. Porovnávať však možno podľa rôzneho kľúča – vlastné značky s prémiovými, kde sa reťazec môže tváriť, že ide o kvalitatívne podobné produkty, prípadne bežné ceny konkurenta s akciovými.

Billa vyčíta Lidlu, že v kampani dáva vedľa seba v prípade privátnych značiek aj produkty inej kvality a iného zloženia. Inak povedané, chlieb v Lidli naozaj môže byť lacnejší, ale ten v Bille je o niečo drahší, lebo je kvalitnejší. Preto Billa hovorí o porovnávaní neporovnateľného. „Okrem toho Lidl vo viacerých prípadoch porovnáva svoje akciové ceny s bežnými cenami Billa, čím spotrebiteľov zavádza,“ prízvukuje hovorkyňa Billy Kvetoslava Kirchnerová.

Lidl svoju ponuku porovnáva s produktmi Clever, ktoré Billa prezentuje ako diskontné. Nesúhlasí, že by kampaň „bilancovanie“ postavil na porovnaní svojich akciových cien s bežnými cenovkami v Bille. Lidl tvrdí, že porovnával desiatky výrobkov a hovorí, že bez ohľadu na to, či ide o vlastné značky, alebo značkové výrobky, zákazníci nakupujú výhodnejšie v jeho predajniach.

Doťahovanie pokračuje. Lidl vytiahol rumunské mäso, Billa vymyslené ceny

Lidl v letáku porovnáva ceny svojich produktov s cenami privátnej značky Clever v Bille Zdroj: Lidl

„Pokiaľ ale Billa má na mysli ešte v januári komunikované zlacňovanie produktov zo strany Lidla v rámci kampane ‚Kým niektorí ceny zmrazujú, u nás v Lidli ich dokonca dlhodobo znižujeme‘, išlo o dlhodobé zníženie cien produktov, ktoré platí doteraz a Lidl neplánuje meniť ceny daných produktov. Preto napríklad stojí kilový chlieb v Lidli 0,88 € kým v Bille 1,09 €,“ tvrdí reťazec, ktorý sa však nepristavuje pri argumente Billy, že nemusí ísť o rovnaké chleby.

Billa tiež hovorí, že Lidl

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa