„Šesť našich týždenníkov na východe prechádza pod hlavičku My, takže sieť regionálnych týždenníkov bude už celoslovenská,“ potvrdil pre Mediálne.sk generálny riaditeľ Petit Pressu Alexej Fulmek.

Vydavateľstvo nešpecifikovalo, kedy so zmenou konkrétne počíta. Tituly budú vychádzať pod názvami My Humenské noviny, My Prešovské noviny, My Zemplínske noviny, My Noviny Spiša, My Rožňavský Korzár a My Košický večer.

Týždenníky Petit Pressu na východe pôvodne vychádzali pod pôvodným „Korzárovým“ brandom, keď v roku 2012 vydavateľstvo zrušilo šesť mutácií denníka Korzár a ponechalo si len dve denníky – pre Košický a Prešovský kraj.

Z ostatných mutácii vznikli týždenníky pod značkou Korzár. Vydavateľstvo postupne vlani a tento rok tieto tituly relaunchovalo a zároveň obohatilo ich obsah. Niektoré tituly opustili značku Korzár a premenovali sa na „noviny“. V hlavičke printov zostala poznámka o ich prítomnosti „v skupine Korzár“.

Humenské noviny aktuálne vychádzajú každý pondelok, Košický Korzár Večer v piatok, zvyšné týždenníky v utorok.

Šestica týždenníkov spoločne pokrýva všetky okresy východného Slovenska. Petit Press však pôvodne hovoril o tom, že ich počet by sa mohol perspektívne zvýšiť na sedem – osem titulov. Vydavateľstvo podľa A. Fulmeka zatiaľ k tomuto kroku nesmeruje. „Premýšľame však o mutáciách v ďalších mestách, ako je Bardejov alebo Stará Ľubovňa,“ načrtol.

Pridanie šestice titulov k existujúcej sieti My na západnom a strednom Slovensku, ktorá aktuálne zahŕňa 20 regionálnych týždenníkov, umožní Petit Pressu osloviť inzerentov ponukou médií v jednom balíku a pod jednou značkou. Zadávateľom vydavateľstvo už aj v súčasnosti ponúka rôzne kombinácie balíkov podľa potreby regionálneho zásahu, v týždenníkoch My budú môcť po novom osloviť celý slovenský trh cez jedny regionálne noviny.

Rozšírenie počtu titulov My zároveň logicky prinesie zvýšenie predaného nákladu celej siete v audite ABC SR. Týždenníky My sa v ostatných rokoch podobne ako väčšina printových titulov nevyhli kontinuálnemu poklesu. V septembri celá skupina na západnom a strednom Slovensku vykazovala sumárny priemerný predaj 85 173 výtlačkov. S východoslovenskou „vetvou“ by mohla opätovne atakovať 100-tisícovú hranicu, nad ktorou boli týždenníky sumárne takmer nepretržite do roku 2011.

Okrem titulov My má Petit Press v novinovom portfóliu celoplošný denník Sme, Új Szó vychádzajúce v maďarčine a na východe aj spomínané mutované regionálne denníky Košický Korzár a Prešovský Korzár. Okrem toho distribuuje do schránok bezplatné noviny Echo.

S brandom My vydavateľstvo zrejme naďalej nepočíta na webe, kde pri regionálnych médiách nevyužíva ani silnú značku Sme. Regionálne podstránky začal Petit Press tento rok profilovať s vlastnou vizuálnou identitou a pod názvami ako NašaPrievidza.sk a NašaTrnava.sk (naďalej však pod uzlom Sme.sk). Východoslovenské týždenníky majú online obsah stále združený pod brandom Korzár.

Sieť My spadá pod člena predstavenstva Petit Pressu Dušana Devána. Redakcie na východe povedie Michal Frank, tituly na západnom a strednom Slovensku obsahovo zastrešuje Jana Paulovská.