Online trh opäť rástol
Internetová populácia, meraná IAB monitorom, dosiahla v roku 2021 priemernú mesačnú úroveň 4,31 milióna reálnych užívateľov (RU), čo predstavuje rast 1,4 percenta oproti predchádzajúcemu roku 2020. Dynamika rastu sa oproti roku 2020 znížila, vtedy trh rástol, oproti roku 2019 v celkovom počte RU dokonca o 2,6 percenta.
V poradí došlo medziročne k zmenám. Petit Press klesol v rebríčku
Pohlaď na rebríček TOP 10 online médií (publisherov) za rok 2021 podľa priemerného mesačného počtu reálnych užívateľov ukazuje, že najzásadnejšou zmenou bola zmena v TOP 3.
Na tretej pozícii vystriedal News and Media Holding (NMH) Petit Press. V roku 2021 zasahoval NMH mesačne v priemere viac ako 2,7 milióna reálnych užívateľov. Na čele rebríčka zotrval Ringier Axel Springer, keď dosiahol v priemere 3,2 milióna RU. Dvojkou ostáva Zoznam s 2,84 milióna RU.


Dynamika zmien jednotlivých hráčov
Väčšina monitorovaných médií v roku 2021 rástla, rovnako ako celková internetová populácia, na úrovni už spomínaných 1,4 percenta oproti roku 2020. Za zmienku stojí pokles RU Petit Pressu a Mac TV (TV JOJ).


Dlhodobý pohlaď na návštevnosť TOP slovenských online médií od roku 2018
Týždenník TREND a web Mediálne.sk sa pozreli aj na vývoj návštevnosti za posledné tri roky u najsilnejších médií na Slovensku, ktoré dosahujú aktuálne viac ako 2,5 milióna reálnych užívateľov mesačne.
Z dát vyplýva, že spomedzi TOP 4 online médií rastie dlhodobo najrýchlejšie News and Media Holding. Ten rástol za posledné tri roky dvakrát rýchlejšie ako druhý v poradí, ktorým je najdynamickejšie rastúci Zoznam.sk.


Vývoj online trhu v počte videní (PV)
Podľa dát IAB Monitora, v sledovanom parametri vzhliadnutých videní (PV), je na čele rebríčka News and Media Holding, ktorý vyprodukuje viac ako 500 miliónov PV mesačne, druhým v poradí je Ringier Axel Springer s viac ako 360 miliónmi PV a tretím je Zoznam, s viac ako 200 miliónmi videní mesačne.


Online video rastie najrýchlejšie
Do analýzy online návštevnosti roku 2021 patrí aj monitoring návštevnosti kategórií online videa, ktorého rastový trend potvrdzujú aj údaje IAB Slovakia.
Tie hovoria, že v prvom polroku 2021 smerovalo 20 percent všetkých reklamných výdavkov práve do videoreklamy. Medziročne to znamenalo nárast 30 percent.
Analýzu tejto platformy priniesol Týždenník Trend a mediálne.sk nedávno:
