Ako uvádzajú tvorcovia webu Konšpirátori.sk, inzerenti si od spustenia iniciatívy v apríli tohto roka ošetrili viac ako 4-tisíc online kampaní, čím vylúčili svoju reklamu zo stránok s problematickým obsahom. Sú medzi nimi weby ako Protiprudu.org, Hlavnespravy.sk či Onlinespravy.eu.

Konšpirátori.sk majú za cieľ chrániť značky pred spájaním s klamlivými či propagandistickými informáciami. Skript im umožňuje zabrániť zverejňovaniu svojej inzercie na pochybných weboch. Tie v opačnom prípade môžu získavať ako štandardné stránky peniaze z webových reklamných systémov. Google napríklad vypláca webom 70 percent z ceny kampaní v rámci svojej siete.

Zoznam stránok so sporným obsahom je dostupný na webe Konšpirátori.sk. Hodnotí a priebežne ho aktualizuje odborná komisia. Tá koná na základe vlastného podnetu alebo na základe odporúčaní návštevníkov.

Okrem 61 problémových webov je v zozname aktuálne aj 15 stránok, na ktoré prišli podnety, no podľa komisie sú pre inzerentov vhodné. Ide aj o spravodajské portály ako Sme.sk, Dennikn.sk, Čas.sk, Hnonline.sk a ďalšie.

„Web projektu Konšpirátori.sk dosiahol od spustenia už viac ako 38-tisíc unikátnych návštev. Automatickým skriptom inzerenti ošetrili 4 220 rôznych kampaní, k čomu treba ďalej pripočítať 1 090 manuálnych stiahnutí zoznamu. Každý manuálne stiahnutý zoznam mohol byť nasadený vo viacerých kampaniach, čo však už nedokážeme zmerať. Viacero zapojených agentúr používa manuálne vylúčenie, takže skutočný počet ošetrených kampaní môže byť aj násobne vyšší,“ hovorí Ján Urbančík, riaditeľ digitálnej agentúry NetSuccess, ktorá stojí za projektom. Hlavným partnerom je agentúra Seesame.

K iniciatíve Konšpirátori.sk sa doteraz prihlásilo aj viacero známych firiem či agentúr – sú medzi nimi Slovnaft, Alain Delon, Hyundai Motor Slovakia, Digiline či Riešenia.com.

Projekt uspel nedávno aj na kreatívnej súťaži Zlatý klinec, kde mu obborníci v oblasti reklamy udelili bronzové ocenenie v kategórii Interactive & Online.