Streamovací gigant Warner Bros. Discovery (WBD) sa rozhodol pre ďalší veľký rebranding. Po menej ako dvoch rokoch sa značka Max vytráca zo sveta streamovania a vracia sa názov, ktorý divákom rezonuje omnoho viac – HBO Max. Zmena nadobudla platnosť v stredu 9. júla 2025, keď sa nové – teda opäť staré – logo začalo objavovať používateľom v aplikáciách naprieč svetom. Výnimkou nie je ani Slovensko.

Verejnoprávna STVR môže v najbližšej budúcnosti prekvapiť.
Neprehliadnite

STVR prekvapuje: Okrem seriálového hitu chystá ešte jednu novinku!

Rozhodnutie prichádza len niekoľko dní pred oznámením tohtoročných nominácií na prestížne televízne ceny Emmy, ktoré sa uskutoční 15. júla. Warner Bros. Discovery týmto načasovaním jasne ukazuje, že si uvedomuje silu mena HBO, najmä v súvislosti s kvalitatívnou reputáciou a ocenenými titulmi. Vrátenie názvu má spoločnosti pomôcť posilniť vnímanie platformy ako miesta pre prémiový, oceňovaný obsah.

Reštart seriálu Prison Break pozná nové hlavné postavy.
Neprehliadnite

Chystá sa reštart kultového seriálu, ktorý dobre poznáte: Zabudnite na návrat obľúbených tvárí

O rebrandingu sa verejne diskutovalo už v máji počas mediálnych prezentácií známych ako Upfronts. Práve tam zaznelo, že HBO sa opäť stane súčasťou názvu. Predseda WBD David Zaslav vtedy zdôraznil, že značka HBO stelesňuje kvalitu, ktorú si firma želá komunikovať svojim divákom. Jej vymazanie z názvu v roku 2023 podľa neho oslabilo identitu služby.

S podobným pohľadom vystúpil aj Casey Bloys, CEO obsahu pre HBO a Max. Zdôraznil, že HBO je synonymom prestíže, originality a výnimočnosti. Max mal byť síce „všetko na jednom mieste“, ale práve táto univerzálnosť znižovala šancu jasne sa odlíšiť na presýtenom trhu. Značka bez HBO v názve pôsobila podľa mnohých používateľov i analytikov genericky.

Dano Dangl, Martin Nikodým a Adela Vinczeová sú stálicami šou Milujem Slovensko.
Neprehliadnite

STVR hľadá náhradu za Milujem Slovensko: Môže tvrdo pohorieť

Medzitým sa už v marci 2025 začali objavovať prvé vizuálne náznaky návratu ku koreňom. Aplikácie Max prešli z modrého dizajnu späť do ikonickej čiernobielej farebnosti, čím si mnohí predplatitelia začali klásť otázky, či sa HBO čoskoro skutočne vráti do hry. A teraz sa tieto dohady potvrdili.

Na dosah, joj, panelák, kočeny,
Neprehliadnite

Jojka nakrúca nový seriál: Trojica hviezd z Paneláku opäť pokope!

Na sociálnych sieťach používatelia otvorene kritizovali značku Max ako nejasnú a nevýraznú. Komentáre typu „Nikdy nemali zmeniť názov. HBO malo zostať“ alebo „Max? To čo je?“ sa objavovali opakovane. Mnohí podotýkali, že HBO vnímajú ako záruku kvality a Max pre nich jednoducho nič neznamená.

Prekvapivo pozitívne sa k rozhodnutiu vrátiť HBO Max vyjadril aj spoluriaditeľ Netflixu Ted Sarandos. Pre Business Insider povedal, že táto zmena dáva zmysel a že je výhodnejšie budovať meno na silnej, rozpoznateľnej značke ako experimentovať s neosobnými názvami. Podľa Sarandosa má HBO svoju hodnotu, ktorú by žiaden marketing nemal potlačiť.

Čo prezradila Markíza o Sľube?
Neprehliadnite

Zásadná správa od Markízy: Fanúšikovia Sľubu budú nadšení!

Zmena názvu však nie je lacná záležitosť. Ide už o druhý veľký rebranding v priebehu dvoch rokov, čo si vyžiadalo značné investície do marketingu, reklamy a vývoja aplikácií. Mnohí odborníci sa zhodujú, že návrat ku koreňom môže priniesť dlhodobý pozitívny efekt. Konzistencia a dôvera zákazníkov sú v streamovacom svete totiž kľúčové.

Strategicky je táto zmena výhodná aj vzhľadom na očakávaný vývoj trhu. V blízkej budúcnosti sa totiž predpokladá silný nástup zoskupení viacerých služieb do jedného predplatného balíka. Značka HBO Max môže byť v takýchto kombináciách jasným lídrom, pokiaľ ide o prémiový obsah.

A práve ten ostáva bezo zmien. Diváci sa nemusia obávať žiadnych výpadkov či rušenia titulov. Zostávajú všetky obľúbené seriály vrátane pripravovanej druhej série The Last of Us, Rod draka či chystanej adaptácie Harryho Pottera. Mení sa len názov, nie knižnica.

Dôležitá informácia pre predplatiteľov je aj to, že nebudú musieť robiť nič navyše. Žiadne nové prihlásenia ani sťahovanie iných aplikácií. Stačí aktualizácia. Údaje, profily, sledované položky – všetko zostáva zachované.