Petit Press podpísal s vydavateľom piešťanského regionálneho týždenníka Winter média zmluvu o prevode vydavateľského oprávnenia a ďalšej spolupráci. Tým získal „licenciu“ na Piešťanský týždeň, čo sa prejaví aj v hlavičke periodika, kde od najbližšieho čísla pribudne logo „My“. Grafika ani obsah sa nemenia.
„Winter média zostáva dodávateľom a tvorcom obsahu novín a Petit Press bude vydavateľom tohto týždenníka a bude zabezpečovať tlač, distribúciu a výrobu periodika, ako aj predaj sieťovej inzercie,“ spresnil pre Mediálne.sk generálny riaditeľ Petit Pressu Alexej Fulmek.
Piešťanský týždeň bol dosiaľ priamou konkurenciou pre Petit Press v trnavskom regióne (Trnava, Hlohovec, Piešťany), ktorý vydavateľstvo obsluhuje vlastným týždenníkom My Trnavské noviny. Obsahom sa však zameriava najmä na krajské mesto, Piešťanský týždeň má v kúpeľnom meste silnejšiu pozíciu.
My Piešťanský týždeň Zdroj: Petit Press
Winter média s Petit Pressom spolupracovala aj doteraz – Piešťanský týždeň sa tlačil v bratislavskej tlačiarni Petit Pressu. Šéfredaktorom Piešťanského týždňa je Jozef Vojčiniak, ktorý v minulosti prispieval do týždenníkov My, pracoval aj v denníku Plus Jeden Deň.
Piešťanský týždeň vychádza od 30. apríla 1991, keď začínal na štyroch stranách formátu A3. Krátko vychádzal dva razy v týždni, neskôr sa vrátil k týždennej periodicite. V súčasnosti má 24 plnofarebných strán, aktuálne k nim pribudne programová príloha Petit Pressu Fotelka. Týždenník sa predáva za 75 centov, predajnosť neuvádza, číta ho podľa údajov z webstránky pravidelne 27 – 28-tisíc čitateľov.
Divíziu regionálnych týždenníkov Petit Pressu vedie od septembra Milan Mokráň, ktorý nahradil Dušana Devána, divíznou šéfredaktorkou je Jana Paulovská. „Sme radi, že nám v sieti regionálnych týždenníkov My pribudol Piešťanský týždeň a tým sme opäť o krok bližšie k nášmu cieľu vytvoriť najpredávanejší týždenník na Slovensku,“ uviedol M. Mokráň.
Náklad celej siete My je podľa vydavateľstva 130-tisíc kusov, rozšíril sa aj vďaka nárastu počtu titulov. V minulosti sieť pokrývala len regióny na západnom a strednom Slovensku, neskôr sa pridal aj východ, kde značka My pri týždenníkoch nahradila brand „Korzár“.
Podobne ako ostatné printy, aj týždenníky Petit Pressu sužuje klesajúci predaj. Týždenníky boli v roku 2011 ešte v pôvodnom menšom počte nad 100-tisícovým predajom. V tomto roku im medziročnú bilanciu zlepšilo práve pridanie nových titulov na východe – priemerný predaj novín My od januára do augusta 2016 dosahoval podľa výsledkov ABC SR 85 059 výtlačkov, čo je v porovnaním s rovnakým obdobím vlaňajška nárast o 1,2 percenta.
Sieť My budoval Petit Press aj skupovaním titulov v jednotlivých regiónoch od menších vydavateľov. V súvislosti s historickým návykom čitateľom necháva spravidla periodikám ich pôvodné názvy. Napríklad v roku 2013 prevzal týždenník Kysuce. Petit Press je v regiónoch v printe prítomný aj cez bezplatné inzertné noviny Echo.
My Piešťanský týždeň Zdroj: Petit Press
Tituly v sieti My
- My Topoľčianske noviny
- My Kysucké noviny
- Kysuce
- My Liptovské noviny
- My Noviny Žiarskej kotliny
- My Oravské noviny
- My Naše Novosti
- My Nitrianske noviny
- My Nitrianske noviny (Šaľa-Galanta-Dunajská Streda)
- My Týždeň na Pohroní
- My Novohradské noviny
- My Zvolensko-podpolianske noviny
- My Turčianske noviny
- My Noviny stredného Považia
- My Hornonitrianske noviny
- My Banskobystrické noviny
- My Horehronie
- My Trenčianske noviny
- My Trnavské noviny
- My Týždenník pre Záhorie
- My Žilinské noviny
- My Humenské noviny
- My Noviny Spiša
- My Prešovské noviny
- My Zemplínske noviny
- My Gemerské noviny
- My Košický večer
- My Sme Bratislava
- My Piešťanský týždeň