Najvyššia sankcia 9 500 eur sa týka Mac TV, držiteľa licencie na vysielanie staníc Joj Group, za vysielanie relácie Štartovací balíček TV Joj.
Súťaž vzhľadom na obsah posudzoval regulátor podobne ako audiotexové hry ako telenákup. Kancelária RVR sa pri tom odvoláva najmä na európsku smernicu, ktorá presne definuje telenákup. Za ten sa považuje „vysielanie priamych ponúk pre verejnosť za odplatu s cieľom ponuky tovarov alebo služieb vrátane nehnuteľného majetku, práv a záväzkov“.
V smernici sa tiež explicitne uvádza, že za reklamu či telenákup možno považovať vysielanie, počas ktorého vysielateľ ponúka divákom možnosť zúčastniť sa hry o ceny prostredníctvom okamžitého zatelefonovania na telefónne čísla so zvýšenými sadzbami a teda za odplatu. To by mohol byť aj prípad Štartovacieho balíčka TV Joj, kde bolo „súťažnou úlohou“ divákov zaslanie esemesky.
Štartovací balíček TV Joj vysielala televízia v prime-time od konca minulého roka do 9. marca 2015. Samotný vysielateľ súťaž definoval ako spotrebiteľskú súťaž.
V krátkych denných vydaniach moderátorka nabádala divákov k poslaniu súťažnej SMS v cene dve eurá, raz za týždeň sa vo formáte žreboval výherca finančnej odmeny.
Rada sa napokon stotožnila s diváckym podnetom, ktorý naznačoval, že obsah formátu spĺňa definíciu reklamného vysielania, a nie upútavky na program.
Z tohto dôvodu sa v ňom nesmela objaviť tvár spravodajstva, ktorou L. Čviriková-Hriadelová, moderátorka Športu, je. Keďže bola relácia telenákupom, jej dĺžka sa zároveň zarátaval k dĺžke reklamného času v hodine, ktorý tak Joj 14. januára tohto roka prekročila.
Ďalších štyritisíc eur má Joj zaplatiť za zaradenie dvoch reklamných blokov do poslednej polhodiny počas programu Miami Vice zo 17. januára.
Vysokú sankciu dostala aj Markíza. Tá má uhradiť 7 500 eur za dve epizódy seriálu Dva a pol chlapa z vlaňajšieho decembra. Sitcom je známy ostrejším humorom, napriek tomu ho televízia vysiela dlhodobo v popoludňajšom slote, a tak ho musí označovať ako prístupný pre divákov nad 12 rokov. V prípade spomínaných epizód to vzhľadom na obscénne vyjadrovanie podľa rady nebolo namieste a na obrazovke mala byť „pätnástka“ v krúžku.
Regulátor otvoril viacero nových správnych konaní. V rámci nich napríklad preverí, či Rádio Expres nevysielalo skrytú reklamu na Prima banku v programoch Mišo a Mona a Hemendex v marci tohto roka. Rada sa bude zaoberať aj programom 5 proti 5, ktorý sa vysiela na Jednotke. Diváka znepokojila jedna z otázok pre súťažiacich – „Čo si na sebe necháva žena oblečené počas rýchleho sexu?“. Relácia sa vysiela o 18:20 v pracovných dňoch.
Viacero podnetov vyhodnotil regulátor ako neopodstatnených. Medzi nimi aj sťažnosť na slovo „kľud“ z reklamy na Axe. Zadávateľ tým podľa diváka porušila jazykový zákon, keďže spisovný variant slova je „pokoj“. S tým sa rada nestotožnila. Axe používa v aktuálnej kampani slogan „Povedz to s kľudom“.