Z marcových dát IAB Monitoru 2022 vyplýva, že celý slovenský internetový trh medzimesačne klesal o viac oko 9 percent. Rovnaký trend zaznamenala väčšina online médií, pričom v prvej desiatke prevádzkovateľov rástla iba agentúra SITA, a to o 0,76 percenta.
Marec priniesol významnú pozičnú zmenu v prvej trojke prevádzkovateľov. Po tom, čo v priebehu roka 2021 Petit Press jasne predstihol News and Media Holding (NMH), v treťom mesiaci tohto roka NMH predbehol aj dlhoročne stabilnú trhovú dvojku Zoznam.
Zmena bola na spadnutie už vo februári, vtedy Zoznam ustál svoju pozíciu o necelých 4-tisíc reálnych užívateľov (RU), v marci už NMH predbehol Zoznam rovnako o necelých 4-tisíc RU.



Na dlhodobé trendy a zmeny návštevnosti top online hráčov sa pozrelo Mediálne.sk aj na začiatku roka v článku Veľké hodnotenie online návštevnosti slovenských médií v roku 2021, kde ukázalo aj dlhodobejšie zmeny a ich dynamiku.
Tieto dáta ukazujú, že News and Media holding od roku 2018 nielenže Petit Press a Zoznam predstihol, ale rozdiely, ktoré zmazal, resp. získal, oproti konkurencii sú zásadné.
Ak porovnáme aktuálne marcové rozdiely v počte reálnych užívateľov v TOP 4 s priemernými mesačnými rozdielmi medzi nimi z roku 2018, tak z dát vyplýva, že NMH „nahral“ na Petit Press 558-tisíc, na Zoznam bezmála 350-tisíc a na jednotku Ringier Axel Springer viac ako 900-tisíc reálnych užívateľov.
Marcové výsledky potvrdili pozície medzi médiami, ktoré prevádzkujú online video. Jednotkou ostáva NMH so streamom pluska.sk. Podľa aktuálnych dát, produkuje až dve tretiny všetkých videí na slovenskom trhu, meraných IAB Monitorom.


Ďalšie dôležité správy
