Petit Press podpísal s vydavateľom piešťanského regionálneho týždenníka Winter média zmluvu o prevode vydavateľského oprávnenia a ďalšej spolupráci. Tým získal „licenciu“ na Piešťanský týždeň, čo sa prejaví aj v hlavičke periodika, kde od najbližšieho čísla pribudne logo „My“. Grafika ani obsah sa nemenia. 

„Winter média zostáva dodávateľom a tvorcom obsahu novín a Petit Press bude vydavateľom tohto týždenníka a bude zabezpečovať tlač, distribúciu a výrobu periodika, ako aj predaj sieťovej inzercie,“ spresnil pre Mediálne.sk generálny riaditeľ Petit Pressu Alexej Fulmek.

Piešťanský týždeň bol dosiaľ priamou konkurenciou pre Petit Press v trnavskom regióne (Trnava, Hlohovec, Piešťany), ktorý vydavateľstvo obsluhuje vlastným týždenníkom My Trnavské noviny. Obsahom sa však zameriava najmä na krajské mesto, Piešťanský týždeň má v kúpeľnom meste silnejšiu pozíciu.

Petit Press pohltil ďalší regionálny titul – Piešťanský týždeň

My Piešťanský týždeň Zdroj: Petit Press

Winter média s Petit Pressom spolupracovala aj doteraz – Piešťanský týždeň sa tlačil v bratislavskej tlačiarni Petit Pressu. Šéfredaktorom Piešťanského týždňa je Jozef Vojčiniak, ktorý v minulosti prispieval do týždenníkov My, pracoval aj v denníku Plus Jeden Deň.

Piešťanský týždeň vychádza od 30. apríla 1991, keď začínal na štyroch stranách formátu A3. Krátko vychádzal dva razy v týždni, neskôr sa vrátil k týždennej periodicite. V súčasnosti má 24 plnofarebných strán, aktuálne k nim pribudne programová príloha Petit Pressu Fotelka. Týždenník sa predáva za 75 centov, predajnosť neuvádza, číta ho podľa údajov z webstránky pravidelne 27 – 28-tisíc čitateľov. 

Divíziu regionálnych týždenníkov Petit Pressu vedie od septembra Milan Mokráň, ktorý nahradil Dušana Devána, divíznou šéfredaktorkou je Jana Paulovská. „Sme radi, že nám v sieti regionálnych týždenníkov My pribudol Piešťanský týždeň a tým sme opäť o krok bližšie k nášmu cieľu vytvoriť najpredávanejší týždenník na Slovensku,“ uviedol M. Mokráň.

Náklad celej siete My je podľa vydavateľstva 130-tisíc kusov, rozšíril sa aj vďaka nárastu počtu titulov. V minulosti sieť pokrývala len regióny na západnom a strednom Slovensku, neskôr sa pridal aj východ, kde značka My pri týždenníkoch nahradila brand „Korzár“.

Podobne ako ostatné printy, aj týždenníky Petit Pressu sužuje klesajúci predaj. Týždenníky boli v roku 2011 ešte v pôvodnom menšom počte nad 100-tisícovým predajom. V tomto roku im medziročnú bilanciu zlepšilo práve pridanie nových titulov na východe – priemerný predaj novín My od januára do augusta 2016 dosahoval podľa výsledkov ABC SR 85 059 výtlačkov, čo je v porovnaním s rovnakým obdobím vlaňajška nárast o 1,2 percenta.

Sieť My budoval Petit Press aj skupovaním titulov v jednotlivých regiónoch od menších vydavateľov. V súvislosti s historickým návykom čitateľom necháva spravidla periodikám ich pôvodné názvy. Napríklad v roku 2013 prevzal týždenník Kysuce. Petit Press je v regiónoch v printe prítomný aj cez bezplatné inzertné noviny Echo.

Petit Press pohltil ďalší regionálny titul – Piešťanský týždeň

My Piešťanský týždeň Zdroj: Petit Press

Tituly v sieti My

  • My Topoľčianske noviny
  • My Kysucké noviny
  • Kysuce
  • My Liptovské noviny
  • My Noviny Žiarskej kotliny
  • My Oravské noviny
  • My Naše Novosti
  • My Nitrianske noviny
  • My Nitrianske noviny (Šaľa-Galanta-Dunajská Streda)
  • My Týždeň na Pohroní
  • My Novohradské noviny
  • My Zvolensko-podpolianske noviny
  • My Turčianske noviny
  • My Noviny stredného Považia
  • My Hornonitrianske noviny
  • My Banskobystrické noviny
  • My Horehronie
  • My Trenčianske noviny
  • My Trnavské noviny
  • My Týždenník pre Záhorie
  • My Žilinské noviny
  • My Humenské noviny
  • My Noviny Spiša
  • My Prešovské noviny
  • My Zemplínske noviny
  • My Gemerské noviny
  • My Košický večer
  • My Sme Bratislava
  • My Piešťanský týždeň