Signatári Kódexu postupov proti šíreniu dezinformácií spustili 9. februára 2023 nové Centrum transparentnosti, od ktorého sa očakáva výrazné zlepšenie prehľadu o reálnom plnení záväzkov tohto kódexu, ktorý predstavuje významný míľnik v oblasti boja za vyššiu transparentnosť digitálnych platforiem.
Jeho signatári, medzi ktorých patria aj poskytovatelia najznámejších platforiem na zdieľanie obsahu akými sú Facebook, YouTube, Twitter či TikTok, po prvýkrát zverejnili správy, v ktorých popisujú, ako jednotlivé záväzky kódexu zavádzajú do praxe, informuje Lucia Michelčíková, hovorkyňa Rady pre mediálne služby.
Kódex aktuálne obsahuje 44 záväzkov a 128 konkrétnych opatrení, týkajúcich sa demonetizácie pre šíriteľov dezinformácií a transparentnosti politickej reklamy či obmedzovania manipulatívneho správania realizovaného prostredníctvom falošných účtov, botov a deep fake technológií.
,,Sústredí sa aj na posilnenie postavenia používateľov a lepší prístup k dátam pre výskumníkov sledujúcich a analyzujúcich šírenie nebezpečného obsahu v online priestore, čo je prínosné aj pre výkon našich zákonných kompetencií,“ priblížil obsah a význam Kódexu Stanislav Matějka, vedúci analytického odboru Kancelárie Rady pre mediálne služby.