R. Fico sa vo štvrtok opäť bránil pred tvrdeniami, že viedol priateľský rozhovor s A. Vadalom. Dostal však aj k iným témam, väčšinou súviseli s konaním médií.
Opakovane pripomínal, že k nemu pristupujú s neúctou a cielene útočia. Vrátil sa aj k stredajšej tlačovej konferencii, na ktorej prezentoval odpovede od špeciálneho prokurátora Juraja Novockého.
R. Fico podľa vlastných slov požiadal podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám o poskytnutie záznamu zo služobnej cesty, ktorú absolvoval v talianskej Kalábrii. V spise sa takýto rozhovor nachádzať podľa neho nemá.
„Spustili ste otvorenú vojnu proti Smeru a my túto hodenú rukavicu zdvíhame zo zeme,“ uviedol predseda Smeru v súvislosti s tým, že podľa mnohých médií v tejto veci klame.
Tiež vyhlásil, že využije všetky legitímne prostriedky na boj s médiami, až do momentu, kedy sa situácia nevráti do normálu. Teda, kým médiá podľa jeho názoru nezačnú informovať objektívne. R. Fico už deň predtým vyhlásil, že dali dokopy silný právny tím, ktorý má monitorovať prácu médií a riešiť prípadné trestné oznámenia.
Témou bola aj titulná strana Sme
Vrátil sa aj k volebnému dňu, kedy denník Sme na titulnej stránke vyobrazil ilustračný záber volebného lístka. Išlo o zoznam kandidátov, niektorí mali iné poradie ako na skutočnom hlasovacom lístku. Noviny vynechali zo zoznamu kandidátov, ktorí sa v predstihu vzdali, čím sa čísla posunuli.
R. Fico to označil za úmysel, ktorý mal zmiasť voličov a poškodiť Marošovi Šefčovičovi a iným kandidátom priamo v deň volieb. M. Šefčovič má podniknúť voči tomu aj právne kroky. Problémom má byť, že sa Sme neospravedlnilo na titulnej stránke, ako podľa R. Fica káže zákon.
Denník sa za možné nedorozumenie ospravedlnil, spravil tak ešte v deň hlasovania. Vyhlásenie zverejnil na svojej webtránke. Napísala ho šéfredaktorka Beata Balogová, ktorá v ňom vysvetlila, že na titulke
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?