Najsilnejšou televíznou skupinou bola aj vo marci skupina Markíza, ktorá si pripísala najvyšší podiel na trhu v tomto roku, a to v oboch hlavných cieľových skupinách, v celodennom vysielaní aj hlavnom vysielacom čase. Silnou dvojkou je naďalej skupina JOJ a tretia priečka patrí verejnoprávnej STVR.
Let's Dance prepisovalo rekordy
Skupina Markíza si so svojimi piatimi stanicami: TV Markíza, Doma, Dajto, Krimi a Klasik, aj v prvom jarnom mesiaci roka 2025 udržala a medziročne zároveň posilnila stabilnú pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu. Podpísala sa na tom mimoriadne vysoká sledovanosť seriálových hitov Dunaj, k vašim službám a Sľub, no na marcovom úspechu sa podpísalo aj nasadenie jarnej ťažiskovej šou Let's Dance.
Pri štarte jubilejnej 10 .série tanečnej šou (2. marca) dosiahla televízia Markíza a rovnako aj celá skupina Markíza zatiaľ rekordný tohtoročný výkon. V obchodnej cieľovej skupine 14-56 zaznamenala v hlavnom vysielacom čase doposiaľ najvyšší trhový podiel. A to nielen televízia Markíza (28,7 %), ale aj celá skupina Markíza, ktorá si pripísala rekordný podiel na trhu až 41,4 %.
Najvyšší výkon za posledné roky
Skupina Markíza dosiahla v marci v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti priemerný celodenný trhový podiel až 34,8 %, čo je najvyšší výkon trhového lídra za posledné roky. Voči predchádzajúcemu mesiacu si skupina Markíza polepšila o 0,9 percentuálneho bodu, no medziročne jej výkon stúpol až o 3,2 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola každý jeden z 31 marcových dní.
Konkurenčná skupina Joj (TV JOJ, Plus, Wau, Jojko, JOJ 24, JOJ Šport a JOJ Svet) si pripísala v tejto cieľovej skupine podiel na trhu 21,0 %, čo znamená o 13,8 percentuálneho bodu menej ako skupina Markíza. V medziročnom porovnaní – s marcom 2024 – zaznamenala skupina JOJ pokles o 1,2 percentuálneho bodu. V medzimesačnom porovnaní si trhový podiel udržala na takmer rovnakej úrovni, svoj výkon znížila len o 0,2 bodu.
Marcové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčnom prime-time 19:00-22:00, kde zaznamenala priemerný podiel na trhu až 35,2 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,6 %) tak predstihla s rozdielom o 12,6 percentuálneho bodu. Skupina Markíza si zároveň medziročne polepšila až o 2,3 percentuálneho bodu a voči predošlému mesiacu zaznamenala nárast o 1,5 bodu.
Skupina JOJ zaznamenala v marci porovnateľný výkon ako vo februári (pokles o 0,1 percentuálneho bodu), medziročne si už pripísala pokles o 1,2 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola aj hlavnom vysielacom čase v tejto cieľovej skupine vo všetkých 31 marcových dňoch skupina Markíza.
Taktiež samotná TV Markíza bola v marci 2025 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 14-56 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 22,0 %. Konkurenčná TV JOJ (12,6 %) zaznamenala o 9,4 percentuálneho bodu slabší výsledok. V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00) delil komerčné televízie odstup o 8,8 percentuálneho bodu. TV Markíza si pripísala priemerný podiel na trhu 23,6 % a TV JOJ 14,8 %.
Výsledky v univerzálnom publiku
Pozíciu jednoznačného lídra si skupina Markíza udržala aj univerzálnej cieľovej skupine 12+. V celodennom vysielaní si pripísala priemerný podiel na trhu 29,2 %, s odstupom o 8,5 percentuálneho bodu od skupiny JOJ (20,7 %). Verejnoprávna STVR so svojimi štyrmi televíznymi okruhmi – Jednotka, Dvojka, Šport a :24 – bola aj naďalej trhovou trojkou s výrazne nižším podielom na trhu na úrovni 14,9 %.
Jednotkou na trhu v celodennom vysielaní bola vo všetkých 31 marcových dňoch rovnako skupina Markíza, ktorá si zároveň ako jediná polepšila. Pripísala si medziročne lepší výsledok o 2,4 percentuálneho bodu a medzimesačne o 1,5 bodu. Skupina JOJ zaznamenala pokles o 0,6 bodu medziročne a o 0,4 bodu medzimesačne. STVR stratila v podieloch na trhu medziročne 0,4 percentuálneho bodu a medzimesačne 0,3 percentuálneho bodu .
V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00) v tejto cieľovej skupine zaznamenala skupina Markíza rovnako vysoký podiel na trhu 31,1 %, čo znamená o 7,8 bodu viac ako skupina JOJ (23,3 %). STVR si v prime-time pripísala 16,2 %. Jednotkou na trhu bola 30 marcových dní skupina Markíza, jeden deň si však pripísala prvenstvo skupina JOJ.
Samotná TV Markíza bola najsilnejšou aj v cieľovej skupine 12+ s priemerným celodenným trhovým podielom 18,7 %. Konkurenčná TV Joj si pripísala 12,8 % a Jednotka STVR 11,3 %. V prime-time TV Markíza dosiahla 21,2 %, TV JOJ 15,6 % a Jednotka 12,7 %.
Spravodajské televízie
V rámci trojice spravodajských televízií – TA3, JOJ 24 a STVR 24 – si v univerzálnej cieľovej skupine 12+ pripísala celodenné prvenstvo TA3 s priemerným podielom na trhu 1,8 %. JOJ 24 zaznamenala podiel 1,3 % a porazila tak STVR :24, ktorá mala podiel na trhu vo výške 1,0 %.
JOJ 24 si však prvenstvo pripísala v hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00 hod.), kde vysiela hlavnú spravodajskú reláciu Noviny TV JOJ, a to s podielom na trhu 1,2 %. TA3 zaznamenala 1,0 % a STVR :24 dosiahla 0,9 %.
V širšom prime-time (17:00 – 23:00 hod.) patrilo tesné prvenstvo TA3 (1,1 %), dvojkou bola JOJ 24 (1,0 %) a trojkou rovnako STVR :24 (0,8 %).
Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 14-56 zahŕňa divákov vo veku od 14 do 56 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.
Meranie sledovanosti televízií realizuje od roku 2004 spoločnosť PMT elektronicky prostredníctvom píplmetrov. Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených minimálne 140 televíznych staníc.