Zdroj: TV Markíza
Sitcom televízie Markíza Zita na krku nie je v aktuálnych programových plánoch televízie Markíza a podľa informácií Mediálne.sk počas najbližších niekoľko mesiacov ani nebude. Ak by ho televízia chcela v dohľadnej dobe nasadiť, musela by začať s prípravou druhej série. K tej však zatiaľ nedošlo.
Wanda Adamík Hrycová, generálna riaditeľka produkčnej firmy Zity Media Pro Entertainment Slovakia, tiež nechcela pre Mediálne.sk konkretizovať pokračovanie Zity. "To je na rozhodnutí televízie," povedala. Televízia zatiaľ na otázky Mediálne.sk v súvislosti so sitcomom neodpovedala.
Prvá séria Zity bola nasadená v podobnom čase ako Hoď svišťom na Joj. Výsledky podielu sledovanosti seriálu sa nedostali ani na priemer stanice. Adamík Hrycová s ním je zo svojej pozície spokojná. "Myslím, že sme naplnili to, čo bolo od nás požadované a to bol mestský smart sitcom, orientovaný na mladšieho diváka okolo tridsiatky. Nehovorím tým, že je seriál dokonalý a nie je čo zlepšovať, aj keby však dokonalý bol, mám obavu, že je nereálne, aby mohol konkurovať reality show." povedala.
Hlavnou protagonistkou mala byť pôvodne Petra Polnišová, ktorá nakoniec vzala ponuku konkurenčnej TV Joj v seriáli Hoď svišťom. Markízin sitcom mal byť aj o problémoch Zity s nadváhou. Televízia po tom, čo nenašla dohodu s Polnišovou, musela hľadať nielen novú hlavnú protagonistku a hercov, ale musela upraviť aj koncept. Podľa Adamik-Hrycovej však táto zmena základné východisko seriálu nakoniec neovplyvnila.
"Je pravda, že v jednej z prvých verzií základného setupu bola Zita moletka, no nikdy sa od toho nemal odvíjať základný námet seriálu. Zita je natoľko farebná, streštená, chaotická, že nám poskytuje dostatok príležitostí na vytvorenie sympatickej hrdinky bez toho, aby sme jej museli prirábať kilá navyše a tým podčiarkovať jej komično. A v momente oslovenia Helenky Krajčiovej bolo jasné, že je to aj zbytočné, pretože ona svojím brilantným komediálnym prejavom takúto barličku nepotrebovala," povedala šéfka Media Pro.