Prečo tvorca Buffy opustil Twitter

Režisér blockbustera Avengers: Age of Ultron Joss Whedon prezradil, prečo sa rozhodol opustiť sociálnu sieť Twitter. Neboli za tým vyhrážky ani nahnevané feministky, ktorým sa filmová novinka nepáčila. J. Whedon sa jednoducho chcel zbaviť závislosti na Twitteri, aby mal viac času na písanie. „Pomyslel som si, že ak mám opäť začať písať, musím ísť na tiché miesto a toto je to najmenej tiché miesto, kde som v živote bol,“ povedal pre BuzzFeed. K útokom na jeho osobu uviedol, že je na to zvyknutý. „Militantné feministiky na mňa útočili, od kedy som vstúpil na Twitter. Každé plemeno feministiek útočí na ostatné plemená, každá podsekcia liberalizmu útočí na tú druhú. Nie že sa spoja a ešte náhodou začnú bojovať za spoločnú vec.“ Pred Avengers bol J. Whedon známy najmä z televízie – je tvorcom seriálov Buffy: Premožiteľka upírov, Angel, Firefly, Dollhouse či Agents of S.H.I.E.L.D., ktorý nadväzuje na Avengers.

Že v telke nič nie je? Do 20 rokov aj tak skončí, tvrdí tento muž

Šéf Netflixu Reed Hastings Zdroj: SITA/AP

Price is Right zažil horúcu chvíľu

Dlhoročná americká šou Price is Right zažila tento utorok diskutabilné faux pas. V súťaži, v ktorej ide o hádanie cien propagovaných produktov, sa kandidáti vopred dozvedia, o čo budú hrať. Do ďalšieho kola postúpila kandidátka bez nôh, ktorá prišla do štúdia na vozíčku. Jednou z cien bola domáca sauna, druhou bežiaci pás, čo viedlo k spŕške negatívnych komentárov na sociálnych sieťach na adresu producentov šou. Ako uviedla televízia CBS pre Huffington Post, ceny pre kandidátov sa určujú pred ich výberom a preto sa nedá zabezpečiť, aby im vždy padli vhod. Ako príklady uvádza televízia zájazdy do lokalít, kde súťažiaci bývajú, alebo balík šiat, topánok na vysokých podpätkoch a kabeliek, ktorý môžu vyhrať muži.

Vyhľadávaniu cez Google začínajú dominovať mobily

Podobne ako Facebook, aj pre Google začína byť mobilný biznis čoraz výraznejšou súčasťou celého biznisu. Vyhľadávač na blogu uviedol, že v desiatich krajinách sveta už viac požiadaviek na vyhľadávanie prichádza z mobilov ako z počítačov a desktopov, uvádza Searchengineland. Medzi top desať krajín patria USA a Japonsko, ostatné neprezradil. Google v tejto súvislosti uviedol nové mobilné reklamné formáty. Zahŕňajú napríklad „swipeovateľné“ galérie pre zadávateľov z autobrandže, porovnávač cien pri hypotekárnych produktoch.

Prečo televízia do 20 rokov skončí?

Šéf videoslužby Netflix Reed Hasting predpokladá, že lineárna televízia do dvadsiatich rokov skončí a ľudia budú pozerať televízny obsah už len on-demand. Uviedol to na berlínskej konferencii Republica v rozhovore pre Standard. Videoslužba vlani expandovala do viacerých európskych krajín, čím sa dostala na súčasnú päťdesiatku. V budúcom roku sa chce dostať do celého sveta, vrátane Slovenska. V menších krajinách ako Rakúsko či Írsko sa podľa R. Hastinga rozbieha využívanie Netflixu percentuálne rýchlejšie ako na veľkých trhoch. Aj pri Rakúsku dúfa, že ju perspektívne bude využívať každá tretia domácnosť.

Titulka novín už nie je pre NY Times téma dňa

Orientáciu na digitál pred printom potvrdzuje ďalší krok v prestížnom denníku New York Times. Ako píše magazín Politico, od tohto týždňa sa rušia denné porady k prvej strane printového vydania v rámci porady k dennému spravodajstvu. Cieľom je, aby sa redakcia už ráno rýchlejšie zmobilizovala a mohla začať pokrývať správy. V New York Times tak budú dva meetingy – ranný a popoludňajší – k spravodajstvu. Samostatnú diskusiu o titulke bude mať na starosti skupina editorov o pol štvrtej.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)