Spoločnosť Twitter zavedie od budúceho týždňa nové ovládacie prvky, ktoré umožnia spoločnostiam zabrániť tomu, aby sa ich reklamy zobrazovali pri tweetoch obsahujúcich určité kľúčové slová. S odvolaním sa na e-mail, ktorý prevádzkovateľ sociálnej siete zaslal inzerentom, o tom informovala agentúra Reuters.
Predaj digitálnej reklamy
Twitter získava takmer 90 percent svojich príjmov z predaja digitálnej reklamy. Od októbra, keď Twitter za 44 miliárd dolárov kúpil Elon Musk, prestalo na sociálnej sieti inzerovať mnoho spoločností, okrem iného všetky značky nemeckého automobilového koncernu Volkswagen, Pfizer či General Mills. Predtým tento týždeň Musk uviedol, že svoju inzerciu plne obnovila firma Apple.
Šéf automobilky Tesla a vesmírnej spoločnosti SpaceX sa snaží priviesť na Twitter späť inzerentov, ktorých po jeho prevzatí platformy odradil údajný nárast nenávistných prejavov a ďalšieho škodlivého obsahu. Dvaja demokrati z americkej Snemovne reprezentantov tento týždeň uviedli, že chcú, aby nový šéf Twitteru naznačil, čo chce proti tomuto problému robiť.
Moderátori obsahu
Podľa agentúry Reuters Twitter zvažuje, že moderátorov obsahu, z ktorých mnohé najímajú externí dodávatelia, prevedie do vlastných radov.
Musk je podľa rebríčka miliardárov, ktorý zostavuje agentúra Bloomberg, najbohatším človekom na svete. Od prevzatia firmy v nej začal dramatické zmeny, vrátane prepustenia zhruba polovice zamestnancov a väčšiny vedení s cieľom znížiť náklady. Podľa Muska firma prekonáva štyri milióny dolárov denne a zápasí s masívnym poklesom príjmov v dôsledku tlaku aktivistov na inzerentov, aby na túto platformu neumiestňovali reklamu.