Súboj o diváka sa deje prakticky každý deň. Televízie, súkromné či verejnoprávne, pripravia program, ktorý by mal zaujať diváka a poskytnúť im zaujímavý obsah. Náš rebríček nespravodajských relácií však zaznamenal situáciu, ktorá sa stala v stredu počas hlavného vysielacieho času.
Bez servítky vs Oteckovia
Začnime priestorom pred vysielaním spravodajských programov, kde zvyčajne dosahujú programy televízií Joj a Markíza vysoké čísla sledovanosti. V stredu išlo o tzv. súboj medzi šou o varení Bez servítky a slovenským denným seriálom Oteckovia.
Oba programy si pozrelo viac ako stotisíc divákov, presnejšie Jojku sledovalo 118-tisíc ľudí a Markízu 112-tisíc ľudí. Malý, ale významný rozdiel je možné vidieť aj pri trhovom podieli, keď Bez servítky získalo 24,1 percenta a Oteckovia o niečo menej 22,4 percenta. Prvý „súboj“ tak vyhrala Jojka.
Hranica vs Svätý Max
Po spravodajskom bloku, v ktorom bola jednoznačne úspešnejšia Markíza, nasledoval večerný program pozostávajúci z možností: seriál Hranica a seriál Svätý Max.
Rozdiel sledovanosti oboch programov je v tomto prípade skutočne minimálny. jojkársku Hranica si pozrelo 144-tisíc divákov a markizácku produkciu zase 142-tisíc divákov.
V číslach trhového podielu ide tiež o desatiny. Svätý Max získal 15,4-percentný trhový podiel a Hranica o trochu vyšší 15,5-percentný trhový podiel. Jojka tak vyhráva aj druhý „súboj“.
Geissenovci vs Dobre vedieť!
Večerný program sa zo seriálovej časti prehupol do zábavnej, keď v ponuke dvoch komerčných televízií sa objavila možnosť pozrieť si ďalší diel šou Geissenovci - Ťažký život milionárov, alebo sa zabaviť pri vzdelávacej-súťažnej šou Dobre vedieť!
Jojku si zaplo alebo sledovalo ďalej 97-tisíc divákov, ktorí si nechceli nechať ujsť ďalší diel šou Geissenovci. Ale 91-tisíc divákov sa rozhodlo pre Markízu a šou Dobre vedieť!
Rozdiely nastali v trhových podieloch. Geissenovci získali čistých 14 percent, zatiaľ čo Dobre vedieť! dosiahlo vyšší 14,5-percentný podiel.
Mohlo by sa zdať, že Joj v týchto troch súbojoch prekonala Markízu, ale lídrom stále zostáva televízia zo Záhorskej Bystrice so svojím vysokým 26,5-percentným celkovým trhovým podielom.
Nižšie si môžete pozrieť tabuľky a grafy:
Ďalšie dôležité správy
