Online trh opäť rástol

Internetová populácia, meraná IAB monitorom, dosiahla v roku 2021 priemernú mesačnú úroveň 4,31 milióna reálnych užívateľov (RU), čo predstavuje rast 1,4 percenta oproti predchádzajúcemu roku 2020. Dynamika rastu sa oproti roku 2020 znížila, vtedy trh rástol, oproti roku 2019 v celkovom počte RU dokonca o 2,6 percenta.

V poradí došlo medziročne k zmenám. Petit Press klesol v rebríčku

Pohlaď na rebríček TOP 10 online médií (publisherov) za rok 2021 podľa priemerného mesačného počtu reálnych užívateľov ukazuje, že najzásadnejšou zmenou bola zmena v TOP 3.

Na tretej pozícii vystriedal News and Media Holding (NMH) Petit Press. V roku 2021 zasahoval NMH mesačne v priemere viac ako 2,7 milióna reálnych užívateľov. Na čele rebríčka zotrval Ringier Axel Springer, keď dosiahol v priemere 3,2 milióna RU. Dvojkou ostáva Zoznam s 2,84 milióna RU.

Top 10 online publisherov za rok 2021
Zdroj: IAB Monitor, 2021
Priemerné mesačné RU (reálni užívatelia) 2021
Zdroj: IAB Monitor, 2021

Dynamika zmien jednotlivých hráčov

Väčšina monitorovaných médií v roku 2021 rástla, rovnako ako celková internetová populácia, na úrovni už spomínaných 1,4 percenta oproti roku 2020. Za zmienku stojí pokles RU Petit Pressu a Mac TV (TV JOJ).

Publisheri - reálni užívatelia a porovnanie rokov 2021 a 2020
Zdroj: IAB Monitor, 2021
Priemerné mesačné RU - 2021 vs 2020
Zdroj: IAB Monitor 2020-2021

Dlhodobý pohlaď na návštevnosť TOP slovenských online médií od roku 2018

Týždenník TREND a web Mediálne.sk sa pozreli aj na vývoj návštevnosti za posledné tri roky u najsilnejších médií na Slovensku, ktoré dosahujú aktuálne viac ako 2,5 milióna reálnych užívateľov mesačne.

Z dát vyplýva, že spomedzi TOP 4 online médií rastie dlhodobo najrýchlejšie News and Media Holding. Ten rástol za posledné tri roky dvakrát rýchlejšie ako druhý v poradí, ktorým je najdynamickejšie rastúci Zoznam.sk.

Vývoj počtu reálnych užívateľov a návštevnosti od roku 2018
Zdroj: IAB Monitor 2018-2021
Vývoj priemerných mesačných RU (2018-2021) pre top 4 publisherov
Zdroj: IAB Monitor 2018-2021

Vývoj online trhu v počte videní (PV)

Podľa dát IAB Monitora, v sledovanom parametri vzhliadnutých videní (PV), je na čele rebríčka News and Media Holding, ktorý vyprodukuje viac ako 500 miliónov PV mesačne, druhým v poradí je Ringier Axel Springer s viac ako 360 miliónmi PV a tretím je Zoznam, s viac ako 200 miliónmi videní mesačne.

Zobrazenia webových stránok podľa najväčších publisherov.
Zdroj: IAB Monitor 2021
Priemer mesačných PV 2021
Zdroj: IAB Monitor

Online video rastie najrýchlejšie

Do analýzy online návštevnosti roku 2021 patrí aj monitoring návštevnosti kategórií online videa, ktorého rastový trend potvrdzujú aj údaje IAB Slovakia.

Tie hovoria, že v prvom polroku 2021 smerovalo 20 percent všetkých reklamných výdavkov práve do videoreklamy. Medziročne to znamenalo nárast 30 percent.

Analýzu tejto platformy priniesol Týždenník Trend a mediálne.sk nedávno:

počítač - strihanie videa - mikrofón
Neprehliadnite

Online video v slovenských médiách: Veľký prehľad za rok 2021