Primátor Bratislavy Matúš Vallo oficiálne potvrdil zmenu cyklotrasy na Vajanského nábreží v Bratislave. Bude to koniec kauzy okolo kontroverzného dopravného riešenia? Cyklotrasa rozdelila nielen Bratislavčanov, ale aj najvyššiu politiku. Niektorí riešenie na nábreží kritizovali, iní ho kvitovali. Napokon až Ministerstvo dopravy SR vydalo záväzné nariadenie ešte v októbri 2024, aby prinútili mesto konať a upravili tepnu v historickom centre hlavného mesta.

Minister dopravy Jozef Ráž doplnil, že ak magistrát nariadené opatrenia nevykoná, hrozí mu podľa aktuálneho cestného zákona pokuta až do výšky 33.190 eur. Ak by nedošlo k náprave, rezort môže udeliť pokutu opakovane až do výšky trojnásobku hornej hranice pokuty.

Cyklotrasa na Vajanského nábreží v Bratislave.
Zdroj: TASR
Cyklotrasa na nábreží

Cyklotrasa na Vajanského nábreží v Bratislave pribudla vlani, no stretla sa s kritikou. Nedostatky cyklotrasy v minulosti priznal aj bratislavský magistrát a avizoval ich postupnú nápravu. Cyklotrasu však hlavné mesto podľa svojich vyhlásení rušiť neplánuje. Primátor Matúš Vallo sa v minulosti vyjadril, že cyklotrasu považuje za dôležitú súčasť cyklistickej infraštruktúry a celkovo ako "dobré rozhodnutie, avšak zle načasované".

Vallo vtedy dodal, že ho mrzí, že niektorí vládni poslanci túto cyklotrasu naďalej populisticky zneužívajú ignorujúc fakt, že situácia na tomto mieste sa oproti prvým týždňom už dávno zmenila. „Cyklotrasa na Vajanského sa pomerne rýchlo stala jednou z najobľúbenejších a najfrekventovanejších v Bratislave (automatické cyklosčítače ukazujú 40 000 prejazdov cyklistov mesačne) a dopravné dáta jednoznačne potvrdzujú, že jazdné doby pre autá na tomto úseku sú už porovnateľné s tými, aké boli pred realizáciou projektu,“ priblížil.

„Hoci odstránenie obrubníkov budeme namietať, neznamená to, že zároveň neuvažujeme o inom type tohto oddeľovníka, ktorý nemusí byť tak masívny, ale ktorý bude zároveň aj naďalej dostatočne chrániť tisícky cyklistiek a cyklistov, ktorí jazdia po tejto trase, vrátane rodín s deťmi,“ upozornil primátor.

Primátor Bratislavy po štyroch mesiacoch oficiálne potvrdil odstránenie betónových zábran a predstavil novú verziu úpravy cyklotrasy.

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Matúš Vallo (@matus.vallo)

„V prvom rade odstránime mohutné betónové obrubníky, ktoré delia cestu od cyklotrasy a ktoré najmä v krízových situáciách spôsobovali motoristom problémy. Keďže tu ale na bicykloch jazdia desiatky tisíc obyvateľov, vrátane rodín s deťmi, nemôžeme si dovoliť nechať ich ďalej jazdiť bez dostatočnej ochrany. Osadíme tu preto nové, bezpečnejšie, mestotvornejšie a krajšie oddeľovače. Tie budú dostatočne vysoké, aby chránili cyklotrasu a vďaka skosenej hrane na strane k cyklistom, budú tiež pre nich bezpečnejšie. Zároveň, vďaka mäkšiemu materiálu z recyklovaného plastu, viacerým zabudovaným reflexným prvkom a skoseným hranám, budú tiež šetrnejšie k autám. Oddeľovače budú po novom osadené niekoľko desiatok cm do cyklotrasy, v tých najširších úsekoch. Rozšírená cesta tak bude komfortnejšia pre vodičov, cyklotrasa však naďalej bude bezpečná a dostatočne široká pre komfortnú jazdu cyklistov vedľa seba aj pre bezpečné obiehanie. V rámci projektu tiež doladíme niektoré prvky vodorovného značenia tak, aby nemohli byť akékoľvek pochybnosti o ich správnosti,“ hovorí Vallo na sociálnej sieti.

Urban Oasis
Neprehliadnite

Bratislava bude mať štvrtý mrakodrap. Hlavné mesto sa mení na metropolu výškových budov

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Praha postaví obrovskú železničnú stanicu v podzemí, Bratislave vraj stačí malý 'facelift'

Cinema City
Neprehliadnite

Šokujúci koniec: Na Slovensku luxus v kine dlho nevydržal. VIP služby ustupujú nižšej cene

OC Klokan
Neprehliadnite

V blízkosti Bratislavy pribudnú dve obchodné centrá, na obzore sú ďalšie na celom Slovensku